Red Light (1949)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Roy Del Ruth
met George Raft, Virginia Mayo en Gene Lockhart

Nich Cherney is een oplichter die in Los Angeles wraak wil nemen op Johnny Torno, die hem ontslagen heeft. Hij doet dit door Johnny's broer Jess, net teruggekeerd van de oorlog, te vermoorden. Johnny vindt zijn stervende broer die hem als laatste woorden influistert dat de dader in Johnny's Bijbel gevonden kan worden.

avatar van Dutchfan
Johnny Torno (George Raft) gaat samen met Carla Norton (Virginia Mayo) op zoek naar de moordenaar van zijn broer, de pastoor Josh.

Deze film noir is vooral opmerkelijk omdat ie een religieuze ondertoon heeft en de bijbel een grote rol speelt.

Spannende film met geweldige rollen van vooral Raft, Mayo, Raymond Burr en Gene Lockhart , de laatste heeft een zenuwslopende scene op een donkere parkeerplaats.