Tito i Ja (1992)

Joegoslavië
Komedie / Drama

geregisseerd door Goran Markovic
met Dmitrije Vojnov, Vojislav Brajovic en Miki Manojlovic

De tien jaar oude Zoran kan zich geen leven zonder de grote leider Tito voorstellen. Op school wint hij een wedstrijd voor het beste opstel opgedragen aan Tito. Hij wordt er dubbel voor beloond: niet alleen mag hij meedoen aan 'Tito's Nationale Mars', maar het meisje op wie hij stiekem een beetje verliefd is, loopt ook mee.

avatar van Mochizuki Rokuro
Een vermakelijke film, met zeer geslaagde humor van een onzeker jongetje dat niet kan kiezen tussen de liefde voor Tito en die voor een meisje. Goran Markovic was ooit Filmmaker in Focus in Rotterdam. Nooit meer wat van gehoord.