Shrooms (2007)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Denemarken
Horror

geregisseerd door Paddy Breathnach
met Lindsey Haun, Jack Huston en Maya Hazen

Een groep Amerikaanse tieners reist naar Ierland om een oude vriend te bezoeken. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar magische paddenstoelen. Vervolgens beginnen de hallucinaties en de jongeren worden plotseling aangevallen door gruwelijke wezens. Maar de jongeren weten niet of dit nu hallucinaties zijn of de gruwelijke werkelijkheid. Als één van de jongeren dan de gevaarlijke Death Head paddenstoel opeet, begint de nachtmerrie pas echt.

aardige film die lekker weg keek. Verhaal niet al te sterk. Ik heb me prima vermaakt. Zelfs nog een tweede keer gekeken.

avatar van dropjerob
Vond een hele slechte horrorfilm.
Het vehaal was heel erg slqp.

Er zat geen spanning in en het einde was al
voorspelbaar,jammer had goede film kunnen zijn.

Aantal sterren: *

avatar van hannibal_behram
sterk ondergewardeerd ja, meer moet da ni zijn

avatar van Filmkriebel
Debiele en vooral saaie teenage horror. Veel valt over deze film niet te vertellen, die al tientallen keren voorgedaan werd door andere slechte films, die eigenlijk zelfs nog beter waren dan dit. Spanning is zoek en het hoge schreeuw- en loopgehalte hingen me de strot uit.

avatar van DjFrankie
Ook prima vermaakt met deze film, beter als al de amerikaanse pulp die er tegenwoordig uitgebracht wordt. Er zat wel degelijk spanning in, en ik vond de ontknoping ook goed uitgewerkt.

Leuk om te zien, zijn legio slechtere films.

avatar van Matthiasc88
weird

avatar van The Hidden
Mooie filmposter, was de film ook maar zo mooi geworden...
Een interessant gegeven: paddo's smikkelen en dan hallicuneren maar en verschrikkelijke dingen meemaken!
Helaas gebeurt er verschrikkelijk weinig, en worden kansen niet benut. Ondanks de korte speelduur leek de film erg lang te duren. Toch maar afgekeken, omdat ik hoopte dat het nog wat zou worden.

Toch een 2.5* gegeven, omdat ik het idee goed vond en de hoofdrolspeelster het aardig deed.

avatar van marlijnzzz
een best spannende film, Maar het einde was een beetje onbegrijpelijk.

avatar van RideOnAppie
ja deze was ronduit saai. Gekeken met een vriendin, vond m ook saai. saai verhaal, saai decor, volgensmij is nu wel duidelijk, dat ik m saai vond

avatar van Naomi Watts
Shrooms begint best aardig. De visuele stijl die bijdraagt aan de bevreemdende aard van de trips. Met vlagen erg blurry, en als kijker heb je vaak het gevoel dus ook midden in een trip te zitten. Ook dat de film volledig dezelfde visuele flair heeft, ook buiten de trips, daardoor weet je zelf ook niet meer wanneer iets nou nep of echt is.

Voor de rest toch wel een beetje een standaard teenagers-in-the-wood filmpje. Veel stereotypering, alleen zijn de chicks totally not hot. Big no no. Film begint best sterk maar zakt helaas later flink in. Met die redneck hillbillies heb ik het nu ook wel gehad, en voegen eigenlijk niks toe aangezien die urban legend juist het mysterie is. De twist op het eind had ik niet verwacht, puur omdat de zogenaamde 'dader' het meest voor de handliggend is. Ook dit vond ik erg jammer.

melvddonk
Tja. Weer zo'n filmpje dat erg goed begint en daarna totaal inzakt. Tieners, paddo's, een bos. Ik zag er wel potentie in. Jammer dat er zo weinig mee gedaan is en helaas heb ik me het laatste uur amper vermaakt met dit filmpje. Erg jammer.

De keuze's die gemaakt werden waren vaak erg ongeloofwaardig en cliché. Normaal vind ik een paar cliche's niet zo erg, maar hier waren ze totaal overbodig. Ik snap sommige keuze's dan ook totaal niet. Ik vraag me dan ook af waarom er bijvoorbeeld twee hillbillies in het verhaal zaten die totaal niets toevoegde en waarom ze dat oude schoolgebouw ingingen is me ook echt een raadsel.

De trips daarentegen waren wel erg goed gedaan. Ik had af en toe het gevoel dat ik zelf in een trip zat en soms had ik totaal geen idee wat er nou precies aan de hand was. Waren het nou echt de 'killers' uit het verhaal of was het misschien toch een van de tieners zelf of was het misschien allemaal een grote trip? Dit maakte het af en toe tóch nog enigzins spannend.

Het acteerwerk was ook verre van goed. Ook heel vervelend dat je gewoon van te voren al de volgorde van de kills kan raden. Natuurlijk blijft het leuke blondje altijd tot het laatst in leven, de asshole wordt als eerst gekilled, etc.. Dat hebben we nu al wel gezien.

