The Count of Monte Cristo (1934)

Avontuur

geregisseerd door Rowland V. Lee
met Robert Donat, Elissa Landi en Louis Calhern

Op de dag van zijn verloving met zijn geliefde Mecédès wordt Edmond Dantès gearresteerd wegens verraad en belandt in een gevangenis op het eiland Château d'If. Hij realiseert zich dat hij er is ingeluisd. Na jaren gevangenschap krijgt hij gezelschap van de priester Abbé Faria, die ook ten onrechte vastzit. Voordat hij sterft vertelt deze aan Edmond een geheim over een verborgen schat op het eiland Monte Cristo. Als Edmond weet te ontsnappen, is zijn enige doel wraak te nemen op degenen die zijn leven geruïneerd hebben.

avatar van DieGo
Dit is V's lievelings film in V for Vendetta.

movie*freak
inderdaad

ook myn lievelings

avatar van xgogax
Ik heb deze film nog niet gezien, maar dit is ook mijn lievelingsverhaal.

avatar van rokkenjager
Het boek is fantastisch!