ad

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: David Flores

Met onder meer: Morena Baccarin, Adam Baldwin en George Kennedy

Over Sands of Oblivion

"Some Secrets Should Never Be Unearthed"

De woestijn van Guadeloupe in Californië, 1923. Regisseur Cecile B. DeMille ziet de opnames van zijn klassiekers The Ten Commandments verstoord worden door mysterieuze paranormale gebeurtenissen. Na de opnames laat hij alle Egyptische beelden onder het zand verdwijnen, ervan overtuigd dat ze een vloek bevatten. Meer dan tachtig jaar later komt een groep archeologen ter plaatse. Na het opgraven van enkele van de beelden lijkt de Egyptische vloek alsnog toe te slaan.

avatar van yabadoop

yabadoop

super aktiefilm. Moet even op gang komen maar dan toch leuke momenten.

avatar van LucretiaBorg

LucretiaBorg

yabadoop schreef:

super aktiefilm. Moet even op gang komen maar dan toch leuke momenten.

Is dit een soort grap ofzo? Wat een waardeloze film zeg, maar moet eerlijk zijn dat ik ook weinig verwachtingen had, maar meestal vallen films dan mee, nou, bij deze niet en het koste me grote moeite om hem af te kijken,maar ik kijk bijna alle films af, anders kan ik geen eerlijke recensie geven, of het moet echte drek zijn, maar meestal weet ik van tevoren wel een beetje wat ik wel en niet moet kijken, zoals de vele vechtfilms met acteurs als Seagal of Dolph Lundgrun ofzoiets dergelijks, zelfs Wesley Snipes komt al dicht in de buurt, veel geweld en een slecht script eva dingen. Die kijk ik dus vaak bij voorbaat al niet.

Deze krijgt nog een sterretje voor de moeite.

2**

avatar van Carlos Olivera

Carlos Olivera

Deze film is eigenlijk niet echt slecht..... nou ja, de special effects zijn slecht en op een paar momenten wel goed. Het verhaal is niet echt origineel, maar kijkt ondanks dat wel lekker weg omdat de vaart er goed word ingehouden. Er zitten verder behoorlijk wat gaten in het verhaal en soms denk je van "yeah right", je zit in het midden van een woestijn en je roept dat iemand de ambulance moet bellen... Duh... maar als even later ook nog eens echt een ambulance daar tussen de duinheuvels staat is het wel ff lachen, net zoals de vader in het begin met zijn rolator tot de helft van zijn wieltjes in het zand zit, juist ja, weer tussen de duinen in. Maar dat zijn kleine details.

Wel leuk, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Raffael77

Raffael77

Deze film heeft me totaal niet weten te boeien. De special efects zijn zo slecht dat je in de eerste 5 minuten er al aan gaat storen.

Beetje zand op een hoopje in de studio lol.

avatar van brainless

brainless

ik kan er maar twee woorden over zeggen

ZWAAR TRIEST!!!!!!!!

avatar van huggie

huggie

Een super slechte film!!!!!!

wel eens een ouwe met een rolator in de woestijn gezien.....nou dan moet je deze film kijken.........hahahahaha

avatar van kochana

kochana

Wat een film hoe verzin je het.

Een slap aftreksel van de mummy.

1 ster

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Deze film valt onder de categorie B. Ontzettend gemaakt en waarschijnlijk een low budget film. De effecten zijn met een computer erin gekunsteld en het monster (Bewaker van Ra) een man in een carnevalspak (heel nep allemaal). Het enige mooie aan de film is de rol van Morena Baccarin. Deze mooie vrouw is de eye-catcher van begin tot eind.

Jammer van deze film, het verhaal potentie kunnen hebben maar is in grote lijnen verkeerd neergezet, tezamen met amateuristische beelden krijg je dan een produkt -het kijken niet waard-.

avatar van Bootz

Bootz

vond het echt een slechte film, special effects niet best, voorspelbaar, gewoon tranen met tuiten, zou em bijna uitzetten maja tog maar ff uitgezien

halve ster en dat is al bijna teveel

avatar van the primax

the primax

sorry

ik gaf een ster maar ben het eigenlijk met bootz eens dat het een halve moest zijn

wat een slechte film

dit is echt bagger

avatar van Ruudjes

Ruudjes

Net gekeken en wat een rukfilm zeg.

Snel vergeten zal ik maar zeggen.

0.5* omdat je geen 0 kan geven.

avatar van Clement

Clement

Deze film raad ik echt niemand aan wat een slechte vertoning.

Heel slecht geacteerd en ook het hele verhaal slaat helemaal nergens op.

Een low budget film.

En inderdaad iemand met een rolstoel in de woestijn en een ambulance wat een lachertje.

Ik kan de persoon al helemaal niet begrijpen die hier een 4,5 voor heeft gegeven.

