Watchmen (2009)
Genre: Fantasy / Thriller
Speelduur: 162 minuten / 186 minuten (director's cut) / 215 minuten (ultimate cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Billy Crudup, Jackie Earle Haley en Patrick Wilson
IMDb beoordeling:
7,6 (608.000)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 5 maart 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Watchmen
"Justice is coming to all of us. No matter what we do."
In een alternatief 1985 zijn superhelden in de ban gedaan door de Amerikaanse federale overheid. Waar voorheen superhelden tot het algemene Amerikaanse straatbeeld behoorden, heeft de overheid het superheldenbestaan illegaal verklaard. Wanneer één van zijn oud- collega's in deze onrustige dagen van de Koude Oorlog wordt vermoord, start de gemaskerde burgerwacht Rorschach een onderzoek. Langzaam maar zeker brengt dit een duister complot aan het licht.
Externe links
Acteurs en actrices
Laurie Jupiter / Silk Spectre II
Dan Dreiberg / Nite Owl II
Jon Osterman / Dr. Manhattan
Adrian Veidt / Ozymandias
Walter Kovacs / Rorschach
Edward Blake / The Comedian
Sally Jupiter / Silk Spectre
Janey Slater
Edgar Jacobi / Moloch the Mystic
Hollis Mason / Nite Owl
Video's en trailers
Reviews & comments
Le Edzel
-
- 879 berichten
- 2624 stemmen
Op imdb krijgt deze een hogere score dan hier, ga vanavond eens kijken welke score het meest relevant is 
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Voorspelbaar, de reacties van bezoekers die dachten in te zijn voor simpel Hollywood-vermaak. Is ook niks mis met oppervlakkig vermaak, maar het is ontzettend flauw om dan maar 1 of 0,5 sterren uit te delen, puur omdat je de verkeerde zaal in loopt.
Verdiep jezelf voortaan eerst in de materie, mensen!
davidov
-
- 3466 berichten
- 2171 stemmen
Mijn hemel, dat was even een aangename afwisseling van al die superhelden bagger die we normaal te zien krijgen.
Fijn om eens te kunnen zien dat een sterk verhaal, mooie regie en interessante dialogen wel voor kunnen komen bij "men in tights". Wat heet, een paar wendingen die daadwerkelijk verrassend zijn en een climax die men niet 5 minuten in de film al kan voorspellen.
Ik heb mensen horen zeggen dat ze niet wisten of een graphic novel als deze wel te verfilmen zou zijn.... ik beken, ik ken het origineel niet maar ik ben geneigd te zeggen dat het ze is gelukt.
momenteel 4* voor deze onderhoudende en verfrissende film.
Smaakt naar meer trouwens, en dan niet van de watchmen....maar hopelijk durft men nu iets vaker van het voorzichtige en makkelijke pad af te wijken (spiderman, x-men etc)
En inderdaad, The dark knight zakt wel een plaatsje nu ik heb gezien dat het WEL beter kan 
korp
-
- 151 berichten
- 0 stemmen
Ik heb mensen horen zeggen dat ze niet wisten of een graphic novel als deze wel te verfilmen zou zijn.... ik beken, ik ken het origineel niet maar ik ben geneigd te zeggen dat het ze is gelukt.
Ben van mening dat dit erg goed is gelukt, toch mis je bepaalde dingen die wel in de strip staan. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de extended version die zometeen in de winkels ligt dit he-le-maal goed gaat maken.
ninaleertje
-
- 36 berichten
- 54 stemmen
Eindelijk een orginele superhelden film! Eindelijk eens een gezonde psycholisch ontwikkelde film, met andere woorden de superhelden zijn niet alleen de superhelden, eindelijk niet het zoetsappige verhaal over iemand die krachten krijgt en denk hee ik wil die gebruiken voor het goeden. Nee dit zijn(over het algemeen) "gewone mensen"die idd in eerste instansie iets goeds willen doen voor de wereld maar tijdes de rit behoorlijk verknipt raken, zoals het hoord!
Ik vind dit echt een briljante film!( ik ken de grafic novel niet maar applaus voor het verhaal!)
