Disaster Zone: Volcano in New York (2006)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Lee
met Costas Mandylor, Alexandra Paul en Michael Ironside

Een ongeval in een ondergronds aquaduct van New York kost het leven aan drie tunnelwerkers. Geologen tasten in het duister over de precieze oorzaak van het incident. Ploegbaas Matt MacLachlan beweert lava te hebben gezien, maar zelfs zijn eigen collega's trekken dat verhaal in twijfel.

avatar van Toemoesh
Als je tijd teveel hebt en zoveel gedronken hebt dat je door slechte animates heen kunt zien moet je deze film kijken.

Zo niet, doe geen moeite...

avatar van AGE-411
wo 9 juni om 22.35 op 2BE

avatar van AGE-411
AGE-411 schreef:
wo 9 juni om 22.35 op 2BE

En 2 maand later weer van dat

Leuk verhaaltje, maar totaal ongeloofwaardig.
De vertolkingen zijn ook niet bijster goed, om nog niet te spreken over de special effects. En dat in een film uit 2006, snap niet dat men zo iets nog wil maken.
Alleen voor het verhaal, dat mits betere uitwerking meer zou krijgen, heb ik enkele sterren over.

avatar van dave
Één van de vele ‘Syfy Original Movies’ die handelt over een vulkaanuitbarsting en een of andere stad die hierdoor in het gedrang komt. Meestal zoek ik lukraak een top 10 op in deze categorie en pik er vervolgens een even willekeurige film uit. Vandaag was dat het tamelijk reine ‘Volcano in New York’, dat op bepaalde vlakken verrassend sterk uit de hoek kwam.

Allereerst stak het acteerwerk me helemaal niet tegen. De acteurs zitten doorgaans lekker in hun vel en proberen zowaar een zekere je ne sais quoi toe te voegen aan hun vertolkingen. Nuja, ik ben dan ook een ware romanticus, die gore modder liefst voor geurige tulpen aanziet. Desalniettemin een aangename cast, zonder sarcastische connotatie. Hoewel de hoofdacteur zonder moeite de verbouwde tweelingbroer van Sylvester Stallone kon zijn.

Het verhaaltje valt tevens aardig te verteren, al zal je de hele reut waarschijnlijk al ergens eerder hebben gezien. Ongeveer alles geschiedt volgens het dekselse boekje en wel hierdoor verzuipt de kermistent als het ware in liters voorspelbaarheid en belachelijke sterfscènes. Heerlijk ridicuul bijvoorbeeld hoe iemand door een straal zuur in de buik wordt getroffen en hoe even later zijn darmen al op de grond liggen. Een handvol andere, gelijkaardige fratsen dienden zich later voor. Toch is deze productie bovenal verschrikkelijk saai en gebeurt er slechts zeer incidenteel iets noemenswaardig. Het feit dat de schaarse dolle momenten de geloofwaardigheid alsnog hardhandig de diepte in sleuren, wordt derhalve vlug vergeven.

Het camerawerk is een jammerlijke boosdoener. Onbegrijpelijk waarom ze de camera steeds in de losse hand vasthouden. Zelfs bij simpele dialoogvorm schudt het beeld alsof er daadwerkelijk een aardbeving aan de gang is. Stel je dan eens voor wat er uit de actiescènes valt op te maken. Niemendal.

Enfin, veel meer valt er niet over te vertellen. Zonder de onzinnige Special Effects was dit evenzeer een matige film geworden, maar zelfs matigheid lijkt onbereikbaar. Ook de muziekkeuze laten ze in het vervolg beter over aan iets of iemand anders dan een doofstomme kalkoen.

1,50 (1,25)

OMG! Wat nep! Verhaal is redelijk en zou iets kunnen zijn, maar het acteerwerk is slecht en special effects / animaties zijn verschrikkelijk nep. Ik heb betere films van dit soort gezien.

avatar van Mr. Chiel
Na 10 minuten kon ik het niet langer aanzien. Dat camerawerk! Wie keurt dat goed? Echt verschrikkelijk. Als er dan eindelijk actie in de film komt ziet het er zo fake en ongeloofwaardig uit dat het voor mij klaar is. Nog wel even verdergespoeld naar de lava-scenes. Die zitten er verrassend weinig in.. en terecht! HOE nep kun je het maken... BAGGER!

avatar van coldstorm
ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat de film geen ruk aan is als ze maar 10 minuten kijken
okay hij was niet zo goed als super volcano
maar ik vond er toch een aardig verhaaltje in zitten

net niet goed genoeg voor een voldoende
maar cker ook niet heel slecht

deze film krijgt van mij 2 sterren oftewel 4 punten

Een wat oudere film die ik nog niet gezien had. Gelukkig hielp FOX mij uit de brand en kon ik vanavond deze creatie van Robert Lee bewonderen. Nou, dat hield niet over. Acteren ging wel, de acteurs zaten aardig in hun rol en speelden niet onverdienstelijk. Verhaal ging ook nog wel. Niet dat het geloofwaardig was. Maar er zaten toch wel heel veel slordige fouten in de film.

Maar goed, laat ik gul zijn:

disaster movies zijn toch nooit echt en geloofwaardig maar ik vind het gewoon leuk om naar te kijken. er zijn er zo vele maar sommige kan je jammer voor mij niet bekijken.