Buried Alive (2007)

Horror
60 minuten / 94 minuten (dvd)

geregisseerd door Robert Kurtzman
met Leah Rachel, Erin Lokitz en Tobin Bell

Een groepje studenten besluit om het ontgroeningsfeestje van twee medestudentes te laten doorgaan in een afgelegen woestijnwoning. Eén van hen heeft echter andere plannen en besluit om een schat op te graven, die zijn overgrootvader er ooit heeft begraven. Ze weten echter niet dat er een kwaadaardige geest ontsnapt is na eerdere zoekwerken door de conciërge.

avatar van Montana^
'Topper'

Deze film doet het schrikken.
Alleen jammer dat er nog geen nl ondertiteling beschikbaar is.
En wel korte film maar tog vindt ik 'm een 4.0 waard.

avatar van nightbreed
Haha, de film krijgt op IMDb een 3,3 (omgerekend een 1,65 dus)
Dus ik denk dat ik de 4 van Montana maar niet serieus zal gaan nemen.

I liked the ending as will most viewers. If you like horror/slasher movies, then you will have an enjoyable time and the movie is worth watching. I'm keeping my copy! Go rent or buy the DVD today

Ik heb deze flm net gekeken. Wat ik heel erg vreemd vind dat dit soort neppe films bij sommige mensen goed kunnen scoren! NEt zoals de heer/mevrouw Montana die for deze film een 4.0 heeft gegeven. Echt niet te geloven!!!

avatar van Hando
Ik ben wel benieuwd. Ik wil graag wat meer rollen zien van Tobin Bell.

avatar van Baardmans
hemeltje schreef:

En wat nog erger is , is iemand die kritiek geeft op iemand anders' mening . Smaken verschillen nou eenmaal, toch? De cover ziet er inderdaad uit alsof het een B-film is, maar dat geeft je het recht niet om zo'n reactie te geven. Trouwens, als je niets te zeggen hebt over de film... zeg dan niets. Heeeeeemeltje!

Baardmans schreef:
[quoteTrouwens, als je niets te zeggen hebt over de film... zeg dan niets. Heeeeeemeltje!

De pot verwijt de ketel???????????

Maar ontopic nu, film is echt bagger, misschien dat een super verknochte horror fan er nog een lichtpuntje in ziet maar helaas heb ik dat niet kunnen ontdekken.
Zonde van de tijd, terwijl ze niet eens lang duurd.

avatar van zjandannybob
garehaan schreef:

Zonde van de tijd, terwijl ze niet eens lang duurd.

idd voor de horror fan valt de film nog best mee, waarschijnlijk heb jij dus de korte 60 minuten versie gezien?

Om te beginnen had dit script niet door deze regisseur uitgebracht mogen worden (hij heeft blijkbaar niet het geld om special-effects te creeeren maar hij kan wel tobin bel zover krijgen om mee te doen vreemd...) dit was dus echt het grote min-punt aan de film, de moorde zijn verweg van realistisch lijkend te noemen.

Ik vond de gekozen karakters wel erg grappig, de nerd(zie ik niet vaak in een horror film), een paar mooie vrouwtje (horen in iedere horror film thuis) en dan nog een paar standaart studentjes.
hierdoor ook enkele lachwekkende scenes in de film, die voor mij de film enigzins nog een beetje vermakelijk maakte.

Van mij mag hier een remake van komen met schrikeffecten en realistischer uitziende moorden en een beter einde...

toch niet inslaap gevallen bij de film dus hij verdiend geen onvoldoende.

avatar van MuchTheSame
Redelijke horror film, niet bijster origineel..... Ik had eigenlijk een remake verwacht van de Buried Alive uit 1990 maar dat was dit niet

Acteurs waren niet erg goed, behalve Tobin Bell dan (waarschijnlijk dacht de regisseur laat ik Tobin in huren , met die naam maakt de film nog een kans .leuk geprobeerd uiteraard) en de effecten waren ook aan de goedkopere kant

En tel daar dan het lauwe einde boven op en dan krijgt deze film 2,5 *

avatar van jarnoke
Jammer maar er komt geen schot in de film,pas de laatste 20 minutjes wordt het griezelen en slasher horror,had er meer van verwacht,wel een leuke rol van Tobin Bell (saw-Jigsaw).

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Als special effects en make-up artist heeft Robert Kurtzman een hele reeks toptitels op zijn CV staan. Daarnaast is de man als regisseur verantwoordelijk voor het amusante Wishmaster, die geinige film met goede effecten en een leuke cast. Het is des te jammer dat het nieuwe project als regisseur dit wanproduct tot gevolg heeft gehad. De stereotype personages van Buried Alive zijn om te huilen, het acteerwerk is zwaar beneden de maat en het script zit vol belachelijke momenten.

Sure, voor de pulpliefhebbers die graag kijken naar een voorspelbare horror met domme dronken jongens en nog dommere naakte jongedames, wiens dood beeldend wordt gemaakt met bijzonder lelijke computereffecten, is dit nog best te genieten. De echte horrorfan zal het daarentegen moeten doen met een aardig rolletje van Bell en misschien een paar redelijke momenten. Maar goed, die echte horrorfan kan nog beter deze film gewoon links laten liggen en Kurtzman's Wishmaster nog een keer in de DVD-speler schuiven.