Ik vind ook niet dat je een superhelden film kan meten aan het aantal actie scenes die er in zaten, ik vond bij deze juist de psychologische ontwikkelingen in het verhaal veel intresanter. Ik zag het plot in elkgeval totaal niet aan komen.
Laatste advies en opmerking, als je voor de feelgood superheld gaat zoals spiderman en superman(ze krijgen het liefje en reden de wereld) raad ik je deze film af.
*5
Waku
-
- 5458 berichten
- 6492 stemmen
Moeilijk om hier een eerlijke beoordeling over te geven.
Maar ik had hier echt helemaal niks mee.
Het duurde mij allemaal te lang.
Effects zagen er wel goed uit.
Maar het type film kan me niet bekoren.
2,5*
faalinO
-
- 3 berichten
- 27 stemmen
Vond het wel een ardige film. Een beetje het jezus verhaal he. Alle mensen zijn zondaars en hebben het in zich om kwaad te doen. Er zullen dus altijd conflicten zijn tussen groepen mensen in de wereld. Om te zorgen dat mensen niet met elkaar vechten is er een zondebok, Jezus is docter Manhatten in dit geval. Hier deed het me in ieder geval aan denken toen ik de film zag.
In ieder geval beter dan de spiderman,/ superman pulp die je vaak tegenkomt vandaag de dag. Daarom blij om zo'n dergelijke film te zien met een ietwat andere wending aan het verhaal. (als je door de special effects heen kijkt)
deze fim is best de moeite waard om te zien.
3,5
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Ehm..
.
Mijn eerste gedachte toen ik de bioscoop uitliep was: dit krijg je dus als je een stoer regisseurtje final cut geeft.
Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me niet voorstellen dat een studio dit zomaar accepteert.
De film deed me eigenlijk het meest denken aan een kruising tussen X-Men en Southland Tales (met een klein vleugje The Fountain).
Het vliegt werkelijk alle kanten op en verliest compleet zijn focus. Ook typisch zo'n film met 5 eindes achter elkaar geplakt.
En dat terwijl er toch ergens een heel goede film in zit en er echt een paar geniale scenes en nu al classic oneliners inzitten. (I'm not locked up in here with you. You're locked up in here with me.
)
Paar erg gedurfde scenes ook en de film is in z'n algemeenheid lekker grimmig en vrij gewelddadig.
Maar bepaalde zijsprongetjes duren echt een half uur terwijl anderen helemaal niet worden uitgediept en soms heb je geen idee meer wat de rode draad is, heel slordig allemaal.
Vooral dat gedoe op Mars was echt rampzalig evenals bijvoorbeeld die sexscene onder Hallelujah.
.
Kom nou toch, zelfs als grap is dat idioot. En zo zaten er wel meer dingen in die echt te slecht waren, expres gedaan of niet.
Gugino als 67-jarige en zo.
Wel nog een
voor de billen van Malin.
En hopelijk komt er ooit een fatsoenlijk gemonteerde versie.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Tja, Watchmen. Een prima vorm gegeven film met nogal wat heibel voor de neutrale kijker. Onverfilmbaar qua verhaal, nee, naar mijn mening kan dat prima. De film is alleen niet te verfilmen voor iedereen. Ze moeten de comic fans tevreden houden door bij het boek te blijven. Ook moet je de neutrale kijker, mensen zoals ik die nog nooit wat van Watchmen geroken hebben, vermaken. Ik kan me voorstellen dat hij op het eerste gebied slaagt. Naar mijn mening op het tweede gebied niet. Als nieuwkomer op Watchmen gebied ben ik niet door het verhaal overtuigd. Totaal niet zelfs. Waarom daar bijna 3 uur aan te pas moest komen is mij een raadsel. Bijna 3 uur was ook zeker te lang voor deze film. Er gebeurde te weinig interessants in een te lange tijd. Tuurlijk willen de stripboek fans alle details, maar ik vond niet alles even interessant. Wat mij wel aansprak was de look van de film. Er zat een prima sfeer in en het zag er visueel allemaal erg fatsoenlijk uit. Keer op keer werd je verwonderd door een mooie locatie of een cool kostuum. Ook de acteer prestaties waren behoorlijk. Maar het feit dat er te weinig gebeurde op bepaalde momenten, en er zeker een half uur vanaf had gemogen deed hem voor mij de das om. Het werd tegen het einde aan een beetje onaangenaam. Ik was uit het verhaal, de belangstelling was weg en visueel was ik er al aan gewend. De enorme actie scenes, waar ik van had gedacht dat die er in overvloed zouden zijn, bleven ook maar uit. Op de 3 uur zat er een kwartier actie in. Dat valt dus enorm tegen als je verwacht een spetterende actieknaller gaat bekijken. Met deze film wilden de makers naar mijn mening iets te interessant doen. Helaas, want het zag er allemaal puik uit. Waarom het verhaal niet te verfilmen was is mij een raadsel, net als het feit waarom die gloeiende kerel steeds in zijn blote jodokus moest lopen.
