Angels & Demons (2009)

Alternatieve titel: Het Bernini Mysterie

Thriller / Mystery
138 minuten / 146 minuten (extended cut)

geregisseerd door Ron Howard
met Tom Hanks, Ewan McGregor en Ayelet Zurer

Symboloog Robert Langdon wordt na de dood van de Paus door het Vaticaan ontboden omdat de Illuminati, een doodgewaande, mysterieuze sekte, ergens in Rome een bom heeft geplaatst. Ze willen het conclaaf verstoren en hebben de vier preferiti, de kardinalen die kans maken om tot paus te worden verkozen, gegijzeld. Elk uur zal één van hen sterven. Samen met Vittoria Vetra, de collega van een vermoorde wetenschapper, volgt Langdon een eeuwenoud spoor dwars door Rome om de daders te pakken...

Pre-production?.....

kappeuter (moderator)
De datum waarop de opnames gestart zullen worden is aanstaande / binnenkort.

avatar van HarmJanStegenga
Heb ik toch even goed onthouden kapp

Art
En een verfilming van Het Bernini Mysterie kon natuurlijk niet uitblijven!

avatar van EspenSGX
Hebben er zin in. Ze schijnen voor deze film een groot bedrag voor het script te hebben besteed dus dat kan wel eens een goeie worden.

avatar van Tommeh
Laten we hopen dat Howard er wat meer van weet te maken dan de Da Vinci Code. Het boek vond ik iig wel beter, er is dus hoop...

L. luchtloper
Ik hoop dat de Illuminati nu beter in beeld komt onder de massa. Het is natuurlijk een subjectief verhaal, maar zo werd er in ieder geval wel beter over nagedacht.

Bonifatius
Ik heb gehoord dat Javier Bardem mogelijk Olivetti gaat spelen en Augusto Zucchi Leonardo Vetra. Ewan McGregor is in onderhandeling voor de rol van Carlo Ventresca en Ayelet Zurer is Vittoria Vetra en dus niet Naomi Watts.

avatar van HarmJanStegenga
Bonifatius schreef:
Ayelet Zurer is Vittoria Vetra en dus niet Naomi Watts.

Eerst zou Naomi Watts de rol spelen, maar ik heb al een correctie doorgevoerd. Even wachten op acceptatie.

Bonifatius
Volgens verschillende media komt Angels and Demons pas in Nederland op 28 mei 2009 in de bioscoop. Klopt dit? Ik hoop van niet, ik kan namelijk niet wachten tot de film komt. Ewan MCGregor zou ik niet geschikt vinden voor Ventresca. Javier Bardem zou best wel bij Olivetti passen en Augusto Zucchi is dé perfecte Leonardo Vetra.
Nu wachten tot 14 of 28 mei 2009!!!

Bonifatius
Vanochtend is bekendgemaakt dat Kristijan Ugrina en Ewan McGregor een rol hebben in Angels and Demons. McGregor kruipt in de rol van camerlengo Ventresca. Ugrina, o.a. bekend van een goedbekeken serie in Kroatië zal volgens verschillende media de Assasijn gaan spelen. Sony Pictures heeft gisteravond bevestigt dat Ewan McGregor een rol heeft. Volgens Iskon Portalmagazine heeft Ugrina inderdadd de rol gekregen, nu is het wachten tot Sony dit bevestigd.

Bonifatius
Er blijft maar nieuws over de film komen. Volgens de US Weekly die over een maand in de winkel ligt is Antonio Cantafora gecast als kardinaal Mortati. Moet er bij hier bij Moviemeter Ewan McGregor niet bij de vast staan, volgens IMDB heeft hij namelijk inderdaad de rol van Ventresca. Nu maar hopen dat de bevestiging van Sony snel komt en het filmen snel begint.

The Last
Is dit een prequel of sequel van The Da Vinci Code?

Bonifatius
Dit is een prequel op The Da Vinci Code. Op de tweede disc van The Da Vinci Code zegt Ron Howard dat hij dit deel gaat vervormen tot een sequel. Wel een slechte zet om DVC als eerste te verfilmen. Aangezien Sony alle rechten van Brown heeft moeten ze dus steeds een prequel verfilmen als een sequel. De echte volgorde is zo:
1. Juvenalis Dilemma
2. Het Bernini Mysterie
3. De Da Vinci Code
4. De Delta Deceptie.
Aan de andere kant snap ik het ook weer wel, DVC was immers de grootste hype!

avatar van titia
Het is al weer een tijdje geleden dat ik de boeken gelezen heb, maar 't Juvenalis Dilemma en de Delta Deceptie staan toch op zichzelf?
Alleen in Bernini en Da Vinci zit dezelfde hoofdpersoon, en is er dus sprake van een soort "volgorde"?