1,5 sterren.

avatar van Boeikens
Zwakke vertoning.

Tobin Bell doet nog zijn best maar de anderen zijn tegenvallend.
Voor de gore moet je hem niet helemaal kijken want de eerste 70 minuten is het echt "te" braaf enkel naar het einde toe valt het op dit vlak wat beter mee maar zijn de special effects toch erg ondermaats.
Het beetje gore en het blote vlees geven hem voor mij

avatar van kaztor
Inderdaad een nogal verwaarloosbaar filmpje. Nergens wordt het eng of krijg je enige sympathie voor de spelers, die afwisselend egocentrisch, bitchy of dom zijn: (Zo blijven ze rustig in het huis zitten babbelen na een invasie van ratelslangen en duurt het bv. een eeuwigheid voordat het ze wat kan schelen dat de nerd niet is teruggekeerd) Typische cannon fodder, dus. Van enig chemie is dan ook geen sprake en dat neemt voor mij een hoop spanning weg.

2 punten voor die heerlijke blondine (the 'cow') en Tobin 'Jigsaw' Bell, die ten alle tijde pure charisma uitstraalt en zo het niveau van de andere spelers tot kleuterklas-niveau reduceerd.

avatar van ASman
Kurtzman, die ons eerder gorefeestjes als The Rage en Wishmaster gaf ( deze films zitten boordevol bloedige fantasy-gore die niet echt schokkend is,maar des te meer entertainent is) schijnt hier te kort te schieten op zijn normaal gezien altijd creatieve gore-scènes zonder het spannings-en angstgehalte naar een hoger niveau te tillen dan bij zijn voorbije films ?! Heb ik dat zo goed begrepen?
Als dat zo is dan laat ik deze film toch beter schieten en hou ik het bij The Rage en Wishmaster.( Voor mij Entertainment met de grote 'E')

avatar van glimmerman2000
De spanning in deze horror was ver te zoeken.Ook de horrorscene's waren van een zeer laag niveau.Toch vond ik dit ook geen straf om te kijken, vanwege de leuke sfeer die de film had.Maar goed, een hoog cijfer krijgt deze film uiteraard niet.Een van me favo acteurs speelde weer vrij aardig, namelijk Tobin Bell!.

avatar van Lui
Lui (crew)
Ik zag deze film nog liggen bij de FRS, daar zag de cover er nog wel redelijk uit, maar als ik deze zie ben ik blij dat ik hem niet meegenomen heb.

Nou ik vind er echt helemaal niks aan..

Het was echt zo nep ook de special effect's

saw is dan 10xmale beter
maar echt om te huilen sorry hoor pffff

Montana^ schreef:
'Topper'

Deze film doet het schrikken.
Alleen jammer dat er nog geen nl ondertiteling beschikbaar is.
En wel korte film maar tog vindt ik 'm een 4.0 waard.

avatar van Spartaan1986
Acteerwerk en script is erg slecht. Iets wat je van tevoren wel verwacht.

Maar de entertainment waarde van Buried Alive is erg hoog. Ik heb een aantal keer erg moeten lachen en nee niet vanwege het barslechte acteerwerk. Voorbeeld:nerd met bril is vermoord zijn lichaam zit in de auto.Telkens loopt 1 van de jongeren er langs met een bepaalde opmerking zonder te zien dat hij daar afgeslacht is.Erg droog.

Ook had ik niet verwacht dat een bepaald iemand het zou overleven. Zo'n dom iemand sterft in andere doorsnee horrorfilms maar in deze film overleeft hij/zij het.

De film slaat dus eigenlijk helemaal nergens op maar is zeker geslaagd als hersenloos tussendoortje.

avatar van handsomedick
Montana^ schreef:
'Topper'. Deze film doet het schrikken.

Ik vraag me af of ik gezelfde film heb gezien, want ik vond het een bagger film. Alle clichés zaten er in, de acteurs waren dramatisch en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap niet dat iemand als Tobin Bell hier in wil spelen.

avatar van ErwinH
Vreselijke film, vol slecht acteerwerk, waardeloze special effects, en totaal niet eng.

Deze film vooral niet verwarren met Buried Alive van Frank Darabont uit 1990, dat is namelijk wel een goeie film. Dit is prut.

avatar van Phantasm
Wat een zwakke zooi, wat een bagger, pure verveling.

erik1677
Ik heb me hier wel goed mee vermaakt op de vroege zondagmorgen.
Het verhaaltje is natuurlijk een beetje prut, maar word wel leuk uitgewerkt en zit barstensvol met sfeer.
De kills zijn ook lekker bloederig en er doen 3 lekkere babes in mee.
Moet wel toegeven dat mn voorkeur uitging naar de Cow en Sheepgirl.
Ik vond onze mevrouw de ontgroener soms maar een verwaand nest.
Wel jammer aan deze film is het zwaar belabberde eind, maar een pluspunt is dan weer de dolkomische rol van Tobin Bell.

hemeltje schreef:
iedereen heeft andere meningen

avatar van Daan258
Heb de film jaren geleden ook is gezien en probeer hem nu al weken ergens te pindakazen maar helaas kan ik hem nergens vinden.
Zou hem graag weer is opnieuw willen zien.