Carnival of Souls (1998)

Horror / Mystery

geregisseerd door Adam Grossman en Ian Kessner
met Bobbie Phillips, Shawnee Smith en Larry Miller

Het is twintig jaar geleden dat de moeder van Alex Grant op lugubere wijze vermoord is. Louis Seagram, de moordenaar, komt vrij uit de gevangenis en neemt wraak op Alex, omdat zij tegen hem getuigde. Plotseling duikt hij op de achterbank van haar auto. In een wanhopige poging Louis kwijt te raken, rijdt Alex de auto in zee... Proestend komt Alex omhoog... in de badkuip. Was alles dan toch een nare droom? Samen met haar psychiater gaat Alex twintig jaar terug in de tijd. Haar moeder en zij leren Louis kennen als clown op de kermis. Vervolgens duikt hij op in de kelder, haar slaapkamer, de auto en voordat ze het weet is de nachtmerrie begonnen...

avatar van Ralfke
Echt een heel erg slechte horrorfilm. Alle cliché's worden uit de kast gehaald, maar een horrorfilm wil het nimmer worden. De film is nergens eng of spannend en het ergste is nog de vertelvorm. Deze moet zogenaamd complex overkomen, maar hierin mislukken de makers jammerlijk. Wat een B-film zeg! *.

Ik heb hem niet gezien en dat ga ik ook niet doen.Zogenaamd een remake van de film uit '62, die beklemmend, eng, spannend en weird is en de inspiratie voor night of the living dead!!!

Lis
Ik had de dvd al meer dan een jaar in de kast liggen,maar kon me er absoluut niet toe aanzetten te kijken door de berichten hierboven.
Gister dan toch maar es gekeken en ik moet zeggen,het viel me mee!
Ik vond die halfdode hersenschimmen die ze zag toch best engerds.En wij vroegen ons toch steeds af wat er gebeuren zou...was ze levend,was ze dood?
Gezien het feit hoe ze gevonden werd,met man en al in die auto in het water zou je zeggen dat ze al dood was,in de 1e scene dat ze te water reed.
Ook gezien de psysc die haar helemaal niet kende,terwijl ze zei dat ze 5 maanden geleden bij hem was geweest door een auto ongeluk..ik gok dat dat die was dat ze dus dood was....
Het verhaal gaat wel door,gezien haar zus die op het eind de telefoon aanneemt en de kermis geluiden hoort.
Het gekke vind ik wel...dat die zus op het einde haar naam roept en waarom zou ze dat doen als ze al maanden dood was?
Dus ja..zeker op het eind werd het waziger en vreemd.

Wij zaten na de film echt te brainstormen hoe het nu zat.
Ik heb zeker betere (horror) films gezien,maar ook slechtere.
Maar misschien komt dat omdat ik ervanuit ging naar een slechte en waardeloze film te kijken,dat ie me toch wel meeviel
2,5 ster.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Kon mijn aandacht niet goed bij deze film houden, omdat ik hem zo vreselijk saai vond. Ik moet Ralfke groot gelijk geven in zijn mening, omdat de film inderdaad gewoon slecht was. Jammer, maar waar ...

Moet dit echt een remake voorstellen van de film van Herk Harvey?? Of hebben ze toevallig dezelfde titel? Ik zie niet veel gelijkenis.

Vreselijk slecht , zeker in vergelijking met het "origineel".

avatar van Die Hard,Willis
Hele saaie film..

avatar van Phantasm
Nou, als je hier vrolijk van moet worden, zit geen verhaal in.