Yuma (1971)

Western

geregisseerd door Ted Post
met Clint Walker, Barry Sullivan en Kathryn Hays

Marshal Dave Harmon wordt naar Yuma gestuurd om er de orde te handhaven. Al de vorige marshals werden door Arch King verjaagd die alleen zijn eigen wetten duldt. Wanneer de broer van King vermoord wordt lijkt het dat Harmon het gedaan heeft. Al snel komt het tot een confrontatie tussen King en Harmon.

Het verhaal wordt net wat te sloom gebracht om het erg spannend of onderhoudend te houden. Dat kan ook aan Clint Walker liggen. Geen slechte acteur, maar net iets te relaxed ogend gedurende de film.
Een prima cast overigens met o.a. Kathryn Hays, Edgar Buchanan en Morgan Woodward.
De ontknoping blijft tot en met het eind een verrassing.