All the Rage (1999)

Alternatieve titel: It's the Rage

Drama / Actie

geregisseerd door James D. Stern
met Jeff Daniels, David Schwimmer en Joan Allen

Het leven van de 9 hoofdpersonages in deze film draait om handwapens. Warren schiet de man met wie zijn vrouw Helen vreemdgaat neer met als excuus dat hij dacht dat hij een inbreker neerschoot, waarop zijn vrouw hem verlaat. Haar advocaat helpt Helen aan een baan voor een gestoorde computernerd die zijn handwapen nog wel eens in het rond zwaait in de richting van Helen. Tennel de ex-assistent van de computernerd werkt nu in een videotheek waar hij lastiggevallen wordt door Annabel Lee, een agressief straatkind die graag over mannen klaagt tegen haar pistoolgekke psychotische broer om hem pissig te krijgen. In het geheim begint Annabel een relatie met de advocaat die in het bezit is van zowel een handwapen als een homoseksuele geliefde, die jaloers wordt. Dit alles terwijl Warren in de gaten gehouden wordt door een (uiteraard gewapende) politieagent.

avatar van NERD
Het verhaal lijkt op een combinatie tussen Magnolia en Happiness, maar slaagt er totaal niet in om een goede kloon te zijn.

Er zit "humor" in en verhaallijnen die uiteindelijk bij elkaar komen maarja......

Het is allemaal ERG ERG onsubtiel en nogal dommig.

2 positieve dingen toch:
De cast heeft veel (succesvolle) bekende namen, maar door het slechte verhaal en uitermate beroerde dialogen komt het er niet echt uit.
Er zat een leuke scene in op de schietbaan met Ribisi die op de achtergrond helemaal doordraait

al met al kom ik op 1,5 sterren uit.

avatar van xangadix
Ik vond er niet veel aan. Het begint allemaal veelbelovend, maar het gaat snel down hill...

avatar van Gehenna
Deze film mengt verschillende verhaallijnen die op den duur samenkomen (goh, waar hebben we dat eerder gehoord).
Heeft een uitstekende cast o.a Jeff Daniels, Gary Sinise, David Schwimmer, Giovanni Ribisi, Anna Paquin en Joan Allen.
Helaas word daar te weinig gebruik van gemaakt enkel Ribisi laat zijn acteertallent lekker op volle toeren gaan..de rest is gewoon wel redelijk goed.
De personages die ze spelen zijn lekker eigenaardige vage personen allen met een eigen verhaal.
De boodschap (wapen bezit) komt wel over maar de film is vrij traag en bovendien niet constant boeiend genoeg om je lekker aan te grijpen. Er had voor mijn gevoel echt veel meer in gezeten..maar helaas. 2.5*

kArIzMa_TuRk
Schwimmer moet meer in komedie films spelen niet in Actie of Drama..

avatar van Jeewee
oke, dit is één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. (wat vind iedereen zo geweldig aan die cast?) ik vind dat toch wel een selectie van de slechtste hollywood sterren bij elkaar gegooid in één klunzige film! elk verhaal, elk personage en alle scenes pasten totaal niet bij elkaar. het was een amateuristische films met slecht geregisseerde shots.
het was allemaal veel te vaag, van hoe al die mensen op verschillende plaatsen opeens zijn. het duurde veel te lang voordat er een goed moment kwam. het goede moment was dat iedereen dood werd geschoten, alleen stopte dat goede moment op het moment dat de computernerd gek werd! ik snap niet dat ze dat moment verpest hebben. het was het enige pluspuntje uit de film, en dat verknallen ze. de hele film gaat nergens over, en de boodschap die ze PROBEREN over te brengen, is veeeel te klunzig en amateuristisch over gebracht.
je komt ook helemaal niks over de personages te weten; soms zijn ze hier, en dan weer daar. en in elke scene komt de helft van de cast voor!!?? waar slaat het op dat ze elkaar altijd zien? ik vind het één hoop amateurwerk.
dus, nogmaals, een van de slechtste films die ik ooit heb gezien: 0,5*

avatar van AGoos
ik ken films waarin deze boodschap beter wordt gebracht...wel grappig...maar niet meer dan wel grappig..

avatar van animalkrullie
Ik vond deze film wel aardig, een mengelmoesje van behoorlijk geflipte figuren in hun geflipte wereldje.
Zeker geen slechte film maar dat ik nu zeg een topper?..... nee dat haalt hij zeker niet.
Sommige dingen komen gewoon niet over, Ribisi speelt inderdaad hilarisch en is dus de vette plus van de film.