Jammer, jammer, jammer.

avatar van Kr!kke
Zwakke horrorfilm.

Het concept is natuurlijk bekend: een bende tieners die in een bos kamperen en vervolgens 1 voor 1 afgeslacht worden. Deze film wilt er dan nog iets speciaals insteken met die magische paddenstoelen, wat echt hard faalde voor mijn part.
Normaal kijk ik wel graag naar dergelijke horrorthrillers, maar in deze film was de spanning ver zoek. Op geen enkel moment werd het ook maar een beetje spannend, en dat lijkt me toch de bedoeling van een film als deze. Ook het acteerwerk is nogal aan de zwakke kant, waarbij me vooral de actrice die de hoofdrol voor haar rekening nam, opviel in de negatieve zin.

avatar van jordandejong
Ongelofelijk ondergewaardeerd is Shrooms hier zeg. Vond het een enorm lekker horrorfilmpje.

Het eerste pakweg halfuur gebeurd er niet veel maar er hangt wel een heel erg tof sfeertje en de characters zijn vermakelijk.
Na ongeveer een halfuurtje wordt het alleen maar beter.

De setting in het mistige bos met in de achtergrond vreemde demonen die door het bos dwalen is heerlijk creepy. Veel scene's vond ik opvallend eng en de vele schrikeffecten werkten zeer goed. Gelukkig was er dan af en toe ook nog een wat luchtiger moment. Wanneer die gas in z'n ''trip'' bijvoorbeeld een pratende koe tegenkomt.
Het acteerwerk vond ik beter dan dat hier wordt gezegd en ook het einde vond ik vrij goed (al was het misschien creepier geweest als zij het niet had gedaan)

Opvallend leuk filmpje dus met zeer spannende scene's en een grote dosis creepiness.

avatar van Phantasm
Misschien een leuke film voor mensen die van trippen houden, dit is mijn smaak niet, je moet er van houden, erg saai en vervelend allemaal, voor de liefhebber.

avatar van Keane1983
Een leuk verhaal, maar er is teweinig mee gedaan om het leuk te houden.
Het gegeven is leuk, maar de film bevat te weinig vaart, spanning en schrikeffecten om
door te kunnen als een horror.
De setting/locatie is prima, score is goed.
Ook ik vond dat de film erg lang duurde ondanks de korte speelduur.
Acteerwerk kan er mee door (heb slechter gezien). De personages zijn jammer genoeg van die typische horror personages waar je je al snel aan gaat ergeren.
Van mij een 2,5*

avatar van tattoobob
ikn vond dit toch wel een leuk filmpie hoor
Ja ik ben tevreden!

avatar van Glacius
Naomi Watts schreef:

Ik zag het einde al van mijlenver aankomen.

Slaapverwekkende film verder, die alle clichés bij langs gaat. Voorspelbaar als de pest. Geen spanning, geen creatieve moorden en bij vlagen heel vervelend en overduidelijk geschoten met projectieschermen. Hillbillies voegden ook geen reet toe, en de urban legend in de film was ongelofelijk onorigineel en ongeloofwaardig, eigenlijk gewoon bijzonder slap. De "flashbacks" beginnen op den duur ronduit irritant te worden en halen de spanning en vaart uit de film.

In grote lijnen heeft het plot potentie, maar het script is eigenlijk tergend slecht.

avatar van John Lee Hooker
Ik heb ook ooit paddo's in het bos op. Met die ervaring in het achterhoofd wordt deze videobeleving automatisch wat intenser. Ik vind het alleen jammer dat de makers wat haastig met hun werk omgaan. Vooral de zwart/witte flashbacks die er steeds weer plotseling tussendoor komen geforceerd over. Ook bij het kampvuur komen deze 'historische' beelden terug. Ik had wat meer individuele avonturen willen aanschouwen en er werd teveel geswitcht met de vooruitziende blikken van Tara. Er zit zeker potentie in maar het is jammer genoeg wat rommelig tot stand gekomen.

avatar van sinterklaas
Paddy (toepasselijke naam voor een regisseur die een film over paddo's maakt ) Breathnach, wist effe niet meer dat dat de regisseur is van het fenomenale I Went Down. Hier maakt hij ook weer een bijzondere film.

Een groep Amerikaanse vrienden gaan naar Ierland waar ze hun Ierse vriend Jake treffen die een expert is in paddestoelen. Ze gaan ook rechtstreeks door naar het bos, waar volgens Jake de beste paddo's van Ierland te vinden zijn. Afijn, je weet hoe het afloopt. De jongeren profiteren ervan, eentje gaat er out, en de rest trekt zich er niks van aan en geniet van de trip. Al pakt de trip nu wel even heel anders uit: naast weirde dingen zien zoals een pratende koe, lijken er inene ook doden te vallen of iets achter hun aan te zitten. Dit moet een heavy trip zijn, of is het toch iets anders?

