Time after Time (1979)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Nicholas Meyer
met Malcolm McDowell, David Warner en Mary Steenburgen

H.G. Wells heeft net een tijdmachine uitgevonden, maar hij heeft hem nog niet uitgeprobeerd. Als Jack de ripper met de tijdmachine er vandoor gaat, gaat Wells hem achterna. Dan komen ze in eind jaren 70 terecht. Daar ontmoet Wells Amy, en die helpt Wells, om de Ripper te zoeken. En de Ripper vermaakt zich wel in een tijd waar veel meer geweld is. En gaat door met zijn doden.

avatar van Macmanus
Deze film komt vrijdag 16 AUGUSTUS op net5 om 22.40 op tv.
En wie heeft 2.5 sterren gegeven, even uitleggen wat je er van vond AUB?

avatar van narva77
Lijkt me wel een toffe film!

avatar van Macmanus
Ja mij ook, had nooit van deze film gehoort eigenlijk, toen ik op IMDB zag dat er een DVD van uit kwam, dus ik even kijken welke film het was, en gelezen waar die over ging en het leek mij wel leuk.
En hij bleek niet op deze site te staan dus even toegevoegd.
en dan komt hij volgende week vrijdag op tv, wat een toeval.:P

vic
Ik heb hem heel lang geleden gezien en vond toen het verhaal dat Jack The ripper met een tijdmachine naar de toekomst gaat erg fascinerend, maar het was gewoon een kapstok om een slasher uit 1888 modernere hoertjes te laten vermoorden. Als hij 16 augustus op t.v. komt zal ik hem zeker een tweede kans geven en weer eens kijken want hij krijgt op IMBD een 7.3

avatar van narva77

Da's het betere werk

Maar volgens mij ken ik hem al, nu jij dat zegt.

avatar van Macmanus
Ik vond hem erg leuk, gewoon een spannende film, met goed acteer werk van McDowell.

3.5 sterren.

Aan de ene kant een egr orgineel uitgangspunt: Wells bouwt een tijdmachine waarmee Jack the Ripper in naar de toekomst 'ontsnapt'. Maar aan de andere kant zit de film vol met (kleine) fouten en verschrikkelijk veel cliché's en als ze dan ook nog iemand in de film stoppen waarop Wells verliefd wordt en vermoord gaat.....(lijkt me niet zo moeilijk om de rest in te vullen. Op die manier is het voor mij wel uit met de pret. Jammer, want dit had een erg leuke film kunnen worden... 2*

avatar van streeter
Ik vond dit heel leuk als een romantische komedie. Ook mooi acteerwerk van McDowell, vooral te zien in de cultuurschok van Wells.

Vond hem zelfs nog te flauw voor een romantische komedie. Verder is de film eigenlijk te on-serieus om een serieuze sci-fiction film te zijn, het is te on-spannend om een échte thriller te zijn en dus te flauw om een romantische komedie te zijn. Vond het ook erg flauw om als 'opvulling' een vrouw in de film te stoppen. Had dan iets meer aan één van die andere thema's gedaan.

avatar van Anatolia
Erg simpele film. Sluit me helemaal aan bij gotti's woorden.

avatar van Brix
Leuk idee om H.G. Wells zelf met de tijdmachine te laten reizen.
Warner is erg goed als the ripper, en McDowell en Steenburgen eveneens.
Waarschijnlijk stel ik mindere eisen dan de meesten hier, want ik heb mij prima vermaakt met de film.
Twee keer in de bioscoop gezien destijds, en nog enkele malen op TV.
Wil 'm best op dvd ook.

avatar van Metalfist
Iemand ooit Hendrix zien optreden in de film? Naar het schijnt zou hij ergens op de achtergrond op zijn gitaar spelen.

avatar van Querelle
Lijkt me sterk, omdat hij toen al 10 jaar dood was.

avatar van Metalfist
Archive footage lijkt me.

avatar van Querelle
Dat zou nog kunnen, maar kan het me niet herinneren.

de film vroeger ook gezien en blijft een prima vermaakelijke film.
ondanks dat de film al 35 jaar oud is .

avatar van Proeneke
Deze vond ik nou echt eens leuk! En daar kijk ik toch eigenlijk film voor.
Leuk verhaal en fijne sfeer.

lakte99
Iemand enig idee waar ik Nederlandse ondertiteling voor deze film kan vinden ? Kan ook nergens een DVD of Blu-ray uitgave vinden met Nederlandse ondertiteling is hij wel ooit uitgebracht in Nederland ?

Goeie film waarin een tijdmachine gebruikt wordt door een psychopathische moordenaar. Twee verschillende, bekende verhalen worden hier op een originele manier door elkaar verweven. Dit levert een avontuurlijke en vermakelijke film op die geen moment verveeld. Malcolm McDowell en Mary Steenburgen werden niet alleen op elkaar verliefd in de film.