Meet the Spartans (2008)

geregisseerd door Jason Friedberg en Aaron Seltzer
met Kevin Sorbo, Carmen Electra en Sean Maguire

Parodie op de film 300 waarin de Spartaanse strijders een oorlog moeten uitvechten met het grote Perzische leger. In deze film wordt de andere kant van het verhaal getoond, namelijk dat de Spartanen niet zo'n gedisciplineerd en oorlogzuchtig volkje waren als algemeen wordt aangenomen.

avatar van NathanMandjes
Zo slecht dat het grappig is. Is ook knap hoor. En dat schaamteloos uitbrengen in bioscopen enzo. Prachtig.

avatar van FullMoon
Jammer dat je niet minder dan 0.5 score kunt geven.

kutfilm

avatar van dualcia
Ik ga hier niet al te veel woorden aan vuil maken. Iedereen weet precies wat ie kan verwachten, maar toch is dit duidelijk 1 van de slechtere uit het parodie-genre. Mijn god, wat waren die celebrity-'look-a-likes' een drama.

avatar van tattoobob
Een ster voor het....soms lachen omdat het te fuckin stom is..
Te goedkoop ook!!!

avatar van mikey
Ondanks alles wel leuker dan de nl komedies op tv.

flauwe film maar wel soms waar je echt soms moet om lachen.

avatar van black swallow
ik heb slechtere parodieën gezien - maar het blijft natuurlijk goedkoop

ik beken hier en daar best wel gelachen te hebben, niet uitbundig, maar toch,...

avatar van Timothyvdmeer
Tja met dit soort films weet je wat je kan verwachten. Helaas komt het vaak te geforceerd over. blauwe scherm is wel weer geniaal gevonden.

avatar van hnmax1984
wat verschrikkelijk slecht. De meeste makkelijke en kinderlijke humor ooit. De grappen zijn typisch amerikaans, makkelijk en van het niveau van een peuter

avatar van Vidi
Dit is één grote ergernis. Niet de moeite waard om zelf maar op te stemmen...

avatar van Kondoro0614
Onder de les is het een leuke film.
Voor een avond kijken saai.

Ik geef een 1.5 omdat we hem op school keken en hij nog wel lachen was!

avatar van Huggy Bear
Zelfs een half puntje voor deze film is nog teveel . . .

avatar van -LvB-
Niet grappig. Carmen Electra nostalgisch gezien wel hoogtepunt. Iedereen van mijn generatie heeft vroeger wel eens zijn piemel een slinger gegeven op haar
maar heb m niet uit kunnen kijken, daar was het te slecht voor hehe

djordy von trier
gasie100 schreef:
flauwe film maar wel soms waar je echt soms moet om lachen.
En daarom geef je een 5

avatar van S. Russell
Niet best, soms gelukkig wel grappig, maar helaas zijn er nog véél slechtere films gemaakt dan dit studentikoze weekend-project.

In iedergeval beter dan de nieuwste scary movie film
Dat is eigenlijk het enige pluspunt

Vaak té flauw en té goedkoop, maar heb wel regelmatig moeten lachen dus daarom nog net 2*.
De film duurt ook maar 60 minuten, dus leuk voor tussendoor. Bij de scenes die daarna nog kwamen viel ik in slaap.

avatar van Timothyvdmeer
Thijsm92 schreef:

60 minuten? Toen kwam bij jou de aftiteling? Dan heb je niet de gehele film gezien ben ik bang.

avatar van Daenelia
Ik wilde heel graag dat deze film leuk was. Maar helaas. In plaats van een avond ontspannen lachen, werd ik alleen maar chagrijniger. Het werd geen gezellige avond. Er zijn leukere flauwe films.

avatar van Richard_Voorhees
Ik was vergeten hoe slecht deze film nou eigenlijk is. Die fake celebrities zijn tenenkrommend en grappen als de American Idol jury, de gayness van de Spartanen en het gebruik van de blue screens worden me wat te veel gebruikt. Zoveel dat het meestal niet meer grappig is. Verder zijn de gevechten uiteraard (express?) erg slecht te noemen. Zo zien we regelmatig dat de zwaarden of speren onder de arm geklemd worden in plaats van dat er een daadwerkelijke doorboring is. Verder word sommige humor, zoals de grappen met het Orakel wel erg puberaal gebracht, waardoor het voor mensen van mijn leeftijd (of ouder) ook niet als grappig overkomt. Ook de put scene word heel erg uitgerekt, waardoor het de effectiviteit wegneemt.
Een erg slechte parodiefilm die volgens mij indertijd zelfs een bioscooprelease had gekregen. Onbegrijpelijk als je de film nu terugziet.

avatar van kleintje 2
Toen ik deze film op tv zag had ik in het begin mijn bedenkingen. Ik heb de hele film in een avond gezien, en ik vond het een grote teleurstelling. Het acteerwerk was zielig net als de grappen. De beroemdheden waren slecht in elkaar gezet, en het had een onduidelijk einde. Ik bedoel, gaan ze in de film nou dood of niet ?

In het begin kan je nog lachen om bepaalde situaties maar wat verder kom je tot de vaststelling dat die niet als grap bedoelt waren, maar dat de special effects gewoon zo slecht waren. Platvloers en vulgair, niet bepaald voor kinderen op sommige momenten. Over het einde kan ik niets vertellen,

Matige satire op de film '300'.
Ik vond er weinig grappig aan, allemaal te fel overdreven.
Maar ben ook geen liefhebber van het genre.

avatar van centurion81
Kondoro0614 schreef:
Onder de les is het een leuke film.
Voor een avond kijken saai.

Ik geef een 1.5 omdat we hem op school keken en hij nog wel lachen was!

Op wat voor school kijken ze dit soort films? Was het voor de lol in een laatste les of moest je er ook nog wat van opsteken?

avatar van Kondoro0614
centurion81 schreef:

Nee was gewoon voor de lol, was volgens mij een invalkracht voor een dag.

Als dit gemaakt zou zijn door kleuters zou je nog zeggen ; konden jullie niet beter.
Hou van scary movie, dit was SLECHT

Errugg flauw. Maar ik heb stiekem toch ook een paar keer moeten lachen. Het extreem lage cijfer dat de film op Moviemeter krijgt is mogelijk wel wat overdreven, er zijn heel wat slechtere films met een hoger cijfer.