Quelques Messieurs Trop Tranquilles (1973)

Alternatieve titel: Some Too Quiet Gentlemen

Frankrijk

geregisseerd door Georges Lautner
met Dani, Michel Galabru en Henri Guybet

Een suf dorpje hoopt door een plan om een groot toeristenoord te worden. Helaas loopt het anders als alleen maar hippies erop af komen. De bewoners kunnen de vrijheid en blijheid van de hippies niet aanzien, en als een inwoner dood wordt gevonden wijzen alle beschuldigingen naar de nieuwkomers. Samen met enkele inwoners gaan de hippies op onderzoek om uit te vinden wie de moord heeft gepleegd!

Georges Lautner verzamelde een pak halfgoden aan komieken uit de Franse filmwereld maar slaagde er niet in deze film echt grappig te maken, daarvoor is het scenario te zwak en moeten zijn acteurs al te onnozel doen. Spijtig voor hen want in een echte komedie zijn Galabru, Lefèbvre, Guybert e.a. best super.