Problem Child (1990)

1,79

Komedie / Familie

geregisseerd door Dennis Dugan
met John Ritter, Jack Warden en Michael Oliver

Een getrouwd stel dat geen kinderen kan krijgen adopteert de zevenjarige Junior. De jongen blijkt echter een afkeer van orde gecombineerd met een ziekelijk gevoel voor humor te hebben, wat leidt tot overlast bij iedereen die in zijn buurt komt.

86 BERICHTEN9 MENINGEN

avatar van SpikeR
geplaatst: 9 april 2009, 05:30 uur [permalink]
te kinderachtig voor woorden, en slechte acteer prestatie van de jonge Dennis

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 17 april 2009, 12:02 uur [permalink]
In mijn geheugen was dit nog wel een vrij aardige film. Toen ik afgelopen woensdag met mijn dochter deze film meekeek, bleek dat mijn geheugen er flink naast zat. Belabberd acteerwerk, slechte flauwe grappen en alles totaal niet vloeiend en erg voorspelbaar. Een paar grappige momenten zorgen ervoor dat de minimale score voor deze film net uitblijft.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 12 juni 2009, 12:09 uur [permalink]
Door de nostalgie 2.5*. Vroeger vaker gezien nu te flauw voor worden.

bild
geplaatst: 6 augustus 2009, 02:41 uur [permalink]
Kijk naar de poster. Je ervaringen zijn hetzelfde als tijdens de film.

avatar van movie acteurs
geplaatst: 25 oktober 2009, 19:16 uur [permalink]
Deze film verdiend geen plek in de flop 100. Dit is juist de leukste en de beste van de 3 films. Deel 3 hoort wel in de flop 100 en deel 2 was redelijk. Ik vond deze film vroeger erg leuk. Nu iets minder maar alsnog is deze film leuk 3,0.

avatar van PascaL
geplaatst: 7 februari 2010, 16:15 uur [permalink]
Vroeger veel gekeken 🙂 erg leuk filmpje

avatar van dave
geplaatst: 7 maart 2010, 16:55 uur [permalink]
Monsterlijke film. De makers verdienen de stoel voor het afleveren van deze troep. Ik heb veel pogingen tot humor gezien, maar ze gingen allemaal de mist in. Niets werkt. Alles mislukt.

Ik dacht in Home Alone 4 het meest irritante kind ooit gezien te hebben, maar wat ik hier aanschouwde sloeg echt alles.
Junior wordt gespeeld door een knaap die je gewoon wil wurgen en slaan tot hij ophoudt met ademen. Alles wat hij zegt of doet werkt enorm op de zenuwen en doet alle haren rechtstaan. Van z'n vreselijke stemgeluid tot aan die belachelijke voice-overs, dit joch is een regelrechte reden tot zelfmoord. Ik kan misschien wat overdrijven, maar begrijp goed dat ik echt verbijsterd ben. Ik sta páf.
De rest van de acteurs leggen de lat ook niet bepaald hoger. Denk aan die man van het adoptiebureau. Waar hebben ze hem in hemelsnaam gevonden? Het is gewoon akelig om zien hoe erg deze rommel er aan toe is.

De regie is stuitend. Erg lelijk en rommelig gebruik van de camera. Nergens speciaal, maar dat is wel te verwachten.
Het verhaal is stupide en allesbehalve boeiend. Het is zelfs niet de moeite hier woorden aan vuil te maken.

Problem Child is zo'n film die nooit had moeten gemaakt worden. Ik snap niet hoe je hiermee iemand kan entertainen. Moest er een tijdmachine bestaan, dan zou m'n eerste werk het liquideren van de makers zijn. De wereld behoeden voor deze onzin.

Dit is tot op vandaag de enige film die ik het absolute minimum zou geven.

