• 10.600 nieuwsartikelen
  • 8.968.554 stemmen

Coplan Sauve Sa Peau (1968)

Actie / Avontuur | 110 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titels: Coplan Saves His Skin / Devil's Garden / Horror: L'Assassino Ha le Ore Contate

Oorsprong: Frankrijk / Italië

Geregisseerd door: Yves Boisset

Met onder meer: Claudio Brook, Margaret Lee en Jean Servais

IMDb beoordeling: 5,3 (214)

Gesproken taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Coplan Sauve Sa Peau

Francis Coplan, een geheim agent, wordt door zijn oude vlam naar Istanbul gehaald. Haar broer, een gestoorde wetenschapper, werkt namelijk aan een uitvinding waarmee de wereld vernietigd kan worden, en het is aan Coplan om het te stoppen. Wanneer het meisje wordt vermoord, besluit haar tweelingzus samen te spannen met de krankzinnige geleerde.

logo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Ik had nog nooit van de Coplan films gehoord.

Aangezien deze film nu in NL op Netflix staat toch eens geprobeerd.

Claudio Brook heeft niet zoveel charisma, maar komt wel goed over als diehard strijder.

Toch wel een heel interessante cast, met o.m. Bernard Blier en niemand minder dan Klaus Kinski in interessante bijrollen.

De bad guys zien er evil uit. De dwergen zijn wel een grappige toevoeging.

Het is allemaal wat rommelig gefilmd. De exotische locaties dragen wel bij aan de sfeer. Het kasteel ziet er ook wel barbaars uit.

Het is allemaal net iets te knullig gefilmd om indruk te maken, maar vermakelijk is het wel.

Toch wel een curiositeit en zeker merkwaardig, misschien kijk ik nog wel eens een Coplan film als deze op Netflix wordt toegevoegd.