ad

Geregisseerd door: M.J. Bassett

Met onder meer: Megan Fox, Philip Winchester en Calli Taylor

Releasedatum: 20 augustus 2020

Over Rogue

"When the hunter becomes the prey."

Teamleider Samantha O'Hara leidt een team van soldaten tijdens een gewaagde missie: gijzelaars redden van hun ontvoerders in het afgelegen Afrika. Maar terwijl de missie mislukt en het team strandt, komen ze tegenover een bloedige, meedogenloze bende rebellen te staan, en een horde van uitgehongerde, woedende leeuwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van siliconaddict

siliconaddict

Geen tijd aan besteden, mensen. Zelden zo'n bagger gezien.

avatar van feyenoordfan01

feyenoordfan01

snap de lage scores hier niet zo, in de bios mogne zijn voor de Covid uitbraak en het was een vermakelijk filmpje met een sexy Megan Fox als stoere chef!

4.0

avatar van slam1975

slam1975

Begon erg rommelig, 2e helft wel mee vermaakt. De leeuw was wel erg nep, maar ja.

avatar van horizons

horizons

• 1962 stemmen

Dat is al heel oud nieuws.

Film was te kijken. Standaard actie film. Met enkele onverwachte bloederige momenten en helaas te weinig geld voor cgi.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Megan Fox voert een groep soldaten aan die als missie heeft het bevrijden van de gegijzelde dochter van een gouverneur en haar 2 vriendinnen ergens in het oosten van Afrika. Het nobele Amerikaanse leger.

De regisseur tracht de kijker nog iets van bewustwording mee te geven door hem een inkijkje te bieden in de smerige handel in leeuwen, maar faalt daarin op alle fronten, want het is verder zo'n hollywoodachtige dertien in een dozijn meuk dat je het allemaal niet serieus kunt nemen. De computerleeuwin bijvoorbeeld is zo beroerd gedaan dat je beter kunt spreken van een komedie dan van een actiefilm. Een Loeki de leeuw-pop had waarschijnlijk nog geloofwaardiger geweest.

Ergens in de film komt er een leeuwin uit de bosjes geslopen die meteen door Fox wordt neergeschoten. Typisch Amerikaans ook.

Na afloop krijgen we nog wat aanvullende informatie over de leeuwenfarms waar katachtigen hun leven lang worden misbruikt voor de productie van traditionele Aziatische medicijnen, die overigens geen enkele genezende werking hebben. De welpjes worden ingezet in zogeheten 'petting zoos' waar westerlingen met ze op de foto kunnen. Als de welpjes te oud en onhandelbaar zijn geworden, worden ze geslacht of gebruikt in plezierjachten. Kortom, het dierenleed is immens. De twee welpjes aan het einde zijn overigens wel gewoon echt. Welpjes horen in de natuur, bij hun moeder.

Megan Fox is zelf ook niet vies van dierenleed trouwens, aangezien ze geregeld gespot wordt in een bontjas. Thumbs up voor Megan Fox.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit is nou echt onnozel popcorn vermaak. De film kijkt inderdaad heel lekker weg, maar serieus, Megan Fox?? Dat is nou nog eens mis-casting. Dat komt nou niet bepaald geloofwaardig over, Megan Fox als de zogenaamde harde soldaat. En die leeuw zag me er ook een partijtje nep uit. Maar als je daar niet op let en het geheel niet al te serieus neemt dan is het nog vermakelijk ook. Wat ik ook altijd zo typisch vind in dergelijke films, is dat de hulp altijd precies komt als de laatste slechterik ook opgeruimd is. Daar kun je donder op zeggen dat ze dan geen 5 minuten meer hoeven te wachten. Maar ja, het is amusement he, en dat telt.