Crown Vic (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Joel Souza
met Thomas Jane, Luke Kleintank en Gregg Bello

"Crown Vic" volgt twee politieagenten over een tijdsspanne van een nacht, terwijl ze op patrouille zijn in Los Angeles. De een is Ray Mandel, een veteraan. De ander is de beginneling Nick Holland. De twee hebben de opdracht gekregen goed op te letten, omdat er momenteel twee politiemoordenaars rondlopen op zoek naar nieuwe slachtoffers. Bovendien hebben ze af te rekenen met een corrupte agent die op wraak zint.

avatar van Movie-Addicted
Vrij verrassend filmpje! Had echt weer zo een B verwacht. Maar viel mee! Wel een lange zit, maar kijkt lekker weg. Acteerwerk was ook niet slecht.

*3.25

Soms kom je ze tegen. Films waar je niets van verwacht als je begint te kijken. Geen bekende namen. Nergens een aankondiging gezien.
Dan wordt je door deze film bijzonder aangenaam verrast. Een bekend thema. Maar wel erg goed uitgevoerd. Acteerwerk niets op aan te merken. Dit is een absolute aanrader.....

Goeie film over een ervaren agent die een jonge agent mee krijgt om in te werken. De film speelt zich af tijdens een nachtdienst waarin meer dan genoeg gebeurd. De personages zijn wellicht wat clichématig en niet overal even geloofwaardig, maar het is onderhoudend van begin tot eind. Redelijk rauw, soms spannend en Thomas Jane is prima gecast hier. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Mee eens. Hoewel Crown Vic niet zo goed is als bv. politiedrama's Fort Apache The Bronx (1981) en Colors (1988), mag Crown Vic zich gerust in het rijtje op stellen als 1 van de betere politiefilms. De film en zijn karakters zijn boeiend en dat kijkt dus lekker weg. Er is geen overdaad aan actie/geweld, maar wel persoonlijk leed en drama. Ook voor mij een verrassende film, welke ik vanmiddag met plezier heb gekeken. Een 3.5

Ondanks dat ik best wel wat op Crown Vic heb aan te merken, vond ik het een prima film. Met name de solide rol van Thomas Jane die mij verbaasde met zijn performance, tilt deze film omhoog. Echt veel actie komt er niet voorbij, maar geregeld wordt wel de spanning prettig opgevoerd, wanneer het cop-duo weer aan de bak moet.
Jammer dat het Jack VanZandt karakter zwaar over de top was en dat de film toch af en toe wel wat voortkabbelt zonder echt ergens heen te gaan. Maar die minpunten (en nog wel een paar) nemen niet weg dat Crown Vic absoluut een kijkbeurt waard is.

avatar van Rickyman
Aardig politiefilmpje, waarbij we de avonddienst van twee agenten volgen in hun Crown Victoria..
Dus geen Ferrari's zoals in Miami met spetterende actie of ander overdreven gedoe, gewoon een relaxt tempo'tje maar zijn de gebeurtenissen en personages wel een beetje aan de clichématige kant.
Thomas Jane had ik in eerste instantie niet eens herkent, maar zet z'n rol perfect neer.
Keek er al een tijdje naar uit en had misschien toch graag ietsje meer van willen zien, maar heel herkenbaar want rij namelijk ook regelmatig in zo'n bak...

avatar van Shinobi
"Hey, life goes on, right?"

Thomas Jane is zowat onherkenbaar in deze film, wat een transformatie zeg.

Het gegeven van een veteraan die een groentje onder zijn hoede neemt tijdens een patrouille heb je natuurlijk al eerder gezien. De nieuweling probeert uiteraard alles volgens het boekje te doen, terwijl de veteraan er zo zijn eigen regels op nahoudt. Het doet mij een beetje denken aan een 'Training Day'.

Zo volgen we deze twee agenten tijdens hun nachtelijke ronde, waarbij de meest opmerkelijke dingen voorbij komen. Qua toon lijkt het soms over het randje te gaan, maar de spanning zit er altijd wel goed in. Bepaalde zaken moet je dan ook met een korreltje zout nemen; zoveel gebeurtenissen in één avond is wel erg overdreven.

Men propt er net iets te veel subplotjes in, waardoor de film bijna overvol raakt. De interessante dynamiek tussen de personages van Jane en Luke Kleintank zorgt er gelukkig voor dat het merendeel werkt. Daarbij kan ik het rauwe tintje van 'Crown Vic' zeker waarderen. De sfeervolle nachtelijke beelden en de wijze waarop de iconische politieauto in de spotlight staat, is mooi meegenomen.

Al met al een solide misdaadfilm, maar je moet er wel rekening mee houden dat er soms een loopje wordt genomen met de geloofwaardigheid.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van schumacher
Deze film verdient een hogere score.

Genoten hier vh begin tot het einde.

De conversaties tussen die 2 waren super, nooit saai ook. Ik zat heel de tijd geboeid te kijken.
Er komt wat van alles in , beetje humor , aktie, achtervolging, gesprekken die ze onderling houden enz... Hetgeen politie agenten in feite wel af en toe tot soms vaak mee maken laten ze tonen.

Er waren idd een 2 tal scenes die mss minder geloofwaardig waren, oke, het is en blijft film natuurlijk maar 90% van wat ze lieten tonen , wees maar zeker van dat er dergelijke zaken gebeuren en dat ze elkaar wel helpen ook en dergelijke zaken door de vingers zien.

