Buried Alive (2007)

Horror
60 minuten / 94 minuten (dvd)

geregisseerd door Robert Kurtzman
met Leah Rachel, Erin Lokitz en Tobin Bell

Een groepje studenten besluit om het ontgroeningsfeestje van twee medestudentes te laten doorgaan in een afgelegen woestijnwoning. Eén van hen heeft echter andere plannen en besluit om een schat op te graven, die zijn overgrootvader er ooit heeft begraven. Ze weten echter niet dat er een kwaadaardige geest ontsnapt is na eerdere zoekwerken door de conciërge.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Als special effects en make-up artist heeft Robert Kurtzman een hele reeks toptitels op zijn CV staan. Daarnaast is de man als regisseur verantwoordelijk voor het amusante Wishmaster, die geinige film met goede effecten en een leuke cast. Het is des te jammer dat het nieuwe project als regisseur dit wanproduct tot gevolg heeft gehad. De stereotype personages van Buried Alive zijn om te huilen, het acteerwerk is zwaar beneden de maat en het script zit vol belachelijke momenten.

Sure, voor de pulpliefhebbers die graag kijken naar een voorspelbare horror met domme dronken jongens en nog dommere naakte jongedames, wiens dood beeldend wordt gemaakt met bijzonder lelijke computereffecten, is dit nog best te genieten. De echte horrorfan zal het daarentegen moeten doen met een aardig rolletje van Bell en misschien een paar redelijke momenten. Maar goed, die echte horrorfan kan nog beter deze film gewoon links laten liggen en Kurtzman's Wishmaster nog een keer in de DVD-speler schuiven.

1,5 sterren.