BobdH
-
- 498 berichten
- 2538 stemmen
Nu dan toch eindelijk gezien. Veel ervan gehoord, dus mijn verwachtingen gingen iets omhoog, nadat Zack wat mij betreft met 300 veel pretentie toont, maar geen talent. Datzelfde doet hij nu met Watchmen: al zorgt het bronmateriaal dit keer voor een wat hoogwaardiger film, uiteindelijk maakt het voor Snyder niet uit; talent heeft hij niet, wel kijkt hij een hoop af van collega's. Resultaat: een enorm pretentieus project dat af en toe sterk uit de hoek komt, maar op andere momenten gewoon lachwekkend slecht is.
Zack Snyder doet zijn uiterste best het onderste uit de kan te halen; uit alle macht stileert hij zijn scènes met slowmotion, haalt vele jaren '60-'80 hits uit de kast en wijdt geregeld hele scènes aan visueel storytelling met filosofisch klinkende voice-over. Het levert een inderdaad weinig commerciële film op, wat op zich bewonderenswaardig genoemd mag worden, maar tegelijkertijd wordt maar al te pijnlijk duidelijk dat hij dit niet kan.
Na in 300 dezelfde fouten te hebben gemaakt, weet Snyder nog altijd niet hoe slowmo gebruikt moet worden; het versterkt de gevechten niet, maar haalt het tempo onderuit en maakt deze stroperig, oftewel; de adrenaline is eruit, onder andere door een vrij statische cameravoering. Deze jongen kijkt veel naar zijn collega's (Woo, Watchowski's), imiteert, maar mist de essentie. Hij lijkt het niet te snappen.
Het zelfde kan gezegd worden van de muziekkeuze; nummers als The Sound of Silence en Luftballon halen geregeld de hele sfeer onderuit, wat, in combinatie met de slowmo tijdens de begrafenis van de Comedian, heel fout doet denken aan televisieseries als Cold Case. Not done. Ook tijdens de vechtscènes werkt het vaak niet: Je kunt de muziek wel sterk laten contrasteren met de beelden (kijk maar naar Kill Bill), maar, dit werkt niet altijd. Het is niet altijd zomaar 'artistiek' alleen maar omdat het ongebruikelijk is.
Dit gecombineerd met de zwaar geforceerd neergezette satire en stripheldensoap-elementen zorgen ervoor dat Watchmen in de eerste plaats zwaar pretentieus aandoet, waar het slechte acteerwerk van 70% van de cast aan bijdraagt (Snyder is zozeer bezig met de techniek, dat hij zijn acteurs totaal lijkt te vergeten). De proza van Moore werkt alleen, zo blijkt, wanneer uitgesproken met precies het juiste balans in poëtiek en knipoog, wat de cast niet altijd lijkt te begrijpen.
Wel weer leuk is het behouden van de jaren '80 setting (natuurlijk cruciaal voor het verhaal), enkele indrukwekkende scènes (de Manhattan origin bijv., op begeleiding van Philip Glass' Pruit Igoe & Prophecies: wel een goede muziekkeuze). Maar daar tegenover staan lachwekkend mislukte scènes die onbedoeld op de lachspieren werken (Vietnam; de seksscène in het schip; het verschrikkelijke snippet-gebruik van Mozarts Requiem aan het einde, alleen omdat klassieke muziek 'zo lekker intellectueel is': tenenkrommend).
