• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.539 stemmen

Category 6: Day of Destruction (2004)

Drama / Actie | 174 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama / Actie

Speelduur: 174 minuten (miniserie, 2 delen)

Geregisseerd door: Dick Lowry

Met onder meer: Nancy McKeon en Randy Quaid

Gesproken taal: Engels

Plot Category 6: Day of Destruction

Drie wervelstormen trekken een spoor van verwoesting door Las Vegas. Cyclonen teisteren de kust van Florida. Het noordoosten van de VS zucht onder een hittegolf die zijn weerga niet kent. Stormen razen door het zuiden. Bliksemflitsen verlichten de hemel en overal breken branden uit. Amy Harkin is een beginnende anchorwoman uit Chicago die hoopt op haar grote doorbraak. Ze is als de dood voor deze natuurrampen, en nog meer voor de onvermijdelijke gevolgen: stroomuitval in het hele land en steeds minder capaciteit om de boel weer te herstellen. Overbelasting van het resterende stroomnet zou het hele land kunnen lamleggen. De hele bevolking zou dan in het donker zitten, afgesloten van de rest van de wereld en blootgesteld aan de vreselijkste gevaren.

logo tmdbimage

Chris Haywood

Dan London

avatar van Bert Jamin

Bert Jamin

Wat een ramp van een film. Zwak verhaal, uitermate slechte acteer "prestaties" en idem dito special effects. Het begint al meteen zo goed, als die Boïng 747 door de bliksem wordt getroffen en daardoor een noodlanding moet maken. De piloten handelen daarbij net zo verveeld alsof ze al ruim een half uur voor de gesloten spoorbomen staan te wachten op het boemeltje naar Timboektoe. Geen centje opwinding dus. En zo kalft het een beetje de hele film door. Ook van mij een 0,5 voor de moeite.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Vreselijke mini-serie waar niks van klopt. De acteerprestaties kloppen niet, het script is rommelig, de special effects zijn waardeloos, kortom: verloren tijd en zonde om te kijken. 1 *

avatar van Weirdo Wizzy

Weirdo Wizzy

Beetje suffe film dit. Allemaal van die voorspelbare gebeurtenissen. Film duurt trouwens ook veeeeeeeeeeels te lang. Kijk als ze die nutteloze dialogen tussen die 2 in die lift nou alvast weglaten dat scheelt een hoop. 1 ster.

avatar van T.Bos

T.Bos

Dialoog in die liftschacht vind ik juist goed. De doden zijn redelijk naar ration verdeeld. Gezien al die natuurrampen van de laatste tijd, toch wel realistisch. Als ze allemaal tegelijk in eén land gebeuren, is de ramp niet te overzien. Chillen voor kickjagers.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Toen ik de reclames eruit haalde (kijk het later op HDD) zag ik 1 laatste scene van een vrachtwagen met dozen. KOM OP! Dat soort effecten/animatie kan toch niet meer in 2004!!! Hoop dat de rest beter is..

avatar van noa1

noa1

ik vind het een pracht film. goed acteerwerk. vooral van Thomas Gibson. het was alleen wel een beetje jammer dat de special effecten was matig waren. maar de scenes in de lucht vond ik echt gaaf. ook de beelden dat je 3 tornados zag waren heel mooi. maar waarom staat Thomas Gibson niet bij de hoofdpersonen?

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

De film na na twee maanden dan toch gekeken en het is echt niet zo slecht als sommigen hier beweren. De effecten zijn op bepaalde punten echt storen slecht (windmolens, vrachtwagen, vliegtuig) maar de overige effecten (en dat zijn er nog al wat!) zijn gewoon goed. De verhalen zijn wat soap-achtig, maar dat kijkt allemaal goed weg.

De film duurt voor mij o'm 'm in 1 keer te kijken véél te lang, maar het is dan ook eigenlijk natuurlijk een miniserie.

Door de effecten er toch 0,5 eraf. 3,5*

Tarkus

Prima film, die me deed denken aan de rampenfilmen uit de jaren '70, toen die nog met de regelmaat van een klok werden gemaakt en telkens blockbusters waren.

Nu zijn het meer TV-miniseries, maar dat maakt het er niet minder spannend om.

