• 8.522.404 stemmen

Geregisseerd door: M.J. Bassett

Met onder meer: Megan Fox, Philip Winchester en Calli Taylor

Releasedatum: 24 september 2020

Plot Rogue

"When the hunter becomes the prey."

Teamleider Samantha O'Hara leidt een team van soldaten tijdens een gewaagde missie: gijzelaars redden van hun ontvoerders in het afgelegen Afrika. Maar terwijl de missie mislukt en het team strandt, komen ze tegenover een bloedige, meedogenloze bende rebellen te staan, en een horde van uitgehongerde, woedende leeuwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Geen tijd aan besteden, mensen. Zelden zo'n bagger gezien.

snap de lage scores hier niet zo, in de bios mogne zijn voor de Covid uitbraak en het was een vermakelijk filmpje met een sexy Megan Fox als stoere chef!

4.0

avatar van slam1975

slam1975

Begon erg rommelig, 2e helft wel mee vermaakt. De leeuw was wel erg nep, maar ja.

avatar van horizons

horizons

Dat is al heel oud nieuws.

Film was te kijken. Standaard actie film. Met enkele onverwachte bloederige momenten en helaas te weinig geld voor cgi.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Megan Fox voert een groep soldaten aan die als missie heeft het bevrijden van de gegijzelde dochter van een gouverneur en haar 2 vriendinnen ergens in het oosten van Afrika. Het nobele Amerikaanse leger.

De regisseur tracht de kijker nog iets van bewustwording mee te geven door hem een inkijkje te bieden in de smerige handel in leeuwen, maar faalt daarin op alle fronten, want het is verder zo'n hollywoodachtige dertien in een dozijn meuk dat je het allemaal niet serieus kunt nemen. De computerleeuwin bijvoorbeeld is zo beroerd gedaan dat je beter kunt spreken van een komedie dan van een actiefilm. Een Loeki de leeuw-pop had waarschijnlijk nog geloofwaardiger geweest.

Ergens in de film komt er een leeuwin uit de bosjes geslopen die meteen door Fox wordt neergeschoten. Typisch Amerikaans ook.

Na afloop krijgen we nog wat aanvullende informatie over de leeuwenfarms waar katachtigen hun leven lang worden misbruikt voor de productie van traditionele Aziatische medicijnen, die overigens geen enkele genezende werking hebben. De welpjes worden ingezet in zogeheten 'petting zoos' waar westerlingen met ze op de foto kunnen. Als de welpjes te oud en onhandelbaar zijn geworden, worden ze geslacht of gebruikt in plezierjachten. Kortom, het dierenleed is immens. De twee welpjes aan het einde zijn overigens wel gewoon echt. Welpjes horen in de natuur, bij hun moeder.

Megan Fox is zelf ook niet vies van dierenleed trouwens, aangezien ze geregeld gespot wordt in een bontjas. Thumbs up voor Megan Fox.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit is nou echt onnozel popcorn vermaak. De film kijkt inderdaad heel lekker weg, maar serieus, Megan Fox?? Dat is nou nog eens mis-casting. Dat komt nou niet bepaald geloofwaardig over, Megan Fox als de zogenaamde harde soldaat. En die leeuw zag me er ook een partijtje nep uit. Maar als je daar niet op let en het geheel niet al te serieus neemt dan is het nog vermakelijk ook. Wat ik ook altijd zo typisch vind in dergelijke films, is dat de hulp altijd precies komt als de laatste slechterik ook opgeruimd is. Daar kun je donder op zeggen dat ze dan geen 5 minuten meer hoeven te wachten. Maar ja, het is amusement he, en dat telt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet indrukwekkend.

Rogue is een logische film om in de bioscoop uit te brengen, maar je kan waarschijnlijk al snel proeven dat dit geen briljante vorm van cinema gaat worden wanneer Fox in een legerpakje op de poster van de film duikt. Ook na het zien van enkel de opening zal menig kijker de bui al voelen hangen: dit wordt niet bepaald briljant.

De CGI is eigenlijk direct ook het minste gedeelte van de film, en het enige echte dat serieus faalt. Deze film werd op locatie geschoten en kent best wel wat budget, daarom is het direct jammer dat ze veel van de centjes hebben vergooid in erg slecht tot leven gebrachte dieren met een vreselijke vorm van animatie. Lelijke bewegingen, nog lelijkere geluiden. Het haalt een hoop spanning uit de film.

Het acteerwerk is nog wel aardig te noemen, en Fox weet zich verrassend genoeg nog best staande te houden. Een super indrukwekkend personage is het niet en de diepgang die ze eraan willen meegeven werkt ook niet, maar de charme heeft ze wel. Verder heel wat personages die interessante achtergronden hebben, en de onderliggende boodschap van Rogue biedt een goede ondersteunende factor.

De actiescenes trekken veel voordeel uit de mooie omgevingen waarin de kogels in het rond mogen vliegen. Aan de hoeveelheid actie geen gebrek in deze film, eigenlijk moet het een achtbaanrit voorstellen die nooit ophoudt, maar helaas is het allemaal maar slecht tot leven gedirigeerd. Lelijk camerawerk en adrenalineloos wapengeweld dat de boel niet altijd even kijkbaar houdt.

Het lijkt op een film die ergens nog wel de potentie kent om goed te zijn, maar dit helaas niet kan zijn. Terughoudende film met wat aardige onderliggende boodschappen en goed acteerwerk. Fox is niet bepaald een groots actrice meer en deze rollen gaan haar ook zeker niet terugbrengen, maar het is een aardige stap terug in de goede richting. Vermakelijke, maar slecht geregisseerde avonturenfilm met veel actie.

avatar van blackwolves

blackwolves

goede actie film een stel huurlingen moet in Afrika de gouverneursdochter bevrijden uit de handen van de rebelellen hun opdracht lukt maar ze krijgen zware verliezen. ze vinden een schuilplaats maar daar ergens loert er een gevaar die niets of niemand spaart een hongerige leeuw.de film geeft ook een boodschap over rijke mensen die veel geld betzalen om voor plezier leeuwen en wild te doden. de film zit voldoende actie en er is redelijk wat spanning enkel een ding vind ik jammer en ook nog stom die leeuw geen echte maar een computer animatie waarom dat nodig was weet ik ook niet? Megan fox eens in een actie film 3en een half steren vond ik die film wel waard heb er van genoten geen verveling gelijk vele actie films hebben die bed seines neen actie is actie en liefdes en sex horen in mijn film niet thuis actie is spanning.

poes.. poes poes

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, vond het wel een goede actiefilm, een goede combinatie van een groep huurlingen die een aantal meisjes moeten bevrijden van een leger aan rebellen, ondertussen moeten ze ook nog eens oppassen voor leeuwen die er rond dwalen.

Echt spectaculair of spannend wordt hij nergens maar heb niet echt saaie stukken ontdekt, het einde had wat beter gekund maar verder niet slecht, al met al een vermakelijke film.