Het maakt van Watchmen een project waar de regisseur ongetwijfeld grootse plannen mee had, maar waar hij zichtbaar (en soms pijnlijk) mee worstelt.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Eindelijk een superheldenfilm met ballen! Ik heb geen zin om deze film helemaal te gaan ontleden en dergelijke, ik was gewoon blij verrast met een comic verfilming met bloot , bloed en bovendien een aantal hele mooie scene's.alleen vond ik de make up van president nixon erg slecht. Het leek net een masker. Verder echt genoten van deze film.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Zelfmoord tijdens screening Watchmen.
De eerst reactie op de site die ik las: It wasn't THAT bad.
Martijnvz
-
- 8 berichten
- 23 stemmen
Superfilm! Ik was niet bekend met de comic, maar wel met de regisseur. Ik wist eigenlijk niet wat ik kon verwachten, maar de film klopte gewoon op eigenlijk alle punten.
Super! Kan niet wachten tot de dvd uit komt! 4,5*
Lee-john
-
- 103 berichten
- 876 stemmen
wat een bagger film. Probeert allemaal verhaal en moraal erin te brengen maar uiteindelijk springt de film van de hak op de tak en gaat eigenlijk nergens over.
pfffffffff
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
Je kunt Watchmen van een hoop beschuldigen, maar dat het nergens over gaat... nou, nee.
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Het zelfde kan gezegd worden van de muziekkeuze; nummers als The Sound of Silence en Luftballon halen geregeld de hele sfeer onderuit, wat, in combinatie met de slowmo tijdens de begrafenis van de Comedian, heel fout doet denken aan televisieseries als Cold Case. Not done. Ook tijdens de vechtscènes werkt het vaak niet: Je kunt de muziek wel sterk laten contrasteren met de beelden (kijk maar naar Kill Bill), maar, dit werkt niet altijd. Het is niet altijd zomaar 'artistiek' alleen maar omdat het ongebruikelijk is.
dit vond ik net een van de sterke punten van de film, the sound of silence op het kerkhof deed al de haartjes op mijn lichaam rechtstaan. Terwijl de muziek in de openingsgeneriek perfect bij het relaas van de verloren helden van welleer past.
RORSCHACH
-
- 5 berichten
- 7 stemmen
Als ik niet dezelfde week de graphic novel nogeens had herlezen dan was het een mindblowing film geweest, nu ging ik enigzins teleurgesteld de zaal uit. Omdat ik niet de kippevel kreeg die de strip mij wel gaf.
SioM
-
- 82 berichten
- 223 stemmen
Wat een ongelofelijk pretentieuze film.
De actiescenes waren erg voorspelbaar en verre van hoogstaand. En ja, iedereen heeft The Matrix met z'n slow motion trucs nu al wel gezien. En ja, jullie hebben erg veel zorg besteed aan special effects hoor. We hebben alle haren kunnen tellen van die "tijger" en alle poriën kunnen bestuderen van die "blauwe". En ja hoor, op dat maskertje van die Rorschach bewogen inderdaad duidelijk zwarte vlekken. We hebben het allemaal goed en wel kunnen zien, dank u 
Een film die wil scoren met special effects ten koste van al de rest, is voor mij geen film meer, maar gewoon visueel spectakel. Doe al deze SFX weg en je behoudt niets meer over van de film.
De dialogen bestonden meestal uit compleet van de pot gerukte oneliners en wannabe filosofische onzin die de indruk probeerden te scheppen dat er hoogstaande dingen werden verteld. Maar doe al deze crap weg en je houdt een flutverhaaltje over, waar schaamteloos alle clichés aan bod kwamen: een romantische stoeiscene (tieten scoren nu eenmaal), respect afdwingen in de gevangenis, verradertje ontmaskeren op het einde (hadden ik echt niet door hoor, NOT), NYC vernietigd (tiens, waar heb ik dat nog gezien?), we gaan kindjes redden uit een brandend gebouw, etc.
