Nights in Rodanthe (2008)

Verenigde Staten / Australië
Drama / Romantiek

geregisseerd door George C. Wolfe
met Richard Gere, Diane Lane en James Franco

Adrienne Willis (Diane Lane) staat op het punt om een aantal belangrijke beslissingen te gaan nemen, maar het lukt haar niet om de knoop door te hakken. Als ze enige tijd later in contact komt met Dr. Paul Flanner (Richard Gere), verandert haar situatie volledig.

Er gaat altijd wel iemand dood op het einde van een Nicolas Sparks verfilming. Dit is geen uitzondering. Wist voordat de film begon dus al hoe hij zou eindigen.
Gere en Lane zijn een mooi koppel, en maken het beste van hun personages. Verder een prachtig huis op een mooie locatie.

avatar van Betamax
Was geen film voor mij.
Hij begon lekker maar toen met die blikjes gooien begon zakte hij maximaal in en het kwam jammer genoeg niet meer goed.
Omgeving was wel prachtig.

avatar van purples
Heerlijke romantische film.
Mooie omgeving, fijne chemie tussen de hoofdrolspelers.
En een niet voorspelbaar eind.
Kortom precies wat ik ervan verwacht had!

avatar van wimaroca
Hectometersnor schreef:
Na een half uur uitgezet. Vond het echt helemaal niets, warrig verhaal en echt ongeïnspireerde bagger. Misschien dat het nog beter zou zijn geworden maar ik had niet echt de behoefte dat te ontdekken. Aangezien ik de film niet heb af gezien geef ik ook geen beoordeling

Ik heb 'm helemaal afgekeken en mijn vrouw bijna,die normaal van zo'n films houd,maar die hield het voor gezien 10 min.voor het einde
wat was dit een gemaakte ''romantische'' film
een grote flut

avatar van SweetSuus
had er veel meer van verwacht

avatar van Punky
Erg mooie , soms ontroerende film over een man en een vrouw die op een kruispunt in hun leven op zoek zijn naar geluk. Diane Lane en Richard Gere spelen hun rol met verve. De achterliggende gedachten van het script was zeker de moeite waard. Er komen diepgaande gevoelens los tussen deze man en vrouw die ontroerend zijn. Hele mooie romantische film, met geweldige acteurs in een fantastische omgeving.

avatar van m1701
Heerlijke romantische film
en vooral het einde met die viervoeters echt heel ontroerend.

Romantische film.
Begin vond ik niet heel sterk, maar het einde daarentegen weer wel! Had het ook echt niet zien aankomen!

avatar van Pixel-blue
de moeite waard absoluut maar je moet er van houden

avatar van bellaatje
Toch maar op TV gekeken en.............ik was verrast
De eerste helft van de film had ik zo mijn vraagtekens en vroeg ik me af of er nog iets interessants ging gebeuren, maar de tweede helft maakte alles goed. Wat een chemie, wat een gevoel en wat mooi in beeld gebracht
Naar het einde toe begon ik me af te vragen hoe het zou aflopen en ook daar werd ik verrast.
Ik ben geen fan van slecht aflopende film, maar dit einde was treurig en mooi tegelijk. Toch heeft het niet kunnen voorkomen dat ik bedroefd achterbleef
Gelukkig bleef dat gevoel toch niet al te lang hangen. Al met al een goeie 3,5 waard.

Die nicholas sparksfilms lopen allemaal t zelfde af, deze inclusief. Voor t begon wist ik al hoe t zou aflopen

Ik wist niet wat voor dvd ik in mijn speler had gedaan. Maar na 15 minuten wist ik al wel wat voor soort film ik naar zat te kijken en hoe het waarschijnlijk allemaal verder zou gaan. Hollywood's degelijkheid. Voorspelbaar, risicoloos en gemaakt om zoveel mogelijk mensen te bekoren volgens oude traditie. Ik moet toegeven dat ik het einde toch niet zo verwacht had, maar ik moet ook zeggen dat ik dan nog liever het voorspelbare einde had gezien dan dit einde. Nu zakte de film echt in en kreeg ik eigenlijk bijna het gevoel alsof ik nog voor niets had zitten kijken ook.

