• 8.347.826 stemmen

Met onder meer: William Hurt, Matt LeBlanc en Heather Graham

Releasedatum: 24 juni 1998

Plot Lost in Space

"Danger, Will Robinson!"

De natuurlijke energiebronnen van planeet Aarde raken stilaan uitgeput. Een oplossing dringt zich op, want overleven op de blauwe planeet dreigt onmogelijk te worden. De Jupiter-missie om de planeet Alpha Prime te koloniseren, lijkt het enige alternatief. Wetenschapper Jack Robinson, zijn vrouw, zijn gezin en gevechtspiloot Don West zetten dan ook koers naar de enige andere planeet waarop leven mogelijk is. Hun doel is een hyperpoort rond Alpha Prime te creëren om er op die manier voor te zorgen dat alle aardbewoners snel geëvacueerd kunnen worden, zonder rekening te moeten houden met het feit dat ze eerst lichtjaren in de ruimte vast zouden zitten. Hun plannen worden echter gedwarsboomd door dokter Smith die zo zijn eigen doel heeft om de missie naar Alpha Prime te dwarsbomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Psygothic

Psygothic

Onderhond

Djeez.

Ik had me op basis van de poster toch aan een iets serieuzere scifi verwacht. Niet iets heel nerdy of diepgaand, maar toch wat anders dan dit kleutercarnaval. Dat viel toch wel even tegen.

Sowieso zijn de personages aan de domme kant. LeBlanc is echt waardeloos in dit soort werk en wat Hurt probeerde te doen viel ook echt niet mee. Maar komt, in het begin kon het misschien nog wel iets worden. Even doorzetten, de familie tragiek voorbij proberen komen en hopen dat het eens in space beter zou worden.

Niet dus ... Oldman die het robotje (hoe plastiek) herprogrammeert is kinderlijk en het zet de toon voor de rest van de film. Schabouwelijke effecten, vreselijk acteerwerk en een dwaas plot worden met veel lawaai neergezet, maar het kan niet verbloemen dat dit gewoon een barslechte film is.

Niet dat ik Hopkins nu meteen een geweldig regisseur vind, maar dit was toch een serieuze misfire.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

[quote]Psygothic schreef:

Vanaf 13 april 2018 komt er een reboot van deze film op Netflix. Als tv-serie (net als vroeger). Zit iemand daar op te wachten?[/quot

Tot nu toe is het een erg goede serie , met dezelfde namen voor de personages , en prachtige special fx en een top soundtrack waardoor elke afl. aanvoelt als een kleine film .

Daar kan deze Hopkins nog wat van leren .

Oftewel aanrader

avatar van MovieMind

MovieMind

Sommige special effects vond ik niet eens zo slecht (dat overbodig aapwezentje buiten beschouwing gelaten), maar voor de rest was het niet al te best. Met name LeBlanc's performance (en script) was erbarmelijk, alsof Joey uit de serie Friends een rolletje had bemachtigd. Vond de rest van de cast (ook Hurt en Oldman) maar gelaten acteren, wellicht namen ze het niet zo serieus met Joey van Friends in een hoofdrol.

Ondanks de (voor mij) tegenvallende beleving denk ik dat jeugdige kijkers het wel eens een leuke film zouden kunnen vinden, want het was naar mijn gevoel (wat anderen hier ook al aangeven) meer een jeugdfilm.