Wat mij betreft wel een vermakelijke film, met een concept die al vele malen eerder is gebruikt. Maar ach als tussendoortje.... Gewoon weer een standaard tienerhorror, alleen dit keer uit Ierland.

avatar van Rickyman
Ik vond het ook een leuk Iers horrorfilmpje.
Aardig geacteert, orgineel verhaaltje met die paddo's en behoorlijk spannend.
Soms wel een beetje irritant en warig met die flash-backs, maar leuk om een keer gezien te hebben..

avatar van RuudC
Na zelf onder invloed te zijn geweest van paddo's/truffels waren wat vrienden en ik toch wel benieuwd naar deze film. Een horrorfilmpje zet ik doorgaans graag op, maar natuurlijk wilden we onze trip weer een beetje herbeleven. Wat dat betreft zijn we van een heel koude kermis thuisgekomen. Geen van ons drieën zagen, op slechts een flard na, ook maar iets herkenbaars. Grappig is dan ook dat het stel in de film praktisch elke regel omtrent het gebruik van paddo's negeren. Na het doodrijden van de geit hadden ze al rechtsomkeert moeten maken. Ik had het persoonlijk al gedaan na het zien van Bluto. Bovendien trip je geen complete dag en slaan de makers op dit vlak de plank echt compleet mis. Een dikke teleurstelling dus.

Wat rest is een flauw spookverhaaltje in een verder aardig sfeervolle omgeving. Er wordt verder geen enkele moeite gedaan om de stortvloed aan clichés te mijden. De hoofdpersoon had net zo goed een klap van de molen gekregen kunnen hebben. Echt vermakelijk wordt het nergens. Dat had ik na een minuut of twintig wel door. Dan is het fijn dat de film vrij snel afgelopen is. Dit is er een die je gerust kan laten liggen.

avatar van Lennert
Als een van de vrienden die bij het door Ruudc beschreven verhaal aanwezig was, was ik degene die Shrooms uit zijn kast trok nadat een vriendin van me enkele jaren geleden zei dat dit een ultieme film was als je zelf wat ervaring met paddo's of truffels had. Ik neem dan ook de volste verantwoording voor de verder erg matige tot behoorlijk slechte ervaring die de film ons heeft opgeleverd. Het acteerwerk was dan nog redelijk en de omgevingen mochten er zeker zijn, maar Shrooms biedt verder weinig tot geen spanning, gore of ook maar enige vorm van vermaak.

De opzet is op zich intrigerend, maar zoals hierboven ook al beschreven is: op het moment dat er al een dermate negatieve ervaring als het aanrijden van een geit en het vervolgens ontmoeten van twee rednecks het begin van de dag is, dan ga je daarna niet over tot het gebruik van paddo's. De stupiditeit van de zogenaamde 'professionele gebruikers' zorgde zodoende al voor een groot probleem. De gebeurtenissen zelf waren ook niet meer dan wat door het bos rennen met geen enkele scene die ook echt een ervaring van paddenstoelengebruik opriep. Jammer, maar dit soort goedkope horror doet me toch echt niets, zelfs met een twist aan het einde niet interessant.

avatar van joolstein
Kinderen kijk uit met drugs film? Bleh, wat een slechte horror. Waar naar mijn mening dus meer een soort boodschap in zit dan dat het echt een goede horror is! Veel horrorfilms zijn gebaseerd op angsten van de mens. Denk aan spinnen, poppen, clowns of alleen thuis zijn. Maar deze gaat meer over negatieve kant van drugs gebruik. En is totaal niet eng! Ook als slasher is het maar matig. De slachtoffers gaan allemaal niet spectulair dood( laat staan dat er daar spanning vandaan komt). Het blijf allemaal maar bij een beetje heen en weer geren in het bos met af en toe een dooie!

avatar van Gang_Star
Teleurstellend.

Een positief punt aan deze film is dan de locatie, prima voor een horrorfilm. Helaas is dit zo ongeveer het beste wat de film te bieden heeft, want qua gore en spanning is het maar matig. Gelukkig duurt deze film niet al te lang en zorgt het toch wat verrassende einde toch nog voor een klein beetje vermaak.

ik heb altijd al paddenstoelen willen zoeken, maar ik kan de soorten nooit uit elkaar houden. Daar had dit zestal ook moeite mee. Het is een beproefd procedé: stuur een aantal jongeren het bos in en ze worden een voor een door duistere machten afgeslacht. Als het goed is: veel spanning, suspense, gore en seks.

Dat valt tegen. Het begin is wel veelbelovend, tentje, kampvuurtje, enge geluiden, maar daarna ontspoort het nogal. De spanning wordt nog best lang volgehouden, totdat je een beetje genoeg krijgt van die hallucinaties en die boze geesten die van alle kanten komen. Zoals gewoonlijk is er weer niemand met enig gezond verstand en met de seks valt het ook zwaar tegen. Een decolleté, meer heb ik niet gezien.

Het schijnt zich af te spelen in Ierland. Maar een relatie met Ierland en paddenstoelen heb ik niet gezien. Ik zal een geheim verklappen. Ik heb ook nooit een bos in Ierland gezien. Wel fuchsia's. Maar daar gaat het hier niet om.