Er gebeurt weinig verrassends in deze voorspelbare, uiterst clichématige, haast onbeschaamd sappige en uitgeholde liefdessmartlap/tranentrekker. Maar eerlijk is eerlijk: aan de andere kant maakt deze liefdesfilm ook een volwassen indruk. Dat komt vooral door de karakters van de hoofdpersonen: in het leven teleurgesteld, door eerdere relaties getekend, bezeerd, ontgoocheld en gedisillusioneerd. Mensen waarbij een wonder moet gebeuren willen ze iemand nog een keer vertrouwen of verliefd worden. De dialogen vond ik niet lekker lopen, echter de opnames van het landschap zijn ronduit schitterend.
Alles bijelkaar: kitsch die je mooi kunt noemen, onderhoudend, maar je vergeet deze film ook weer snel.

Argh, pas toen Viola Davis in beeld kwam herinnerde ik me weer dat ik deze tranentrekker al een keer gezien heb. Maar niet meer wist hoe het verder ging en afliep....gewoon hele film vergeten. Ook toen ik hier vooraf keek ging er geen lichtje branden.
Dus ziek op een warme zomeravond bleef ik kijken. Het was best te pruimen. Richard Gere irriteerde me niet zoals vaak gebeurd en ik hou van Diane Lane. Zo'n andere niemendal als Under The Tuscan Sun had ik, door haar, liever gezien voor de zoveelste keer.

Met James Franco? Nou, hij was even leuk in beeld. Beter was geweest als Viola Davis genoemd was. Het was nog beter geweest als een zwarte actrice zoals zij die rol van Diane Lane gespeeld had. Hollywood en zwarte actrices. Zwarte acteurs hebben het beter. Maar da's een ander probleem.

Dus een 3* omdat ik de film toch makkelijk twee keer uitgezeten heb. Ook door Viola Davis en James Franco. Al was alles rond Viola's karakter karikaturaal. Ach, zoals alles in deze film.

Ondanks de voorspelbaarheid (behalve het einde!) heb ik van deze romantische film genoten.
Richard Gere en Diane Lane deden je in hun personages geloven.
Rodanthe in North Carolina is een prachtig idyllisch plaatsje. Het hotel is pittoresk en apart.
Een mooie quote uit de film onthouden over wat liefde met je kan doen: 'Een liefde die je de moed geeft om te zijn wie je bent, waardoor je denkt dat alles mogelijk is!'. Soms moet een mens een tweede kans kunnen krijgen.

avatar van MiSs MoPs
Na het lezen van het boek de film nogmaals bekeken (ik had de film eerder al eens gezien). Ik ben gek op dit soort films, dus na de eerste keer dat ik hem gezien had gaf ik 5*, maar na het lezen van het boek ben ik gezakt naar 4,5*, omdat het toch op sommige punten verschilde van het boek. Wel houd je veel meer van de personages als je het boek kent, want daarin wordt alles veel uitgebreider vertelt. Het is dus leuk en een aanrader om het boek te lezen en daarna de film te bekijken.

Goede vertolkingen in deze film, maar dat zal niet verbazen met deze 2 klasse hoofdrolspelers, Gere en Lane.
Het verhaal is dramatisch, maar vooral romantisch, een beetje te veel naar m'n zin.
Was dus niet echt mijn ding deze film, maar denk wel dat hij bij menig vrouwelijke toeschouwer wel in de smaak zal vallen .

avatar van jordybeukeboom
Weinig origineel, maar toch warm

avatar van Timothyvdmeer
Niet best. Ja ze spelen goed maar verder was het maar standaard.

avatar van n00r
Perfect koppel voor zo een film. Verder niets speciaals.