En het mag dan nog een fantasy filmpje zijn, een beetje geloofwaardigheid zou ik wel op prijs stellen (die "blauwe" gaat wat meevechten in Viëtnam
). Op Mars is het gemiddeld -63 graden. Daar zou madam eerder doodvriezen dan stikken.
En dan heb ik nog niets gezegd over de muziek die werd gebruikt. De keuze van de liedjes sloeg echt nergens op, want geen enkel lied paste bij de sfeer van de film.
En waarom bijna 3 uur volkramen met onzin, terwijl het ook in 1,5 uur kan verteld worden, zonder afbreuk te doen van het verhaal? Lange films blijken goed in de markt te liggen (The Dark Knight) omdat deze dan blijkbaar vlugger een cultstatus (kunnen) bereiken: The Godfather, Cidade de Deus, Lords Of Rings, Schindler's List, The Green Mile, La Meglio Gioventù, Saving Private Ryan, Scarface,...
Je kan deze film imho enkel goed vinden als je ofwel onvoorwaardelijk fan bent van zo'n comic verfilmingen (hoe slecht ze ook mogen zijn) of als je genoegen neemt met een rommelig verhaal waar 3uur lang allerlei nonsens wordt uitgekraamd en SFX de boel moet redden.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Lange films blijken goed in de markt te liggen (The Dark Knight) omdat deze dan blijkbaar vlugger een cultstatus (kunnen) bereiken: The Godfather, Cidade de Deus, Lords Of Rings, Schindler's List, The Green Mile, La Meglio Gioventù, Saving Private Ryan, Scarface,...
Mss zijn dat gewoon goede films? 
ted_striker
-
- 69 berichten
- 34 stemmen
Wat een ongelofelijk pretentieuze film.
Doe al deze SFX weg en je behoudt niets meer over van de film.
Lol
SioM
-
- 82 berichten
- 223 stemmen
Mss zijn dat gewoon goede films?
Zeer zeker, wat ik ermee bedoel is dat de makers van Watchmen dat ook gezien hebben en ervan uitgaan dat lange films succes garanderen.
FrisoBoei
-
- 395 berichten
- 809 stemmen
Wat een ongelofelijk pretentieuze film.
De actiescenes waren erg voorspelbaar en verre van hoogstaand. En ja, iedereen heeft The Matrix met z'n slow motion trucs nu al wel gezien. En ja, jullie hebben erg veel zorg besteed aan special effects hoor. We hebben alle haren kunnen tellen van die "tijger" en alle poriën kunnen bestuderen van die "blauwe". En ja hoor, op dat maskertje van die Rorschach bewogen inderdaad duidelijk zwarte vlekken. We hebben het allemaal goed en wel kunnen zien, dank u

Een film die wil scoren met special effects ten koste van al de rest, is voor mij geen film meer, maar gewoon visueel spectakel. Doe al deze SFX weg en je behoudt niets meer over van de film.
.
Ik snap echt niet dat je dit zo ziet. Ten eerste was de actie juist geweldig, de combinatie van Slow-motion met een korte versnelling maakte het juist bijzonder. Ook al lijkt het soms op de stijl van The Matrix, so what! Het blijft gewoon geweldig om te zien. The matrix heeft gewoon een nieuwe manier van actie gebracht, ik zie niet waarom dat dan daarna niet meer gebruikt kan worden. Net als dat je gaat zeggen bij een vecht-film; ja dat heb ik al gezien bij die ene jackie chan film.
Het is verder ook geen regelrechte kopie van de matrix-stijl, maar een voortzetting van de stijl die Snyder ook in 300 gebruikte.
Verder lijjkt mij Watchmen juist een van de eerste films in de lange reeks "super helden films" die juist ook gericht is op het verhaal i.p.v. alleen de actie en special effects, zoals x-men en spider-man. Het visuele aspect is ook gewoon om de Watchmen wereld goed in beeld te brengen, zo noem jij bijvoorbeeld die vlekken op het masker van Rorschach. Dat is gewoon iets dat uit de strip komt, voor de fans die dat nog nooit echt hebben zien bewegen is dat toch mooi, en ik vind het er nog stoer uitzien ook.
voskat
-
- 1026 berichten
- 1088 stemmen
En het mag dan nog een fantasy filmpje zijn, een beetje geloofwaardigheid zou ik wel op prijs stellen (die "blauwe" gaat wat meevechten in Viëtnam
). Eh... wat is daar ongeloofwaardig aan?
