Party Monster (2003)

Verenigde Staten / Nederland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Fenton Bailey en Randy Barbato
met Macaulay Culkin, Seth Green en Chloë Sevigny

Michael Alig is een onzekere plattelandsjongen die naar New York trekt. Hij begint daar met het organiseren van zeer extravagante feesten. Hij verwerft snel aanzien en verzamelt een groep flamboyante feestende jongeren om zich heen: de Club Kids. Er worden erg veel drugs gebruikt. Langzaam maar zeker gaan werkelijkheid en fantasie meer en meer door elkaar lopen. Totdat Michael zijn dealer vermoordt...

avatar van Macmanus
Heerlijk plaatje.

erg subtiel ja

avatar van Phoenix
Met het jochie van Home Alone in de hoofdrol?

Hij is ook al weer 22.

starbright boy (moderator)
Was ik erg benieuwd naar, maar Imdb is erg negatief.Wel nog maar 63 stemmen.
Opmerkelijk is ook het verschil tussen US en Non us voters: 3,8 (36 st) en 6,5 (11 st.).

avatar van Gorro
Ik vond hem best ok. De hele party-scene wordt op flamboyante wijze uitgebeeld. De acteurs kunnen zich helemaal uitleven in de bizarre outfits en sfeer settings. Het verhaal is wel ok en de film maakt meteen duidelijk dat hij zichzelf absoluut niet serieus neemt. Seth Green heeft duidelijk plezier in zijn rol als James St. James. 3*

avatar van Gorro
starbright boy schreef:

Download

He He eindelijk weer een niet zo`n doorsnee film ,maar 1 waar ik wakker bij blijf.
Lekkere muziek, lekker gefilmd en uitstekend gespeeld, kortom lekkere sfeer.
Mijn soort film.
Van de honderd films die ik kijk per jaar is dit zeker een aanrader voor wie van dit soort films houd natuurlijk.
Even voor de duidelijkheid ,mijn top films zijn natural born killers, last of the mohicans. The keep, made in la, once we were warriors, made in la, manhunter en nog veel meer.
Met deze films kun je ook weer de muziek, sfeer en filmbeelden zien waar ik van hou.

veelst te gay en als je dit een top-film vind moet je er ook wel eentje zijn in mijn opinie. anders erger je je continue aan dat uitgesproken homo-zijn.

maar afgezien dat ik mischien te homofoob ben is t gewoon een bar slechte film.

Nee ik ben geen homo, ik vind het ook een domme redenering.

Dat je de film slecht vind kan ik waarderen.
Ik denk dat dit ook een film is die je of heel goed vind of totaal niet, dat kan.
Dat je misschien een hekel aan homo`s hebt moet jezelf weten.
Maar als je elke film die je kijkt moet meten aan jezelf gaat het toch niet lekker met je hoor.

avatar van streeter
Dit is de tweede film op een rij waar Dylan McDermott een waardeloze bijrol heeft (Wonderland). De twee films lijken ook enorm op elkaar - de script en manier van vertellen ben ik niet dol op. In Party Monster en Wonderland gebeurt meest van de tijd niets - en als er dan wel iets gebeurd, wordt er heel weinig tijd aan besteed.

bram_stuckinaday
sjob schreef:

anders erger je je continue aan dat uitgesproken homo-zijn.

wat een onzin! alsof ik me erger aan iedere film met 'uitgesproken hetero's'... pfff!

avatar van dray
Of dat je een film als Shaft niet kan waarderen, want je tere witte huidje verpiept meteen als je in de zon zit..
En als je The Godfather een topfilm vindt, ben je meteen een maffiosi?

Vreemde redenering en naar mijn mening beetje kortzichtig...

avatar van wackyboy
Gebaseerd op ware gebeurtenissen. Maar ik vroeg me bij het kijken van deze film af wie er nu eigenlijk zit te wachten op het levensverhaal van iemand die steeds de verkeerde keuzes neemt en door de uiteindelijke moord z'n leven helemaal verkloot. De echte Michael Alig zit nu achter tralies. Heeft zelfs z'n eigen website. Ben de URL even kwijt.
Ik kon na het zien van deze film weinig respect opbrengen voor de hoofdpersoon. Hij heeft de diepgang van een bord soep en wekt zo weinig sympathie op dat het je uiteindelijk weinig kan schelen dat het zo slecht met hem afloopt.

starbright boy (moderator)
Mijn 600e stem en helaas een gemiste kans. Interessant echt gebeurd verhaal wordt bepaald niet goed gebruikt in deze film.

Het verhaal biedt mogelijkheden genoeg. Onzekere jongen vertrekt naar New York, neemt een zeer flamboyante levensstijl aan, geeft feestjes, leeft vaak in een schijngelukkige fantasiewereld maar valt af en toe terug in zijn onzekere zelf.