Ken een gast die zijn vader flik is: die heeft zijne zoon iedere dag alle locaties door waar ze gaan flitsen. Vroeger zat men een snelheidsboete weg te moffelen voor elkaar, mss dat dat nu al wat moeilijker is maar wees maar zeker van het nog gebeurt.
In Blankenberge vorig jaar nog mensen die ene gefilmd hebben die dronken was en zijn wagen op de borduur stond geparkeerd en raad eens? Het was de broer van een hoge pief daar, ze hebben die gewoon laten verder rijden, moet jij dat eens proberen en die flikken die er stonden, was overduidelijk hoe netjes ze waren tegen dien kerel en hem mooitjes de weg ophelpten en nog eens hun hand uitstaken. Ik ga het hier niet al posten maar wat je in de film ziet , vele van die zaken zijn echt wel de realiteit, dat is het punt die ik wil maken.

avatar van AniSter
Ondanks dat er wel heel veel tijdens één shift gebeurt en een paar momentjes de realiteit overstegen, heb ik me prima geamuseerd met deze film.

avatar van Pazmaster
Verassende film. Een kijkje in het harde leven van 2 agenten op patrouille in LA. De voor mij onbekende cast doet het ook prima. Weinig op deze film aan te merken, gewoon prima eigenlijk.

avatar van Left4Dead
Tranining day.

De Crown Victoria is het kantoor van de de patrouillerende politie, de wel bekende black and white. Een jongeling naast een veteraan op straat, met hun tweeën zullen ze de komende maand door moeten zien te komen. In deze kleine biotoop staat elkaar steunen voorop, dit onder erg veel stress door de gevaren en de tastbare ellende van en op de straat.

Film heeft twee kanten, geweldig in beeld en script. Daarnaast is het acteerwerk heerlijk genietbaar. Het script loopt erg vlot en de film kijkt gemakkelijk weg, een heerlijk stuk kijkplezier.
Maar daarnaast draaft het verhaal wel een beetje door in idioterie, hoe zou dit nu allemaal kunnen gebeuren in één nacht. Iets teveel hooi op de vork mijn optiek. Hadden ze hier nu gewoon het verhaal verspreid over een maand dan was het ietwat aannemelijker.

Maar al met al heb ik een fijn prentje gezien. Er is veel ellende op straat en de agent heeft het gewoon moeilijk. Overleven en zelf keuzes moeten maken maken het er niet gemakkelijker op. Ook in Nederland zie je dat de agent gewoon in de steek is gelaten op vele vlakken. Je zult maar agent moeten zijn, je bent bijna een sitting duck in bepaalde omstandigheden. To protect en serve wordt al snel to protect yourself and survive. Het moraal is laag, het respect ebt weg. Waar gaan we heen.......... dat wordt even fijn uitgelegd in deze prent. Wij tegen zij.......

3,5**, een werk verrassend uit de mouw van Souza. Ja... ben benieuwd wat hij hierna als project heeft, ik houd hem toch maar even in de gaten. Oja, die prachtige BMW csi, wat een bak zeg.

avatar van Brabants
Crown Vic is een leuke politiefilm die de straten ontdekt. Een nachtelijke rit die van alles in petto heeft. Het is echter geen hoogvlieger, verre van dat. Beetje teleurstellend doordat het niet doortastend genoeg is. Blijft uren op de achtergrond zweven met een anticlimax, zucht.

Het beste kijk je deze " Crown Vic" in een donkere ruimte en op de late avond.
Want op deze manier zit je midden in het nachtelijke patrouille sfeertje van de twee agenten dwars door de jungle dat Los Angeles heet. Het is een fascinerend avontuur met een enigszins ongeloofwaardig maar zeker boeiend slot.

avatar van Rickyman
Ja, dat einde was goed gedaan inderdaad, met daarop de afsluitende woorden van Jane: "... Tot morgen. ".
Vind trouwens ook dat er in deze film niet eens zo overdreven veel gebeurde...
Ben zelf geen agent hoor, maar heb ook in de nachtelijke uren gewerkt en dan kom je toch veel van zulke ongure types tegen, deze figuren leven juist 's nachts, zeker rond de steden.
Een paar kleine dingetjes waren toch wel lichtelijk ongeloofwaardig uitgevoerd, maar verder prima filmpje.

avatar van filmkul
Enigszins teleurstellend misdaad drama. Het verhaal stelt weinig voor en is erg saai. Er is geen opbouw. Feitelijk bestaat de film uit losse aan elkaar geplakte delen. Er is ook niet echt een verhaal. Als je 20 minuten wegloopt heb je niks gemist, zeg maar. Het acteerwerk is op zich wel okay. Jane en Kleintank matchen goed en er is voldoende chemie tussen beide. Het meest positieve is de sfeer, de combinatie van de soundtrack met de manier van filmen. Tegenvaller. 1.5/2.0

Gewoon een goede solide film.

Uitstekende rauwe politie film.

avatar van Onceuponanytime
Geslaagde opbouw van het duo, waarbij misdaad en drama in het verhaal niet ontbreken. Niet altijd geloofwaardig; het luguber optreden van de twee politiemannen in burger vond ik overbodig en geen meerwaarde. Voor de rest een prima film, zeker naar het einde toe...

avatar van Noodless
Saaie politiefilm met weinig verhaal. De film bestaat eigenlijk uit losse stukjes van verschillende soorten misdaden die de twee agenten de nacht mee maken. De één is een beginneling, de ander een man vol met ervaring met een sceptische kijk op de dingen des levens. Je krijgt als kijker heel wat dialogen te verwerken tijdens de autorit door de stad afgewisseld met misdaden. Helaas weten beide locaties zowel in de auto als er buiten weinig interessante fragmenten te leveren. Het kabbelt allemaal eentonig verder waarbij je sommige scènes zelfs kunt missen om te kunnen volgen. Aan de cast ligt het niet. Beide hoofdrolspelers doen hun best. Maar ook op gebied van spanningskracht schiet deze film gewoon tekort. 4/10