Zombies (2017)

Actie / Horror

geregisseerd door Hamid Torabpour
met Raina Hein, Tony Todd en Steven Luke

Nadat een nieuwe, onbekende ziekte uitbreekt, verandert iedereen die besmet raakt in bloeddorstige zombies. Het is nu aan Luke om te redden wat er te redden valt. Hij probeert zoveel mogelijk mensen te redden en deinst er tevens niet voor terug om alles te vernietigen wat hem in de weg staat.

avatar van AsianFreak
de titel alleen al...

avatar van behangdelul
C-film. zonde van de tijd en geen enkel lichtpuntje te ontdekken.

avatar van schumacher
Vroeger was ik zot van zombie films. Het probleem is de dag van vandaag dat er niks vernieuwends meer is, het enige lichtpuntje is de serie the walking dead dat vind ik wel bij vlagen steengoed maar de zombie films zijn niet meer wat het geweest is.

avatar van beegie
Ik heb ze veel slechter gezien dan deze film. Het viel mij nog wel mee dus van mij 2,5*

avatar van jeroentjuhhhhh
De rol van zombies in de moderne pop culture is één van de meest waardeloze ontwikkelingen binnen het horrorgenre. Candyman Tony Todd weigert z'n acteerknop op aan te zetten en harkt rustig zijn $-biljetjes binnen. Ondertussen is iedere nieuwe zombiefilm een bevestiging dat het subgenre op z'n gat ligt. Waar de zombie ooit dreigend was, met name in grote getale, wordt het vandaag de dag tot in den treure gedegradeerd tot hopeloos slachtvoer.

'18, 19, 20...' telt een soldaat (naam? geen idee) wanneer hij er weer een paar zonder enige moeite door de rottende schedel penetreert met lood. Dan omschrijf ik het smakelijker dan het is, want op een paar CGI bloedspetters/wolkjes na, is er niks te zien. Ik hoop ooit nog een zombiefilm te zien die terug gaat naar de semi-beginselen van het subgenre. Van films als Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) en Le Notti del Terrore (1981) is niks blijven hangen. En je moet wel van héle goede huize komen om vanaf minuut één volop in de actie te storten. Wyrmwood (2014) kan dat, deze 'Zombies' (goede titel...) niet.