Bonifatius schreef:
De echte volgorde is zo:
1. Juvenalis Dilemma
2. Het Bernini Mysterie
3. De Da Vinci Code
4. De Delta Deceptie.

En op welke plek komt Angels & Demons?

titia schreef:

Nee, maar Brown heeft toestemming gegeven voor verfilmingen als ze op chronologische volgorde verfilmd worden (in dit geval dus de volgorde van het schrijven). Kennelijk is hij daar op teruggekomen.

Pastichio Rocker
Brown denkt: $$$

The Last schreef:

En op welke plek komt Angels & Demons?

Angels & Demons = Bernini mysterie....

titia schreef:

Angels & Demons = Bernini mysterie....

Vind het sowieso erg vreemd waarom Howard niet gewoon met het eerste deel (Juvenalis Mysterie) is begonnen. Waarom zo moeilijk doen door met het derde deel van 4 boeken te beginnen.

avatar van thunderball
Waarschijnlijk omdat de andere twee veel bekender zijn?

thunderball schreef:
Waarschijnlijk omdat de andere twee veel bekender zijn?

Wat maakt dat nou uit?
Doe het gewoon in chronologische volgorde, wordt het tenminste beter gesnapt (en gevolgd).

avatar van titia
Maar de boeken hebben niets met elkaar te maken! Alleen Bernini en Da Vinci hebben hetzelfde hoofpersoon, that's all!
...en dan nog wat...waarom zouden ze in godesnaam alle boeken gaan verfilmen? Ik vond ze interessant, niets ten nadele van de boeken, maar zitten we echt te wachten op de verfilming van alle boeken?
...en dan nog wat anders....waarom zou je je moeten houden aan de volgorde waarin de boeken geschreven zijn? Stel dat de boeken van Philip K. Dick in volgorde verfilmd zouden zijn, zou dat iets aan de verhaallijn toevoegen? Of de Hanibal verhalen, eerst deel 2, dan deel 3 en als laatste deel 1. Of de boeken/verhalen van Ian Flemming? Of...ik kan nog wel een stapeltje voorbeelden bedenken, maar je snapt wat ik bedoel?
Logisch is het niet, maar dat is toch gewoon de markt aftasten? De afgelopen tijd zijn er zoveel prequels, sequels en midquels (is dat een echt woord?) uitgekomen, dat de volgorde waarin iets bedoeld wordt, allang niet meer belangrijk is.

titia schreef:

Titia, ik deel je mening, maar dit waren de wensen van Brown. Dat hij daar op terug is gekomen is meer dan logisch. DVC en BM zijn veel bekender. En ja, de andere twee worden wel degelijk verfilmd.

avatar van WB
WB
Hopen dat deze beter is dan de DaVinci Code. Het boek was goed namelijk. ben benieuwd of ze deze ook zo ontzettend in gaan korten...

avatar van JohnWilliams
Ron Howard & componist Hans Zimmer kunnen het goed met elkaar vinden kennelijk want na The Da Vinci Code gaat Zimmer ook deze Angels en Demons van zijn muziek voorzien. Howard gaat een druk jaar tegemoet want ook Frost/Nixon is aan de beurt, en ook voor die film componeert Zimmer de muziek. Ik ben benieuwd!

Overigens klinkt dit verhaal wel erg goed! En de Filmposter is ook niet verkeerd.

van www.cinema.nl:

De Rooms-Katholieke Kerk heeft de makers van de nieuwe film met Tom Hanks, Angels and Demons, verboden opnames te maken in kerken in Rome. De thriller is het vervolg op The Da Vinci Code, een film waarmee regisseur Ron Howard zich de woede van het Vaticaan op de hals haalde.

Beide verhalen vertellen over samenzweringen in en rond de Rooms-Katholieke Kerk. De opnames begonnen eerder deze maand. De filmcrew heeft al gedraaid op de Piazza Navona en de Piazza del Popolo in Rome. Maar na overleg met het aartsbisdom weigert het Vaticaan toestemming te verlenen om te draaien in de Santa Maria del Popolo en de Santa Maria della Vittoria.

Het is een nieuwe tegenslag voor regisseur Ron Howard. Eerder moesten de opnames al worden uitgesteld als gevolg van de schrijversstaking die eind vorig jaar Hollywood bijna vier maanden lam legde. Angels and Demons moet medio 2009 in première gaan.

black&white
Ik vraag me af of deze film de opbrengsten van de eerste film zal overtreffen, aangezien veel mensen teleurgesteld waren in de vorige.

avatar van JohnWilliams
De vorige vond ik niet echt heel erg super, deze leek me heel leuk maar ik vind het wel sneu voor Howard, al die tegenslagen.

avatar van Frankeermachine
Het boek vond ik spannender. Nu maar hopen dat de film beter en spannender is dan The da vinci code.