Ice Castles (2010)

Verenigde Staten / Canada
Romantiek

geregisseerd door Donald Wrye
met Taylor Firth, Rob Mayes en Henry Czerny

Alexis Winston is een jong meisje dat droomt om een kampioene te worden in het kunstschaatsen. Maar als ze aan het trainen is, ondervindt Alexis dat ze langzaamaan haar zicht begint te verliezen, wat haar dromen dreigt te vernietigen. Middenin haar zelfmedelijden wordt ze verliefd op een knappe jongeman, genaamd Nick, die met de hulp van de familie, helpt om haar te laten beseffen dat er nog steeds een weg is om haar dromen te laten vervullen.

Tip , kijk het orgineel.

avatar van Keane1983
Hoe kan deze film nou een 4.25 hebben al maar 1 iemand een stukje comentaar heeft geleverd en een 2.5 heeft gegeven!!!
MENSEN ONDERBOUW U ALSTUBLIEFT!!!

avatar van martenaria
word deze ff overgewaardeerd dan. waardeloze woensdagavond film. voor mij onbekende acteurs die ook zeker onbekend zullen blijven. heb het laatste stuk op "double speed" gekeken

avatar van NTsuno
Films waarderen is een kwestie van smaak. Deze film is best te kijken en natuurlijk is kritiek te plaatsen. Zo komt hetgeen waar het naar mijn mening eigenlijk om draait, (het blind of slechtzien raken van de hoofdrolspeelster) iets te laat op gang in de film. Maar al met al kijkt hij lekker weg. Een en ander is een beetje van de film Ice Princess gepikt, maar dat geeft niet. Kijk hem gerust en oordeel zelf. 3*.

avatar van Alittleromance
Geef mij de versie van 1978 maar met Lynn-Holly Johnson en Robby Benson.

avatar van tcdaizz
Ik vond het een heerlijke romantische film om te kijken, ongeacht of het bekende of onbenkende acteurs zijn. Sommige scenes vond ik wat langdradig, maar daar kijk je doorheen.

De samenvatting van de film hierboven klopt trouwens niet. Voordat Lexi gaat schaatsen heeft ze al wat met Nick, en ze raakt haar zicht kwijt door een ongeluk.

Zeker wel een aanrader om te kijken!

avatar van Kristeke
Moet de film nog kijken, maar ik heb wel de trailer bekeken en de uitleg boven klopt inderdaad niet.

Door een val verliest ze haar zicht.

avatar van Kristeke
Vond de film een beetje tegenvallen, maar hij kijkt wel lekker weg.

avatar van bellaatje
Leuke film, maar hield mijn aandacht maar ternauwernood vast.

Kristeke schreef:
Vond de film een beetje tegenvallen, maar hij kijkt wel lekker weg.

Ik ben het er mee eens, er had zo veel meer in de film kunnen zitten!!!!! Niets werd uitgewerkt...

Bijvoorbeeld de moeder, ze is overleden maar wordt verder niet meer genoemd..

Wat doet de zus van de moeder continue in huis?

De rol van de coach, waarom is het eerdere meisje gestopt, en is hij verliefd op haar?

Open einde, wint ze wel of wint ze niet?

Krijgt ze haar zicht terug?

Blijft ze schaatsen?

En hoe zit het met de carriére van haar vriend, hij is opeens gestopt?

Ik geef een 2,5 omdat ik het schaatsen prachtig vind om naar te kijken maar naar mijn idee is de film overgewaardeerd.

De uitleg dat hier bij moviemeter staat is niet wat er de flim gebeurd.

avatar van Barbarella
kijkt lekker weg met een zwijmel einde

avatar van Barbarella
armand 1 schreef:
De uitleg dat hier bij moviemeter staat is niet wat er de flim gebeurd.

inderdaad klopt niets van!

avatar van Fran
Wat een draak van een film zeg. Het acteerwerk is werkelijk zo tenenkrommend slecht dat je je totaal niet in het verhaal kan inleven. Op zich sprak het verhaal me wel aan. Niet het verhaal wat hierboven staat want dat klopt van geen kanten. Maar ze hebben het naar mijn mening totaal niet goed uitgewerkt.

Ook op het romantische vlak viel hij me erg tegen. Ik voelde totaal geen connectie en haar vriendje. Ik vond dat er zelfs meer chemie was tussen haar en haar schaatscoach waar ze ook een beetje mee rommelde dan degene waar ze echt voor bestemd was in deze film.

Ook vind ik het jammer dat je op het einde met veel vragen blijft zitten. Ik hou soms wel van een open einde bij een film maar bij een film als deze past dat eigenlijk gewoon niet. Bij dit soort romcom's wil ik persoonlijk gewoon een heel romantisch einde en eind goed al goed is dan het motto.

Nee, ik kan weinig pluspunten bedenken voor deze film. Het is een heel matig geheel.