Problem Child 2 (1991)

Alternatieve titel: Problem Child II

Komedie / Familie

geregisseerd door Brian Levant
met John Ritter, Michael Oliver en Jack Warden

Ben Healy en Junior verhuizen naar een andere stad, waar Healy verliefd wordt op de gescheiden Annie Young, wiens dochter Trixie de omgeving net zo'n overlast bezorgt als Junior. Trixie en Junior willen allebei voorkomen dat hun ouders trouwen, totdat Healy ook verliefd wordt op de rijke Lawanda Dumore, die Junior naar een kostschool wil sturen.

Heel soms grappig maar het merendeel van de film is niet om aan te zien. Vooral het kleine meisje is super irritant. Terechte notering in de flop 100.

Sluit leuk aan bij deel 1

avatar van .Fee.
Als klein meisje lachte ik me kapot om deze film, maar als ik nu die koppen van die kinderen zie... Walgelijk. 1* omdat ik me er als kind wel erg mee heb vermaakt.

avatar van LDeVries
verschrikkelijk

als kind heb ik me nog wel vermaakt, maar bij nader inzien is dit echt afgrijselijk. zeer slecht acteerwerk en irritante acteurs.

avatar van DragQueen
Van hetzelfde kaliber als de eerste film. de opzet is dan ook vrijwel identiek. alleen heeft dit weergaloos etterjong nu een gelijke opponent getroffen. vroeger heb ik me erg vermaakt met de film, maar nu vind ik hem weinig verheffend. 1,5 ster.

avatar van ®Tc
Toch 1 keer meer moeten lachen (laten we het op glimlach houden) dan bij deel 1. Meer bepaald waar de babysit in volle actie met haar lief aan heel de buurt wordt vertoond. Ook problemen van enorm slechte montage zijn al iets beter opgelost. Toch zal er geen hogere score behaald worden. Overacting en slechte grappen overstijgen nog steeds. Vooral het gekots op de kermis, één van de diepunten in de filmgeschiedenis.

avatar van JDSsmetje
Acteerwerk is zeer zwak , humor is kinderachtig, heb niet veel goeds te zeggen over de film maar vind hem de flop 100 niet waard. Er zijn nogal veel slechtere films maar die halen waarschijnlijk niet genoeg stemmen

avatar van movie acteurs
Redelijke film. Het kots stukje in de kermis attractie vond ik dan wel overdreven maar sommige stukjes waren wel grappig. 2,5 ik heb ergere films gezien die deze score verdienen.

avatar van pooper
minder als deel 1, (was ook slecht).

avatar van _manga_
brian levant is niet zon goede regisseur

avatar van .Fee.
Ben nog steeds die kots-scéne niet vergeten...

maffiosomontana
Irritante, flauwe, flopwaardige film.

Begrijpelijk als je na 30 minuten bent gestopt met kijken.

casualjaantje
Heb meerdere keren gelachen van slechtheid. Begon op een gegeven moment ook irritant te worden. Vooral dat lachje van Junior vond ik vreselijk.

Aangezien dit natuurlijk een directe vorm van tijdverspilling is, vind ik het nogal een prestatie dat ik de film helemaal heb afgekeken

Verschrikkelijk en irritant.

E2K
Ik zag de film als een kind, en moest er heel hard om lachen. Als een kinderfilm dat doet, dan is het in mijn ogen een dikke 4 sterren.

Vandaag nog eens gekeken en eerlijk gezegd heb ik best vaak moeten lachen (zeker in de eerste 45 minuten). De scene op de kermis met dat overdreven kotsen vond ik eerlijk gezegd wel grappig hoe belachelijk het ook was. Ook sommige andere grappen in het begin waren wel geslaagd. Natuurlijk stelt het verhaal weinig voor (laatste 45 minuten zijn erg slecht) en is het meisje Trixie Young zeer irritant en vreselijk maar dankzij Michael Oliver (Junior) en Jack Warden valt het geheel nog mee. Ook Laraine Newman als Lawanda deed het nog aardig. De creepy tweeling vond ik overigens wel goed (ze deden me denken aan de tweeling uit "The Shining"). En Amy Yasbeck als de moeder van de irritante Trixie Young is natuurlijk een lekkertje.

avatar van Phantasm
Lang zo grappig niet dan het 1-ste deel, redelijke film, valt voor een keertje te doen.

avatar van Spetie
Onwaarschijnlijk slecht vervolg op het al enorm slechte Problem Child.

Michael Oliver is misschien wel het meest vervelende en irritante kindsterretje, die ik ooit in een film heb gezien. Dat bewijst hij ook hier weer. Tot overmaat van ramp is er hier ook nog eens een meisje ingestopt, dat al bijna net zo irritant is als hij. Bijna, want Junior is gewoonweg niet te evenaren. Los daarvan zit er ook totaal geen humor in. Regisseur Levant dacht blijkbaar dat pies-poep en kots grappen wel leuk zouden zijn.

Nou niet dus. Degene die dit bedacht heeft moeten ze verbieden om ooit nog een film te maken.

avatar van MovieMind
Het meest ondeugende boefje ooit krijgt geduchte tegenstand...
Aardig vervolg van het eerste deel.

avatar van Gang_Star
Het tweede deel uit een wel heel matige reeks. De vertolking van Junior is net als in het eerste deel al weer even vervelend. Qua niveau haalt het ook het niveau van de voorganger. Ook hierin is de humor saai, vervelend en vooral niet leuk en kon ik niet om de grappen lachen. Erger is dan ook dat Junior te maken krijgt met een meisje wat ook al even irritant is.