Crying Freeman (1995)

Canada / Frankrijk / Japan / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Christophe Gans
met Mark Dacascos, Julie Condra en Rae Dawn Chong

Als de beeldschone Emu getuige is van een bloedige aanslag op een lid van de Chinese maffia, stelt de dader (de Freeman) zich aan haar voor. Zoals de traditie bepaalt zal zij moeten sterven door zijn hand. Maar als de twee opnieuw oog in oog staan, krijgt de Freeman het niet over zijn hart om haar van het leven te beroven. De triade waar hij voor werkt beschouwt deze actie als verraad en zweert wraak.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik heb deze film voor een groot deel gezien, en ik vond het een redelijk goede film, met wat mooie acties. Tot ik 'm weer zie hou ik het op 3 sterren.

Dit vind ik zelf nog steeds een van de beter actie films........verhaal is goed en de actie scene's waren top! De beste film van Mister Dacascos 3 sterren

neo (crew)
dit is volgens mij een van de weinige films met dacascos die in de bios draaide

wel aardig ik vond het niet zo fantastisch

Ik vond eigenlijk alleen de laatste scene echt heel cool, maar de rest viel best tegen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ja heb 'm ook niet goed gezien.. twijfelde of ik wel een stem moest neerzetten.. maar ja toch maar wel

avatar van Ramon K
Dacascos kan niet acteren maar Gans maakt er toch een mooie mangastrip verfilming van. De aktiescenes en de sfeer zijn prachtig en bezorgen deze prent toch 3,5 sterren

Ik zat hier net een stuk naar te kijken...maar zat er niet ergens een scene met op de achtergrond Carl Orff's Carmina Burana? Of ben ik in de war?

avatar van Ramon K
Schitterend muziekstuk Hobbes! Maar helaas was dat de muziek voor de trailer....

ah! vandaar dank.

dan ga ik nu op zoek naar een dvd met de trailer erop. ik heb de gehele carmina burana uiteraard op cd, maar ik vond het er zo mooi bij passen. Zat een beetje beteuterd te kijken.

Ik kan natuurlijk Virtuadub aanzwengelen en zélf de carmina burana achter m'n divx mixen

Vond hem niet heel fantastisch. Hij had van mij heel wat mystieker qua sfeer en muziek mogen zijn. 2,5*

gotti schreef:

Raar Gotti, muziek en mystieke sfeer zijn in mijn ogen juist DE trekpleisters van deze film (inclusief de prachtig in beeld gebrachte actiescene's).......

Mmmm...vond het vooral de sfeer en het acteerwerk erg afstandelijk en weinig emotie hebben en de muziek had van mij mee naar voren mogen komen. De combinatie van beeld en muziek vond ik niet echt lekker lopen. Meer beeld dan muziek, bedoel ik.

avatar van Ramon K
Acteerwerk van met name Dacascos is erg slecht, maar beeld en geluid zijn dik in orde vind ik.

Als ik hier nu nog een berichtje ga posten begint het een beetje een ja/nee discussie te worden. Laten we het hier maar bij houden dan...

avatar van MarkFish
Slechte film. Dasascos kan niet acteren en er zit te weinig vaart in het verhaal, dat een beetje te pretentieus was. Met die gast van een Dacascos weet je toch dat je een simpel vechtfilmpje gaat maken, en geen intelligente thriller/misdaadfilm.
1,5 *

avatar van Goodfella
Vind het nog wel meevallen met die Dacascos (lijkt erg op van Damme trouwens!), dit is dan ook helemaal geen film die het moet hebben van de acteurs. Alle personages zijn bovendien erg plat. Maar het maakte me allemaal niet zoveel uit omdat de actiescènes gewoon érg mooi zijn. Heerlijk theatrale slowmo's, geweldige cinematografie en een mooie zwaardvechtscène aan het eind. Helemaal in de stijl van het vroegere werk van John Woo. 3 *

Erg goede actie film. Zelf vond ik juist de beelden erg goed. Maar het kan zijn dat dat komt omdat het al jaren terug is dat ik hem gezien heb. Wat mij bijstaat is dat ik hem sfeervol vond en af en toe over the top op een goede manier.

avatar van Purmerend
Sfeervol was ie zeker, maar voor de rest vond ik er weinig aan.

djelle
Prachtig verhaal, prachtige sfeer, mooi in beeld gebracht allemaal, stijlvolle kogelballetten en originele moorden. Christophe Gans haalt duidelijk zijn inspiratie bij regisseurs als John woo, maar slaagt er toch in een eigen stijl te ontwikkellen. Magnifiek! Precies hoe ik mijn actiefilms wil. Deze kreeg een 4,5 van mij.

avatar van erwku
troepfilm, eigenlijk alleen maar gekeken omdat tmf destijdes de trailer met C Burana liet zien,

avatar van Flipman
Mooie sfeer, gave gevechten, maar er zit inderdaad niet veel vaart in. Ik vond "Le Pacte Des Loups" veel beter!

Drie.

avatar van SuperSideSwipe
Stuk minder dan de Anime versie van dit verhaal. Was van deze film remake niet echt gescharmeerd.

Wijkt teminste niet al teveel af van het orgineel zoals wel vaker bij filmversies van Anime of video spellen.

avatar van Flipman
Oh, dan ben ik wel benieuwd naar de Anime !

avatar van Captain Pervert
Deze film is best wel geinig maar er klopt gewoon iets niet.

Voor een film die zichzelf zo serieus neemt, had hij wel wat meer inhoud mogen hebben. Dat vage gedoe allemaal, dat quasi-poetische geleuter van de vrouwelijke voice over, aardig stylisme hier en daar, het is allemaal leuk geprobeerd maar het resultaat is een beetje lachwekkend, omdat de film niet genoeg kwaliteit uitstraalt om zoiets te kunnen dragen. Ik bedoel acteerwerk, plot, personages, diepgang, alles is zo vreselijk oppervlakkig.

Er is wel wat potentie maar ik denk dat de film als rechttoe-rechtaan slasher, met meer gevechten, beter was geweest dan de wazige mix tussen geweld en anime-adaptie die het nu is.

Ik houd het op 3 sterren, het is wel een beetje een cult film.

Captain Pervert schreef:
een film die zichzelf zo serieus neemt

avatar van Captain Pervert
Waarom? In deze film is geen greintje humor te vinden. Dat sommige dingen misschien lachwekkend overkomen is iets heel anders.

djelle
Ik denk niet dat een film zich erg serieus neemt wanneer het spreekt over mystieke krijgers en geflipte legendes. Om maar te zwijgen over die scenes met die maffe heks.

In The Line Of Fire, Hostage of Training Day, dat zijn films die zichzelf hopeloos serieus nemen.

avatar van Captain Pervert
Ja, maar daar is het op zijn plaats. Dat zijn allemaal goede films.

avatar van sinterklaas
Mooie film hebbem al een stuk of 12 keer gezien maar het verveelt nog niet.

Alleen vond ik die ladie hanada nogal iritand

En.....schrok er iemand zich nog rot van die boedha beeld vol scherpe tanden???