• 10.491 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Frans, Engels en Italiaans

Releasedatum: 28 augustus 2008

• CineMember Bekijk via CineMember

Plot Caos Calmo

Kalme chaos is wat Pietro Paladini altijd in zijn hart heeft gevoeld sinds de plotselinge dood van zijn vrouw. Pietro is een succesvolle directeur, gelukkig getrouwd en vader van een 10-jarige dochter Claudia. Op een dag, nadat hij samen met zijn broer twee vrouwen van verdrinking heeft gered, komt hij thuis en vindt zijn eigen vrouw dood. Vanaf dat moment verandert zijn leven rigoureus. Pietro besluit dag op dag bij de school van zijn dochtertje te wachten en begint in zijn eigen wereldje te leven.

logo tmdbimage

avatar van Movsin

Movsin

Tedere film over verdrietbeleving, maar daarnaast ook heel sterk in het observeren van mensen met hun doen en laten.

Regisseur brengt uitstekend werk en de acteurs zijn gewoon fabuleus.

Wat langzaam maar zo hoort het in dit genre waar wat denkwerk bijhoort en op psychologisch vlak toch wat te beleven valt.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Kleine warme film over een weduwnaar die zijn schoolgaand kind moet opvoeden. Geen film waar heel veel in gebeurt, maar het moet hebben van die kleine innemende momenten tussen vader en dochter. Pieter gooit zijn hele leven om en wacht de hele dag voor de schoolpoort tot zijn dochter gedaan heeft met school. Als zakenman had hij hiervoor geen tijd en heden lijken de perikelen op het werk onbeduidend en een ver van zijn bedshow.

Hij ontdekt een nieuwe wereld met nieuwe personages en ziet wat echt van belang is in het leven, hoewel het geroddel van enkele mama’s hem gestolen kon worden. Hij ontmoet op oppervlakkige wijze nieuwe mensen en slaat met verwondering op de eerste schooldag de toeloop toe van ouders die het plein opvullen als de schoolbal gaat. De vraag is of deze levensstijl mentaal en financieel haalbaar is...

Ook mij kon de fusie gestolen worden en zat ik volledig in het verhaal en band tussen vader en dochter. Hier en daar vind ik Grimaldi foute keuzes gemaakt te hebben. Het spaghettidiner bij de buurman kon verder uitgewerkt worden en ook de mysterieuze Jolanda mocht nóg prominenter naar voren komen, hoewel die oppervlakkigheid de film en het leven ook best kleur geeft. De vrijscène tenslotte kon ik moeilijk plaatsen en ik vond dat er niet perse teruggekomen moest worden op de openingsscène.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Prachtige film. Het meisje was mooi. Die keer dat die meneer zei: "gecondoleerd". Waarvoor was dat precies??? En die scène van seks. Was dat een droom? Maar verder was het een mooie film.

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

Weing mis mee deze film.

Wordt echter voor mij nergens echt bijzonder ofzo.