Intermission (2003)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door John Crowley
met Colin Farrell, Shirley Henderson en Barbara Bergin

Lehiff verdient zijn kost met kleine misdaden. Hij is koortsachtig op zoek naar die ene kans die het hem mogelijk zal maken de slag van zijn leven te slaan, om zo de rest van zijn dagen niets meer te hoeven doen. Dit is buiten de wil van detective Jerry Lynch om gerekend, die al even koortsachtig op zoek is naar een gelegenheid om Lehiffs plannen te kelderen. Verder maken we kennis met John, die zijn baan in een supermarkt opgeeft om Lehiff te assisteren en op die manier hoopt zijn vriendin Deirdre terug voor zich te winnen. Deirdre denkt echter de man van haar leven te hebben herkend in Sam, de getrouwde manager van de bank die behoort tot Lehiffs doelwitten...

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het ook wel een aardige film.
Wel leuke rol van Collin, er zaten inderdaad ook grappige scene's.
Met het verhaal zat het ook wel goed, maar het blijft voor mij toch matig.

avatar van Naomi Watts
Aardig tussendoortje.

Leuke humor maar daarnaast weer erg braaf, en natuurlijk voelt het allemaal erg seen-this-before-but-better aan. Vermakelijk maar ook niet meer dan dat. 3*

Er zaten leuke dingen in.
Maar soms ook weer saai.
Toch vermakelijk 3*

orbit
Matig.. kan geen evenwicht vinden in drama en misdaad (wat amper een rol speelt), dus het wordt zwarte comedy, maar faalt daarin glansrijk!

avatar van Donkerwoud
Leuke aaneenschakeling van zwarte humor en drama. Niet de nieuwe Pulp Fiction, maar wel vermakelijk in zijn soort.

avatar van sinterklaas
Wat een heerlijke Ierse feel good film die je gewoon een big smile bezorgt bij iedere scene. Zo kun je zien dat niet alleen de Engelsen zoveel botte humor hebben maar dat de Ieren er ook wat van kunnen. De cast van de film is al helemaal geweldig en Colin Farrell is echt weer de uitschieter als de kruimeldief Lehiff. Ook leuk om hem eens een keer robuust Iers te horen praten. Vooral in het begin: Dan lijkt het heel romantisch te worden als hij een kassiere probeert te versieren en haar even later op der bek slaat en het geld steelt en er vandoor rent met allerlei agenten achter zich aan. En dan met het liedje "Out of Control" van U2 op de achtergrond. Het begin is iig helemaal perfect. Daarnaast had die Colm Reardy ook een erg leuke rol als een cynische agent. Het is dan ook zo'n leuke comedy waarbij iedereen weer zijn eigen verhaal heeft en is ook 100% anti-soap zo te zien. Met ook heel veel gevloek en gescheld en prachtige momenten die je bijblijven. Ook vond ik dat jongentje die hier en daar nog eens opduikt en stenen gooit waardoor ie bv een heel bus laat kantelen ook geweldig. en dan dat wijf met die snor, die overval en achtervolging, dat "bruine" spul, en dat rolstoel race op het einde.

Ook het aangename sfeertje van de Dublinse achterwijk zat er leker in.

Gewoon een heerlijke Ierse feelgood film die echt bestemt is voor botte-komedie liefhebbers. En Colin Farrell maakt het feest helemaal compleet. Kijken gewoon en smullen maar....

sinterklaas schreef:

Ook het aangename sfeertje van de Dublinse achterwijk zat er leker in.

Hm.. ik liep vorige week toevallig door een Dublinse achterstandswijk en ik kan me een hoop benamingen voor de aanwezige sfeer bedenken, maar 'aangenaam' is er toch niet eentje van. .

Lijkt me verder wel een fijn filmpje dit, zal hem eens opsnorren.

avatar van Zandkuiken
Fijn filmpje!

De humor mocht misschien wat scherper maar toch vaak smakelijk zitten lachen, vooral dan met de fratsen van Colm Meaney als heerlijk asociale politieagent en de gelatenheid van Cillian Murphy.

Ook leuk dat er niet al te veel aandacht besteed wordt aan het misdaadverhaaltje en dat Intermission vooral focust op de ietwat bizarre figuren die de film bewonen.

Beetje jammer wel dat de cinematografie zo suf is, bij momenten denk je dat je naar Eastenders zit te kijken. Crowley probeert wel wat en had hoogstwaarschijnlijk een swingende prent à la Trainspotting of Lock, Stock And Two Smoking Barrels in gedachten, maar zijn debuut ziet er veel te miezerig uit om nog maar ergens een vergelijking te dúrven maken.