De acteurs met de meer flamboyante rollen doen over het algemeen hun best, de paar wat serieuzere bijrollen lijken niet goed te weten wat ze met de film moeten. De kostuums zijn geweldig goed en de muziek is ook erg lekker.

Maar verder krijgen we een film die zoals hierboven al iemand zei zichzelf niet erg serieus neemt. En dan laat je al meteen behoorlijk veel mogelijkheden liggen. De feesten worden niet uitbundig genoeg gefilmd, de moeilijke periodes komen niet pijnlijk genoeg uit de verf. En dat is zowel een probleem van het script en de sfeer. En wellicht duidt het ook op een gebrek aan budget en talent van de regisseurs.

deze film staat bij Te Huur? Spijtig, had deze film echt graag op groot scherm gezien. De terugkeer van Macauly Culkin... ik ben benieuwd. (zijn gastrol in Will and Grace vorige week getuigt dat hij toch talent heeft).

ik vond hem een stuk beter acteren in will & grace dan in party monster.
ik ben een grote macaulay culkin fan maar zijn acteer prestatie in party monster vond ik wat minder, ik vond hem niet zo overtuigend overkomen.

Een sterk staaltje acteren, een goed in elkaar gezet biografisch verhaal wat met een bepaalde humor en met een vette knipoog wordt gebracht. Culkin heeft een super goede come back

avatar van matthijs_013
hele vreemde film
*2,5

Als er niet zoveel foute types in deze film aanwezig waren, was mijn score hoger uitgekomen. Echter, deze mensen beleefde allemaal vreemde dingen zonder dat daar aanleiding voor was. Sinds wanneer ga je ultra hard trippen van coke?

Vreemd spul en niet eens heel erg lekker.

avatar van stephan73
Gisteren weer gezien en met een hele ster verlaagd.
Dit is de tweede keer dat ik hem zie en nu viel hij slechter. Hij blijkt behoorlijk leeg te zijn en nogal hysterisch. Vooral het acteerwerk van de "bekendere" acteurs is nogal overdreven.
Ook wordt ik niet meegetrokken in het leven van de Club Kids, en interesseert het me totaal niet dat Angel door Michael wordt vermoord.

Het is een gewaagde rentree van Macauley Culkin als acteur, maar helaas niet een geslaagde!

avatar van dmnqdeluxe
starbright boy schreef:
Hoe gezien eigenlijk?

Ik heb hem voor 1,25/2 euro(?) gekocht op de rommelmarkt. Bij een jongen met honderden ex-rental dvd's. Hij had er nog een stuk of 5 liggen. Ik was echt zo blij want ik kon hem nergens vinden.

avatar van dmnqdeluxe
PS. heeft iemand wel eens de party monster schockumentary gezien? (op youtube) Wel echt een applausje waard hoe goed de personage's in de film op de echte mensen lijken.

robertus65
De film zet zichzelf in een bepaald soort hokje en doet zijn best voor een bepaald soort publiek te scoren, maar ik heb hier niks mee, maar een bepaalde groep met een bepaalde sexuele voorkeur zal hier wel van smullen.

De makers hebben, met deze remake van een documentaire, een cultfilm voor ogen gehad met dit verhaal over een jongeman uit de provincie die door de grote stad betoverd wil worden en zelf beroemd. 'Gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen', moet je met een korreltje zout nemen. De film, vol disco en drugs, is kleurrijk, curieus, heeft stijl, is vaak grappig en onderhoudend, echter ook chaotisch, overdreven, idioot en nietig. De relatie tussen de twee hoofdpersonen beweegt zich tussen teder en wreed. Het grootste probleem van deze film is dat je achteraf tot de conclusie komt dat ie meer pretendeert dan feitelijk is.

avatar van PROPAYNE
Geniale film vond ik zelf. Green en Culkin zorgen voor een aanstekelijke glimlach op m'n gezicht. En het hele geheel is goed in beeld gebracht. Zelfs de manier van praten of hun levenstijl was entertaining, ik snap hoe personen zich in zo'n rol zouden kunnen verliezen. The party can never end, no matter what. Toppertje hoor, vind ik dan. Ik ga nu de docu maar eens kijken, al zal ik Green en Culkin zeker missen.

avatar van mayhemblik

maar afgezien dat ik mischien te homofoob ben is t gewoon een bar slechte film.

Ik kijk veel films met kannibalen erin, ik zal toch niet..........
Tjezus, vervelend he dat niet iedereen hetzelfde is als jouw, want wat zou het dan toch een mooie wereld zijn.

Gister deze film via Netflix bekeken en ik moet zeggen, hij viel wel bij mij in de smaak. Met name Seth Greene welke het personage James St. James neerzet, vond ik erg vermakelijk.

Overigens las ik hierboven ergens een reactie van een moviemeter lid: Hoe kun je nu gaan trippen van coke? De clubkids gebruikte voornamelijk Ketamine. Geen coke dus.