• 8.254.730 stemmen

Geregisseerd door: Pen Densham

Met onder meer: Joanna Pacula, Meredith Salenger en Mimi Kuzyk

Releasedatum: 12 januari 1989

Plot The Kiss

"Don't do it with your eyes closed."

Toen de zussen Felice en Hilary kinderen waren, werden ze gescheiden om beiden bij andere mensen te wonen. Felice woonde bij een familielid met een ongewone bloedlijn die aan Felice werd overgedragen via een kus. Nu, jaren later, is Felice een succesvolle vrouw, en Hilary is gelukkig getrouwd met Jack, en heeft een dochter, Amy. Dan belt Felice Hilary op, om te zeggen dat zij haar bloedlijn over wil dragen aan een ander familielid. Als Hilary overlijdt na het telefoongesprek, maakt Felice haar intrede in het gezin van Hilary, om te proberen haar bloedlijn over te dragen aan dochter Amy...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Reinbo

Reinbo

Geweldig leuk horrorfilmpje. Lekker sfeervol met eenaantal goede moordpartijen. Vreselijk ondergewaardeerd.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vind die ook ondergewaardeerd. Komt wat traag op gang, maar de spanning gaat crescendo. Toch beter dan een B-film.

avatar van Reinbo

Reinbo

Gister nog eens herkeken. Een cculte thriller die wel wat weg heeft als een voorloper van Final Destination dn The Faculty. Aantrekkelijke hoofdrolspeler, originele kills en een paar leuke schrikeffecten en fijn sfeertje maken het leuk kijkvoer.

avatar van mikey

mikey

Ooit gezien, nu herzien.

Een bevallig meisje verliest haar reli-fanatieke moeder maar krijgt daarvoor terug een demonische toch hoogst aantrekkelijke tante. En haar duivelse poes. Neem dat vooral letterlijk (of anders figuurlijk). Dat klinkt misschien wat puberaal maar deze film verwart sex met verdoemenis. Zo is de maagdelijkheid van het meisje puur en rein, de sexdrive van de tante morbide en zelfs dodelijk. Dan is er nog iets met Afrika, huidaandoeningen...misschien toch hoe men toen tegen AIDS aankeek (?)

De horror-onzin van toen is heel wat leuker dan de horror-onzin van nu. Dus opa preekt: zo worden ze niet meer gemaakt. De analoge effecten zijn tof. Het stuntwerk mag er helemaal wezen. De helse poes is misschien wat mislukt maar toch heel wat fijner dan een gemiddeld CGI probleem. De kills hebben allemaal iets te maken met transport. Waarom dat het geval is, zal wellicht toevallig zijn. Of de bedenker van het verhaal zal daar misschien issues mee hebben gehad. Even terug naar Reinbo: ik denk dat de Final Destinations inderdaad hebben geleend uit deze film.

Leuke sfeer dankzij natte soft focus (beetje nightmare on elm street achtig) en zonne-flares. Zelfs de production values zijn 'hoog' voor een genre film. Ze hebben bv. een privejet kunnen regelen. Pas op, omdat dit een wat oudere film is met een andere kijk op functioneel bloot, krijg je in plaats van BH-SEX, blote tieten voorgeschoteld!! Van een hoofdrolspeelster bovendien. Tegenwoordig zou dat als schokkend kunnen worden ervaren.

avatar van Fransman

Fransman

mikey schreef:

Neem aan dat je dit ironisch bedoeld mikey, anders kan ik het niet plaatsen. Veel bloot heb ik jammer genoeg niet gezien. Maar verder is het een prima film om je lekker in weg te laten zakken, komen wat komt, want je weet dat het toch allemaal niet echt is. Toch? Heb me uitstekend vermaakt met dit genre stukje. Hou wel niet zo van horror, maar voor een keertje is het wel leuk. Ben hier gewoon te nuchter voor. Probeert Amy met hulp uit het zwembad te klauteren, wat niet lukt, maar vlak ernaast zit het trapje... Ja, dag.... Verder is er altijd een domme vader die het gevaar niet ziet en een slimme dochter die het slachtoffer lijkt te worden. Allemaal heerlijk Amerikaans. Maar ik moet niet zeuren. Ik heb genoten. Zeker van die special effects op het eind. Zonder digital gedoe kwam je toen ook al een heel eind. Lekker griezelen met een zak popcorn.