Night of the Twisters (1996)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Timothy Bond
met John Schneider, Amos Crawley en Devon Sawa

Dan Hatch en Arthur Jones blijven tijdens een nacht vol vreemde tornado's thuis om op Dan's broer te passen, terwijl zijn moeder aan het werk is en zijn stiefvader Dan's grootmoeder bezoekt. Als één van de tornado's echter hun huis vernielt, gaat het tweetal op zoek naar de familieleden.

Tijd terug gezien, redelijk acteerwerk en ook redelijke regie. Niet echt indrukwekkend maar nog altijd beter dan de middenmoot.

John Schneider speelt beter dan gemiddeld.

avatar van SuperSideSwipe
Ik kan me toch zo ergeren aan dit soort films. Terwijl "Twister" zijn faam aan het opbouwen was. Gooien ze snel zo een baggerwerkie de videotheek in om mensen zowel te mislijden door ze te doen denken dat dit "De" twister is, en anderzijds mensen die Twister leuk vonden te misleiden om ook deze wervelwind film te gaan bekijken.

De echte "Twister" was al matig, maar deze was helemaal niet te pruimen door matige acteerprestaties, slechte special effects en een niet al te veel beter script.

avatar van A.L.I.E.N
Ik had hem vroeger al eens willen bekijken maar dat begin vondt ikzo saai dat ik hem niet heb kunnen uitkijken. Overlaatst heb ik hem dan toch nog kunnen uitzien.

avatar van Zonnedaeler
wat een bagger,, Schneider kan zo veel beter.....

avatar van Phantasm
Ik had hier wel wat meer van verwacht, maar inderdaad, over het geheel erg saai, redelijk geacteerd.

avatar van Mr. Chiel
Ik verwachtte met de meningen en de stemmen toch wel een behoorlijke baggerfilm. Viel dat even mee! Oke, 20 procent van de effecten was storend slecht (in die auto!!!) en soms waren de acteerprestaties toch wel beneden de maat. Maar het - eenvoudige - verhaal wist me wel 1,5 uur te boeien.

meer een family film want het gaat in de film wel op een drama dat echt is geweest
natuurlijk heb je niet zoals de grote hollywood films zijn met hun computer animatie en zo en behalve john schnierder is er hem geen enkele die bekend is. het niet all gekletter en gedonder er komt ook nog wat anders de zorg om familie en ondanks de problemen die de jongen heeft met zijn stief vader laat hij toch niet stikken hij gedraagt zich niet als een kind maar als een volwassen man hij red ook nog andere. terwijl de storm met razende snelheid toeneemt probeer hij ondanks zijn jonge leeftijd zijn familie en de vrienden te reden. echt slecht kun je de film niet noemen natuurlijk zal hij geen goude beeldje ontvangen zoals vele van die films en soms zijn ze het voor mij niet echt waard. maar ja de film wereld en hollwood daar begin en als het mee valt kun je er blijven tot het einde zo niet dan kun je terug naar u vorige baan.