Bah.

avatar van pooper
geplaatst: 7 maart 2010, 21:32 uur [permalink]
vond dit vroeger een geweldige film, hehe 😛.

avatar van niethie
geplaatst: 10 april 2010, 01:55 uur [permalink]
Macauley Culkin, Dennis the Menace ed, allemaal schijt irritante kindersterretjes wiens carriere gelukkig al ten einde was voordat ze eenmaal baardgroei begonnen te krijgen, maar ze kunnen geen van allen tippen aan dat demonische kutventje dat in deze film rondloopt, ongeloofelijk zeg en dan die stem! Je zou maar zo'n sekreet in huis hebben, ik zou hem zonder pardon een weekje meegeven aan de eerste de beste pedo die ik tegenkwam. Verder is dit werkelijk niet om aan te zien, een aanslag op het IQ van de kijker! Geen moment is het grappig, we krijgen het ene vervelende achterhaalde geintje na het andere en dik dat het er bovenop lag! Telkens als je denkt oke dit kan gewoon niet erger worden, wordt het tegendeel meteen bewezen, vooral het laatste half uur heb ik met plaatsvervangende schaamte uitgezeten. Dat stuk met die boef op de kermis alleen al behoord tot een van de meest triestige scenes uit de gehele geschiedenis van de jeugdfilm. Eigenlijk gewoon pure kindermishandeling om dit in het bij zijn van je kleine op te zetten, als er later een of andere achterstand bij hem/haar wordt geconstateerd weet je waardoor het komt. En als je denkt dat je het ergste hebt gehad blijken er ook nog twee (!) vervolgfilms te zijn, alleen al het feit dat er uberhaubt een budget voor vrij werd gesteld omdat de amerikanen er massief voor naar de bios gingen, is al een grote schande! Kinderen verdienen veel beter dan deze shitzooi!

1 ster

geplaatst: 9 september 2010, 00:38 uur [permalink]
Irritant Satansgebroed!

avatar van check-raise

geplaatst: 22 januari 2011, 18:38 uur [permalink]
Ik herinner mij deze film more or less, heb er ooit eens een groot deel van gezien. Zoals de comments hier al insinueren, dat rotjoch zou nooit op tv hebben mogen komen. Zonder twijfel 1 van de meest irritante tv-personages dat ik ooit heb gezien.

Ik ga geen stem geven omdat ik de volledige film niet heb gezien.
...
Alhoewel, wat maakt het uit eigenlijk. 😕 lol

avatar van Fran
geplaatst: 27 juli 2011, 13:33 uur [permalink]
Wat een stomme film zeg. Het verhaal gaat helemaal nergens over. Ik had verwacht dat ik het wel grappig zou vinden maar ik vond zowel het jongetje als het acteerwerk van de rest hoogst irritant.

avatar van sabsabsab

geplaatst: 28 november 2011, 19:39 uur [permalink]
Ik heb hier wel een leuke tijd me gehad.

geplaatst: 28 januari 2012, 10:25 uur [permalink]
Ik heb me wel vermaakt met deze film, grappig genoeg, leuk in elkaar gezet.

geplaatst: 20 februari 2012, 13:56 uur [permalink]
Hoe vaker je deze film ziet hoe leuker hij eigenlijk wordt. Komt natuurlijk ook door het ijzersterke en passende openingsnummer van deze film 😉

Problem Child

geplaatst: 20 februari 2012, 14:49 uur [permalink]
niethie schreef:

Dit zegt wel weer genoeg over jou als persoon. Volgens mij weet je niet goed wat pedo's met zulke kinderen doen. Een ban wel waard lijkt mij....walgelijk....

avatar van tommykonijn
geplaatst: 21 februari 2012, 14:01 uur [permalink]
Ik weet nog dat ik dit een slechte film vond. Maar ik kon hem me niet meer zo goed herinneren dus ik heb hem toch maar eens opgezet gisteravond. Het viel me in verhouding nog wel mee. Soms heb ik best kunnen lachen op bepaalde stukjes om de streken van het kind. Maar er waren ook veel grappen bij die veel te overdreven waren. Echter het grootste punt is dat bijna iedereen slecht bezig is als het gaat om acteerwerk (inclussief het kind zelf). Het dieptepunt vond ik die ene kerel wat Junior aan de pleegouders geeft. Zijn (harde) stem begon me echt te irriteren op een begeven moment. Dennis Dugan's eerste werkje viel me ergens mee en ook weer ergens tegen. Over het algemeen was het nog wel te doen, maar ik vrees dat de twee vervolgen nog een stukje erger zijn..