Ben benieuwd welke films hij nog meer goed vind dan.

Hij krijgt een 0,5 en echt niet meer.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Moest soms heel erg m'n best doen om wakker te blijven...wat een schandalige vertoning, die special effects. Saai, heel erg saai. 1,0*

avatar van goldeagle31

goldeagle31

dit is idd een flop ik zelf vind dat je de moet zoeken na wat de acteurs zijn en en de actrice zijn en de effecten is idd ook slecht maar voor de rest gaat het wel vandaar dat ik maar een ster geeft

maar ik wou eigelijk ook nog iets weten in wat voor eeuw speelt dit eigelijk af ?? want dat kan ik er ook niet uit halen

avatar van Ringo889

Ringo889

Deze film is erg! Gewoon afschuwelijk.

Tijdverspilling!!!!

avatar van Leviathan

Leviathan

Deze film overtreft echt alle films qua slechte ''monsters'' / ''bad guys'' figuren zonder diepte erin soort van uitgeknipte papiertjes lol:P

avatar van Voodoo

Voodoo

Wat een k.t film, slecht geacteerd, en zulke slechte effects, dat het net getekend is. en behoorlijk slecht in elkaar gezet.

avatar van alpa

alpa

deze verdient toch wel een Oscar

avatar van 606

alpa schreef:

deze verdient toch wel een Oscar

Als slechtste film toch wel.

avatar van Metalfist

Metalfist

Niet het beste dat Syfy te bieden heeft

Ik heb altijd een zwakke plek voor Sci-fi Channel (al heet het ondertussen Syfy) gehad doordat zij mee verantwoordelijk zijn voor een paar van mijn favoriete programma's zoals Stargate SG1, Firefly, The 4400 en ga zo maar door. Als het iets met science-fiction was, dan is de kans groot dat het ooit te zien was op dit kanaal. Dat ze al geruime tijd films maken, wist ik ook maar dat was altijd met nogal wisselend succes. Ik was dan eerst ook niet van plan om Sands of Oblivion een kans te geven maar het was vanwege de aanwezigheid van Adam Baldwin en Morena Baccarin dat dit mijn interesse wekte.

Want zoals gezegd ben ik een grote fan van Firefly en degene die die reeks hebben gezien (of de afsluitende film, Serenity) herkennen beide acteurs direct en ik laat geen kans liggen om meer van hen te zien. In dat opzicht ben ik dan ook wat bevooroordeeld want zowel Baldwin en Baccarin kunnen weinig verkeerds doen. Maar eerlijk gezegd, ik vind dat ze hier eigenlijk ook niet veel verkeerd doen. Wel had het iets logischer geweest als Baldwin de rol van soldaat had gekregen in plaats van de professor want dat soort rollen gaan hem een stuk beter af, zie maar naar zijn heerlijke rol in Chuck. De rest van de cast is echter niet veel soeps en blinken bijna allemaal uit in het spelen van bordkartonnen personages. De voorspelbaarheid is nogal hoog maar bon, ik heb in ieder geval al slechter gezien. Leuk ook om Victor Webster uit Charmed eens in iets anders te zien. De film laat in de openingscredits ook nog zien dat Dan Castellaneta er in meespeelt maar het is serieus lang wachten tot hij zijn optreden maakt. Geen idee hoe dat Cecil B. De Mille in het echt was maar de manier waarop Castellaneta sprak en acteerde irriteerde me vrij hard.

Het valt wel op dat Sands of Oblivion nogal Stargate SG1 getint is. De openingsscène lijkt zo uit de serie afkomstig (al had die wel betere effecten) maar ook de soundtrack lijkt zo te zijn geschreven voor de capriolen van O' Neill en zijn team. Toch heeft het verhaal wel wat potentie en is het nog een redelijk boeiende zit. Het is in ieder geval een origineel uitgangspunt door The Ten Commandments met het verhaal te verweven maar het resultaat is niet altijd navenant. Zoals gezegd is het allemaal nogal vrij voorspelbaar maar hetgeen waar de film uiteindelijk op vastloopt is de CGI. Afgaande op de commentaren hier had ik het erger verwacht (het monster zelf ziet er nog vrij degelijk uit) dus dat was nog een verademing maar wanneer bijna de gehele climax bestaat uit een gevecht tegen papieren muurschilderingen is de pret er vrij snel af.

Uiteindelijk is Sands of Oblivion een ietwat ondergewaardeerde film maar echt schitterend is het inderdaad niet. De effecten kunnen er over de grote lijn nipt mee door en het verhaal heeft een zekere charme. Daar komt bij dat ik Baldwin en Baccarin graag zie spelen dus een nipte voldoende langs mijn kant.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

Viel mij tegen. Als je van B-Films houdt, dan naar deze film kijken.