Home Before Dark (1958)

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Jean Simmons, Dan O'Herlihy en Rhonda Fleming

Net ontslagen uit een instituut voor een zenuwinzinking, keert Charlotte Bronn terug naar het huis dat ze deelt met haar man Arnold, een academici. Hoewel hij probeert Charlotte te helpen om weer op eigen voeten te staan, worden zijn pogingen ondermijnd door Charlotte's stiefmoeder Inez en haar stiefzuster Joan, die misschien wel een affaire heeft gehad met Arnold toen Charlotte er niet was. De instabiele situatie thuis, drijft Charlotte in de armen van Jake Diamond, een college professor, met wie ze een verhouding begint. Alleen heeft Jake zelf al een enorme emotionele bagage, omdat hij het constante doelwit is van anti-Semitische aanvallen.