Misschien is het budget wat lager en dat zie je vooral aan de special effects al zijn ze niet allemaal zo heel slecht. De beelden van Chicago en de tornados zijn best goed, die van het vliegtuig dat je ziet landen in de storm dan wat minder.

Maar het is een goede film die je vlot uitkijkt ondanks dat ie bijna 3 uur lang is.

Ook prima vertolkingen overigens, met een paar grote namen, zoals Randy Quaid, Brian Dennehy en Diana Wiest.

En nog een pluspunt, de DVD heeft een voortreffelijke DTS sound, een zeldzaamheid bij produkties als deze.

avatar van misterwhite

misterwhite

Een geslaagde rampenfilm.

Het begin is wat saai en langdradig maar wanneer de film op gang begint te komen wordt het erg spannend. De film heeft veel ups & downs door zij lange speeluur. 3* volstaat voor deze film.

avatar van Kilii

Kilii

De film op zich was niet slecht. Hij was alleen te lang. Zeker als je hem in één keer (en dus niet in 2 of 3) moest uitzitten.

De special effects waren matig. Maar het acteerwerk van grotendeels de cast maakte dat goed.

Een aanrader als je houd van natuurgeweld, en drama.

*3,0

avatar van MNV2

MNV2

Typisch zo'n B-product uit Hollywood met verschrikkelijke special effects. Het verhaal was nog wel aardig te volgen ondanks de lange zit maar het acteerwerk was ook niet bepaald van een hoog niveau. Overigens waren de dialogen en handelingen van de personages ook niet altijd even realistisch.

avatar van _Moonwalker

_Moonwalker

Leek meer op een serie dan op een film. En dan ook nog een middelmatige serie. Het verhaal was interessant genoeg om mijn aandacht vast te houden, maar de acteerprestaties waren dramatisch. Behalve Dianne Wiest die ik uitermate goed vond acteren, al had ze meer een moederlijk figuur.

Voor de rest leuk verhaal om eens te kijken, al is het een beetje te lang om in één keer uit te kijken.

avatar van beaster1256

beaster1256

en vanavond op vt 4 ( belgisch kanaal )

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Het viel me al bij al niet eens heel erg tegen: 2.00 (1.90)

Simpele rampenprent voorzien van alle bijbehorende cliches en technische mankementen. Het is dan ook niet de eerste in lijn, andere rampenfilms gingen Category 6 reeds voor of na. Sommige maakten het nog bonter, anderen leverden over het algemeen slechts bescheiden succesjes. Category 6 bevind zich daar ergens tussenin. Het is allemaal niet heel erg slecht, maar van de goedkope uitstraling komt de prent geen moment af, wat zich met name vertaalt naar de dramatische special effects. Het script steekt bij vlagen nogal chaotisch in elkaar, is tamelijk fragmentarisch en bevat overbodige scenes; wat op zich niet vreemd is, er moest namelijk bijna drie uur aan beeldmateriaal worden vergaart. De enige kleine positieve noot is voor de cast, dat zich aardig redt. Ik heb het acteerwerk in elk geval slechter gezien in soortgelijke producties, veel slechter. Daarnaast is het opmerkelijk dat het aantal onrealistiche scenes relatief beperkt blijft voor een dergelijke genrefilm.

[539/621]

avatar van Bullit

Bullit

Wat een nep film is dit. Ik hou wel van actie maar dit is zo nep, dat ik me zat te vervelen onder de film! En dan moet ik nu aan deel 2 beginnen, ik hou mijn hart vast. Misschien dat deel 2 meevalt. Punten kommen na dat ik deel 2 heb gezien.

avatar van logghe

logghe

Ik ben wel te vinden voor een disater movie maar de meeste (net als deze) hebben gewoon niet veel te bieden! Het acteren is middelmatige, de dialoog is voorspelbaar maar is mee te leven, de special effects zijn middelmatig tot slecht, toegegeven special effects zijn niet alles! Een film ken goeie special effects hebben en toch slechts zijn! Bewijs nodig zie "2012" . Mij valt het op dat deze film een paar scène's gemeenschappelijk heeft met "The Day After Tomorrow" (niet toevalig ook in het zelfde jaar). Tis geen superslechte film maar het is gewoon een (lange) doorsnee disater film.

avatar van eavymetal

eavymetal

Bert Jamin schreef:

Ik dacht dat ik al heel wat slecht gemaakte Miniseries had gezien, maar dit misbaksel spant écht de kroon!

avatar van 606

Tarkus schreef:

Net geen 5 sterren, vanwege de soms iets mindere Special Effects.

