• 8.260.379 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Geregisseerd door: Adam Grossman en Ian Kessner

Met onder meer: Bobbie Phillips, Shawnee Smith en Larry Miller

Plot Carnival of Souls

"Enter at your own risk!"

Het is twintig jaar geleden dat de moeder van Alex Grant op lugubere wijze vermoord is. Louis Seagram, de moordenaar, komt vrij uit de gevangenis en neemt wraak op Alex, omdat zij tegen hem getuigde. Plotseling duikt hij op de achterbank van haar auto. In een wanhopige poging Louis kwijt te raken, rijdt Alex de auto in zee... Proestend komt Alex omhoog... in de badkuip. Was alles dan toch een nare droom? Samen met haar psychiater gaat Alex twintig jaar terug in de tijd. Haar moeder en zij leren Louis kennen als clown op de kermis. Vervolgens duikt hij op in de kelder, haar slaapkamer, de auto en voordat ze het weet is de nachtmerrie begonnen...

avatar van Ralfke

Ralfke

• 1972 stemmen

Echt een heel erg slechte horrorfilm. Alle cliché's worden uit de kast gehaald, maar een horrorfilm wil het nimmer worden. De film is nergens eng of spannend en het ergste is nog de vertelvorm. Deze moet zogenaamd complex overkomen, maar hierin mislukken de makers jammerlijk. Wat een B-film zeg! *.

avatar van ichi

ichi

Ik heb hem niet gezien en dat ga ik ook niet doen.Zogenaamd een remake van de film uit '62, die beklemmend, eng, spannend en weird is en de inspiratie voor night of the living dead!!!

avatar van Lis

Lis

Ik had de dvd al meer dan een jaar in de kast liggen,maar kon me er absoluut niet toe aanzetten te kijken door de berichten hierboven.

Gister dan toch maar es gekeken en ik moet zeggen,het viel me mee!

Ik vond die halfdode hersenschimmen die ze zag toch best engerds.En wij vroegen ons toch steeds af wat er gebeuren zou...was ze levend,was ze dood?

Gezien het feit hoe ze gevonden werd,met man en al in die auto in het water zou je zeggen dat ze al dood was,in de 1e scene dat ze te water reed.

Ook gezien de psysc die haar helemaal niet kende,terwijl ze zei dat ze 5 maanden geleden bij hem was geweest door een auto ongeluk..ik gok dat dat die was dat ze dus dood was....

Het verhaal gaat wel door,gezien haar zus die op het eind de telefoon aanneemt en de kermis geluiden hoort.

Het gekke vind ik wel...dat die zus op het einde haar naam roept en waarom zou ze dat doen als ze al maanden dood was?

Dus ja..zeker op het eind werd het waziger en vreemd.

Wij zaten na de film echt te brainstormen hoe het nu zat.

Ik heb zeker betere (horror) films gezien,maar ook slechtere.

Maar misschien komt dat omdat ik ervanuit ging naar een slechte en waardeloze film te kijken,dat ie me toch wel meeviel

2,5 ster.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Kon mijn aandacht niet goed bij deze film houden, omdat ik hem zo vreselijk saai vond. Ik moet Ralfke groot gelijk geven in zijn mening, omdat de film inderdaad gewoon slecht was. Jammer, maar waar ...

avatar van Eyesolation

Eyesolation

Moet dit echt een remake voorstellen van de film van Herk Harvey?? Of hebben ze toevallig dezelfde titel? Ik zie niet veel gelijkenis.

Vreselijk slecht , zeker in vergelijking met het "origineel".

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Hele saaie film..

avatar van Phantasm

Phantasm

Nou, als je hier vrolijk van moet worden, zit geen verhaal in.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet geweldig.

Remake van een film die ik nog niet eerder heb gezien, maar ik denk dat deze film best afwijkend was van die film, als ik de gok mag wagen. Vaak zijn remakes die de grond in worden geboord hele andere bewerkingen, het zal me dus niet verbazen als deze film ook een hele andere richting heeft gekozen ten opzichte van het origineel.

Deze film is nog best een vermakelijke zit, die ook nog eens niet te lang duurt. Regisseurs Grossman en Kessner proberen met deze film een andere richting te kiezen die horrorfilms normaal kiezen. Het vormt een mix tussen een schrikfilm en een film die heel erg op een speelse, fantasierijke sfeer mikt. Beide soorten wisselen elkaar aardig af, maar in het algemeen zijn ze beiden ook ondermaats.

Carnival of Souls haalt de beste scenes uit de finale, wat designs tussendoor en alle sequenties die zich in de droomkermis afspelen. Verder zitten er een hoop bedenkelijke elementen in deze film. Het mist ten eerste de spanning waar het wel op mikt. De schrikmomenten moeten hierbij helpen, maar de zwak uitgevoerde opbouw kan de schrik niet effectief maken.

Het acteerwerk is zwakjes, ondanks dat de namen niet onbekend zijn. Phillips zet een mooi, maar nogal ongemakkelijk hoofdpersonage neer. Smith is niet veel beter ondanks haar ervaring in de horrorwereld. Ik denk dat de rol toch wat te weinig ruimte gaf. Het grootste acteerprobleem is duidelijk Miller die als spookclown niet kan overtuigen en maar een teleurstellende verschijning vormt.

Wat fraaie beelden tussendoor kunnen niet verhullen dat de regisseurs niet echt leken te weten wat ze wilde doen. Niks wil echt werken, ondanks een aantal aardige pogingen. Het is gewoon niet eng, fantasierijk of speciaal genoeg om op te vallen. Ik moet de originele film nog een keertje zien, maar dat heeft geen haast. We zien wel.