Als de VS zo'n ongelooflijk machtig wapen tot hun beschikking hebben, waarom zou hij dan NIET ingezet worden in Vietnam??
Gemiddeld, ja. Maar in de zomer kan het fijn zo'n 20 graden worden.

Nou breekt m'n dikke boerenklomp!
De muziek paste juist perfect... vooral Bob Dylan aan het begin. En ook de 80's toppers waren uitstekend op hun plaats, vond ik.
Wat had jij voor muziek verwacht..?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In zijn muziekargument kan ik mij wel vinden. Ben het er niet mee eens maar kan het wel begrijpen.
Qua context past het wel maar wat je ziet ondersteund door bepaalde nummers kan soms wel verkeerd aanvoelen. Die graveyard scene ondersteund door Sound of Silence lijkt qua context de goede maar voelt net te bombastisch aan om de juiste gevoelige snaar te raken.
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
De film deed me eigenlijk het meest denken aan een kruising tussen X-Men en Southland Tales.
Dat klinkt wel heel smakelijk! Hoop dat 'ie snel op DVD uitkomt, want kan niet wachten om dit spektakel te mogen aanschouwen.
ninoboy1
-
- 222 berichten
- 0 stemmen
Gruwelijk slechte film, had hem pakken beter verwacht!!!
ninoboy1
-
- 222 berichten
- 0 stemmen
Moeilijk om hier een eerlijke beoordeling over te geven.
Maar ik had hier echt helemaal niks mee.
Het duurde mij allemaal te lang.
Effects zagen er wel goed uit.
Maar het type film kan me niet bekoren.
2,5*
Helemaal mee eens!
FrisoBoei
-
- 395 berichten
- 809 stemmen
Eh... wat is daar ongeloofwaardig aan?
Als de VS zo'n ongelooflijk machtig wapen tot hun beschikking hebben, waarom zou hij dan NIET ingezet worden in Vietnam??
Gemiddeld, ja. Maar in de zomer kan het fijn zo'n 20 graden worden. 
Nou breekt m'n dikke boerenklomp!
De muziek paste juist perfect... vooral Bob Dylan aan het begin. En ook de 80's toppers waren uitstekend op hun plaats, vond ik.
Wat had jij voor muziek verwacht..?
Je weerlegt zijn argumenten prima, ik ben het er helemaal mee eens.
De muziek vond ik juist ook geweldig. Idd vooral de intro met Bob Dylan. 99 luftballons kon zelfs nog vond ik en was juist wel grappig. Alleen Halleluja tijdens de sexscene vond ik minder, het nummer klopte wel (was grappig met dat vuur) maar heel die scene was eigenlijk een beetje overbodig. (Ook al was het een bijzondere sexscene)
Gerelateerd nieuws

Duistere superheldenfilm 'Watchmen' van regisseur Zack Snyder vanavond te zien op televisie

HBO Max voegt op 1 juni onder andere deze vijf topfilms toe aan het aanbod
Bekijk ook

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Misdaad / Komedie, 1998
847 reacties

Warrior
Drama / Sport, 2011
847 reacties

Efter Brylluppet
Drama, 2006
235 reacties

Sin City
Actie / Misdaad, 2005
2.315 reacties

The Dark Knight Rises
Actie / Misdaad, 2012
3.380 reacties

V for Vendetta
Thriller / Actie, 2005
1.155 reacties
Gerelateerde tags
nuclear warpresident van de verenigde statendc comicsgeheime identiteitmass murdersovjet unievertellingretirementgebaseerd op stripsamenzweringanimated scenedoomsdaymasked vigilantedoomsday clockred squaredeath of superhero jaren 80dc extended universe (dceu)
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