Stoorde me niet echt, maar een geslaagde look had van Intermission een écht bijzonder werkje kunnen maken. Niettemin van genoten!

avatar van JDSsmetje
Intermission deed me nadat de eerste scène vertoont was denken aan Snatch. Alleen is Intermission een heel stuk minder, wat blijkt als je de volledige film gezien hebt. Alhoewel, deze Ierse voorganger met Colin Farell is best wel nog leuk tijdverdrijf. En wat het genre 'drama' hier op Moviemeter staat te doen begrijp ik langs geen kanten, dit is duidelijk een misdaadkomedie. Misschien toch even corrigeren straks.

Nadat eerste scène vertoont is, is het raak. Je bent na enkele minuten al volledig meegezogen in de invalshoek van dit filmpje. Het wordt overigens duidelijk waar Intermission naartoe wil. Een misdaadfilm met zwarte humor dus. Na 3 minuten ligt het niveau dus zeer hoog maar dan slaat deze Ierse prent naar mijn mening volledig mis aangezien het de rest van het uur haast alle tijd besteed om alle personages voor te stellen. Het feit dat dit lang duurde, heeft ook te danken aan de hoeveelheid personages. Dit kan echter interessant worden. Wat dat volledige gedeelte uiteindelijk bij mij opleverde, was wat vermaak, maar echt van hoge kwaliteit kon ik dit noemen. Daarna focust men op een diefstal. Dat hele gebeuren valt echter te voorspellen, en kan ik ook niet echt hoog beoordelen. Het acteerwerk valt dan weer prima te pruimen.

Een kritiekpunt is de camera die volgens mij toen al op de schouder werd gedragen, en heel wat heen en weer wiebelende beelden oplevert. Dat dit hip is kan ik nog geloven maar ik heb toch liever dat mijn beelden een beetje stabiel blijven.

Dit vormt overigens geen samenhangend geheel, ook te danken aan de vele personages. De moment dat die elkaar kruisen zou het dan weer wel een geheel kunnen vormen, maar zo voelt dat niet aan.

Uiteindelijk krijgen we geen saaie maar ook geen kwaliteitsvolle film.

avatar van 606
Leuke verrassende film met sterk acteerwerk.
Goed verhaal dat prima in elkaar zit met aantal goede scenes.
Laatste scene is mij heel bekend op mijn werk, machtsmisbruik en jij bent lager dan ik.
Het gebeurt helaas meer dan je denkt.

3,5 ster

Nomak
Leuke misdaadkomedie die helaas niet goed genoeg is om in het rijtje van de twee eerste films van Guy Ritchie plaats te nemen. Enkel de openingsscène is echt memorabel met Colin Farrell die een vriendelijk praatje maakt met een meisje en zijn gesprekspartner gewoon uit het niets neermept en daarna de kassa leeghaalt. Dat had ik dus echt niet zien aankomen. Voor de rest is Intermission geen topper, maar het is zeker wel een onderhoudende film met hier en daar een grappig moment.

avatar van sinterklaas
Op naar Ordinary Decent Criminal!

Leuke film met een top bezetting.
Er gebeurt van alles, maar de verschillende verhaallijnen zijn knap met elkaar verweven.
Ook het goede acteerwerk zorgt voor prima amusement.

avatar van Fryce
Lekker filmpje met humor.

Met de cast van deze film had ik me toch een betere prent voorgesteld.
Er zitten een paar goede scènes in, maar over het geheel van de film ben ik toch niet zo tevreden.
En ik heb het nog gezegd, Colin Farrell is een goede acteur, maar niet voor komedies !!

Aardige mozaïek-film over een aantal mensen in Dublin. Ondanks dat de verschillende verhaallijntjes en personages elkaar vaak kruisen, is het geheel qua toon wat onsamenhangend. De film gaat werkelijk alle kanten op en is hierdoor lekker onvoorspelbaar. De film kijkt wel gemakkelijk weg en heeft een leuke cast.

Een potpourri, een allegaartje, een mengelmoes van eigenlijk betekenisloze figuurtjes, die lekker dooreen dwarrelen en in feite alleen maar gefocust zijn op wat hun onmiddellijk zelf aanbelangt.
Redelijk goor taalgebruik en brutale humor vullen deze film waar de Britten doorgaans meer echtheid en gevoel kunnen insteken.
Meerdere gekke toestanden waarin het acteertalent van een Cillian Murphy's en een Colin Farrell best tot uiting komen.
Het snelle tempo, dat weinig denkwerk vereist, maakt er meer komedie van dan drama, al zijn sommige gebeurtenissen toch eerder naar.