Ice Twisters (2009)

Canada / Verenigde Staten
Sciencefiction

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Mark Moses, Camille Sullivan en Kaj-Erik Eriksen

Als de opwarming van de aarde versnelt, brengt de droogte verwoestingen aan in de anders zo regenachtige regio in het noordwesten van de Pacific. Met behulp van vloeibare stikstof, is het Project Rain Dance bedoeld om het probleem op te lossen en regen te veroorzaken. Maar het experiment gaat vreselijk mis en creëert tornado's die messcherpe scherven van ijs afschieten uit de wolkentrechters. Alles wat de wetenschapper proberen om deze verschijnselen te stoppen werkt niet, en het is nu aan een auteur om een oplossing te suggereren waar de geleerden nog niet aan gedacht hebben. Maar zal zijn idee op tijd werken om de rampen te stoppen?

avatar van 606
Helemaal nog niet zo slecht.
Er zijn tal van slechtere rampenfilms.
Acteerwerk viel mee en ook de special effects konden er mee door.
Verhaal was redelijk goed.

3 sterren

Dooz
Ben gek op dit soort films, dus ja, ik vond hem aardig goed. Geen topper, maar zat leuk in elkaar.

Ik vond het een slechte film kwa acteerwerk. Zodra de acteurs teveel "tekst moesten opzeggen" (want dat deden ze ook letterlijk) dan was het erg moeilijk om het verhaal nog te volgen, want het boeide me niet.
Ik had ook iets te vaak een slechte déjavu van "twister"
Film is wel mooi in elkaar gezet en special effects zijn ook goed.
Zolang er actie te zien is, een prima film... Maar deze acteurs vertellen het script niet, het lijkt wel of het opgelezen wordt soms... jammer.

avatar van Picker
Het acteer is niet echt top, evenals de special effects en de foutjes door de film heen gaan al helemaal nergens over.

Ik zat te twijfelen tussen 2 of 2.5 *

Film is best te kijken maar vind 2.5 toch net iets te hoog, helaas.

Ik werd niet warm of koud van deze film. Als fan van rampenfilms had deze film te weinig spanningsopbouw om tot een voldoende te komen. Jammer.

avatar van Noodless
Vervelende film : zeer zwak acteerwerk, zwakke special effects, redelijk wat foutjes in de film, totaal geen spanning, geen wow actie-scènes
2/10

avatar van Kingsizerizla
*sigh* thats all what im gonna say of this fucking Movie!!!!

avatar van nickje76
goede fiilm, voor zijn genre en een b-film. Maar ik hou hier wel van. Aardig verhaallijn, aardig in geacteerd, alleen slechte speciale effects. Voor de rest een vermakelijke film!

avatar van Sgimpy
Is zeker wel leuk om te kijken, maar kan het commentaar van Noodelss wel begrijpen. Ik vond het wel een aardige film.

avatar van f2sputnik
Wat is dit een B-film.
Het enige wat nog nog enigszins er leuk uitzag was de assistente van onze boekschrijvende geleerde, die zogenaamd alle wetenschap in handen heeft.

Ik ga in het vervolg voor de betere rampenfilms, dit is helemaal niets.

1,5* voor de moeite.

avatar van plompa
wat een waste of time dit! Echt geen reet aan!!!!!

avatar van margo1
Een 13 in een dozijn rampenfilm, met veel tekst en uitleg en voorspelbare actie. Heel jammer.

Deze film gaat over een ramp.
Maar deze film is ook een ramp.
Acteertalent is niet echt super.
Speciale effects is van de jaren 80.
Als er nog geen geen C film bestaat wel deze is er eentje.

avatar van Phantasm
Ik werd niet warm of koud van deze film, nee, geweldig was het niet, er zijn betere rampenfilms.