avatar van Tommy De Vito
geplaatst: 21 februari 2012, 19:43 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Jaren terug, maar dan ook jaren terug gezien en had genoten van de film. Toen ik zag dat de film op tv weer kwam, leek het me leuk om deze film weer eens te zien. Het eerste uur was prima maar wat de film daarna doet, is me een raadsel?! Die dief komt uit de gevangenis en gaat naar het jochie, verolgens gaat de moeder met de crimineel? Uit het niks?! kan nog een aantal rare en vage gebeurtenissen opnoemen in de film maar dat laat ik achterwege, dat is de kijker vast wel opgevallen.. 2*

avatar van 606
geplaatst: 9 juni 2012, 14:22 uur [permalink]
Nog best te doen, niet echt een flop positie waard.

2,5 ster

avatar van Banjo
geplaatst: 24 juni 2012, 17:20 uur [permalink]
staat deze in de flop 100?
waarom? oke, het is matig en flauw maar ik heb me er wel mee vermaakt...
(ondanks een dikke kater) nee hoor ik geef

3 sterren

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
geplaatst: 20 juli 2012, 00:26 uur [permalink]
Geloof het of niet, maar deze film schijnt een duidelijk voorbeeld te zijn van scriptschrijvers die alle controle over hun script verliezen en uiteindelijk een totaal andere film gemaakt zien worden dan ze bedoeld hadden. Problem Child was in de eerste versie volgens de scriptschrijvers een intelligente zwarte komedie met scherpe humor over het dealen van ouders met een moeilijk kind,

De scriptschrijvers schreven later onder meer Ed Wood, The People vs Larry Flint en Man on the Moon.

avatar van misterdhdh
geplaatst: 7 oktober 2012, 20:39 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
vervelende film, als 10 jarige vond ik deze nog wel leuk, maar ook niet echt grappig. wel vermakelijk. nu ik heb bijna 10 jaar later nog is zie vind ik deze film vervelend, geen enkele keer echt luidop moeten lachen, verveld mannetje met één van de vervelendste stemmen die ik ooit gehoort heb. geen enkel personage kon mij bekoren,zeker die directeur van het tehuis niet. veel te kinderachtige humor. denk ik maar aan bv. die non die 10 meter verder uit het raam vliegt omdat hij een emmer water opzettelijk omstoot., voor de rest weinig geslaagde grappig, matig verhaal, matig uitgewerkt, zeer matig geacteerd en slechte muziek. vond niet echt iets goed aan deze film, snap wel dat sommigen deze film nog vermakelijk vinden, maar om deze film grappig te vinden moet je volgens mij wel onder de 12 jaar zijn, grappen waren ook te voorspelbaar

1.5/5

geplaatst: 19 oktober 2013, 16:07 uur [permalink]
Best knap om een trilogie te maken, die allemaal in de "Flop 100" staan (het derde deel zelfs op de 5e plaats). Deze hoort er eigenlijk wel niet in thuis.

avatar van sabsabsab

geplaatst: 19 oktober 2013, 18:44 uur [permalink]
dave schreef:

Dit is tot op vandaag de enige film die ik het absolute minimum zou geven.

Bah.

Ik heb hier als kind erg om kunnen lachen.

avatar van MovieMind

geplaatst: 25 augustus 2014, 20:38 uur [permalink]
Junior.....mischien wel het meest ondeugende boefje wat ooit op film is gezet.
Wat ik me ervan herinner was het best een grappig filmpje.
Ik zou er nu niet nog eens voor gaan zitten, maar ik denk dat de kleintjes onder ons het nog wel leuk kunnen vinden.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 16 april 2015, 19:43 uur [permalink]
Belabberde komedie. Junior word verschrikkelijk vertolkt en dit in combinatie met zijn stem (uiterst irritant) zorgt dat je je mateloos ergert aan deze jongen. Daarbij komt dat de humor erg flauw is, zelfs de grappen zijn vrijwel nergens leuk.