Helemaal mee eens, kijk nu op tv weer, nu voor de 3de keer. Blijft voor mij genieten.

avatar van survivor-jm

survivor-jm

Wat een vreselijk ongeloofwaardig, clichématig en onnozel filmpje. Echt alle onzin wordt uit de kast getrokken op een tenenkrommende manier. Overdreven overspannen tieners met wapens, vreemdgaan, één hele grote boef, een hele dom baasje bij een TV-station, een arrogant wanabee onderbaasje die de stagiere kleineert (stagiere wint uiteraard), etc. etc. Het houdt maar niet op. Met afstand de slechtste rampenfilm ever. Echt een hele dikke 0,0 waard, maar voor de vorm krijgt hij (onverdiend) 0.5.

avatar van 606

Zo slecht als sommige de film beschrijven is echt niet waar, er zijn veel slechtere films. En slechtere heb ik zeker gezien.

606 schreef:

Dank U 606

avatar van tommykonijn

tommykonijn

De vreselijk slechte special effects en het veel te lange speelduur halen de film onderuit. Enkele acteurs proberen er nog wat van te maken, maar deze pogingen vallen helaas in het niet. De personages zijn van een dusdanig interessant kaliber dat het me totaal niet boeide of ze wel of niet het einde van de film haalden. Daarnaast is de film ook talrijk aan ongeloofwaardigheden en is het einde veel te snel afgeraffeld. Ik had de film graag serieus willen nemen, maar nergens voelde de film geloofwaardig aan. Met een betere uitwerking had het niveau van een film als bijv. 2012 best gehaald kunnen worden.

avatar van Black_N°_1

Black_N°_1

Minder kon ik helaas niet meer geven.

avatar van JdeBoer

JdeBoer

op 28-7-2014, RTL7, 20:30-23:15 komt "Hulk" i.p.v. deze film

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van mikey

mikey

Saaie bedoeling van acteurs die niets doen dan 170 minuten wachten op de storm die maar niet lijkt te komen. Onzinnige subplotjes die 10 keer herhaald worden. En qua continuiteit lijkt er heel wat mis. Op een gegeven moment dacht ik bijvoorbeeld dat de drie tieners in een militair vliegtuig al weken rondvlogen boven de apocalyptische storm zonder contact met de grond. Wind: 500 miles per hour en waves 600 feet high again). Maar ja wat moet je dan om 170 minuten vol te krijgen. De weinige cgi was oerlelijk maar beter dan de verveelde koppen van de cast.

Waardeloos.

avatar van Bas15

Bas15

Wel een goeie film. Vroeger vaak gezien, toen ik een jaar of 11 was. Het verhaal snapte ik toen nog niet echt, ik zat gewoon te wachten wanneer er weer een tornado of orkaan in beeld kwam. Nu snap ik het allemaal wel veel beter, alleen bij al die discussies over stroomproblemen in het eerste helft van de film snap ik nog steeds niet echt waar ze het over hebben. Sommige stukjes zijn wel overbodig zoals die jongen met de wapen in de bank. De natuurrampen zijn verder wel boeiend om naar te kijken. De special effects zijn meestal erg goed.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond weer herzien.het begint wat traag vind ik,daarna word de film wel spannend.met ook een prima cast,met ook een paar grote namen.zoals brian dennehy,randy quaid,dianne wiest,allemaal goeie acteurs.maar heb me prima vermaakt.

Tarkus schreef:

Net geen 5 sterren, vanwege de soms iets mindere Special Effects.

Opnieuw bekeken en opnieuw heeft de film me kunnen boeien.

Toch nu ook eens benadrukken dat Brian Dennehy een uitstekend acteur was, die ons helaas enkele weken geleden is ontvallen.