Non C'è Due Senza Quattro (1984)

Alternatieve titels: Double Trouble | Vier Vuisten in het Kwadraat | Vier Vuisten in 't Kwadraat

Italië
Actie / Komedie

geregisseerd door Enzo Barboni
met Terence Hill, Bud Spencer en April Clough

Een saxofoonspeler en een stuntvlieger huren ze in voor een miljoen om zich uit te geven voor twee zakenmannen die op ze lijken. Het bureau specialiseert zich in het vinden van dubbelgangers voor meer bewegings- en handelingsvrijheid van de originelen. Helaas kunnen de twee, die zeker niet zo elegant zijn als de miljonairs, absoluut niet met elkaar opschieten.

GerwinF
Vroeger vondt ik dit een erg leuke film, lekker overdreven gevechten (let vooral op de geluideffecten!). Daarom 2.5 sterren.

avatar van Captain Pervert
Idem dito.

Het zij wel vermeld dat deze film iets minder gevechten bevat dan de gemiddelde Spencer/Hill film.

Leuke film, echte 4 vuisten.

avatar van as
as
Ha leuk. Vroeger mee vermaakt op vele zondagmiddagen, toen ik nog een klein asje was.

avatar van xangadix
Hij is nou op dvd uit, voor € 4,99. Niet te geloven, zo'n slechte versie. Het is gewoon de Videofilm Express VHS op amateuristische wijze op dvd gezet. Het dvd menu ziet er lelijker uit dan het gemiddelde menu van een zelfgebrand dvdtje met een stand-alone dvd-recorder en de beeldkwaliteit is om te janken. Regelrechte oplichting, zelfs voor dat geld..!

avatar van xangadix
Bovenstaande verhaal geldt dus ook voor Crime Busters...

avatar van thunderball
en voor Bulldozer en voor de 4 vuisten op safari, die laatste heb ik zelfs terug gebracht want track 2 was niet af te spelen, ook in de winkel niet, dus ze moesten hem wel terug nemen.

Mijn jaren geleden van de TV opgenomen versies zijn nog stukken beter.

De enige van de drie die ik gekocht had die wel goed was is Watch out we're mad, maar die is inmiddels ook als echte goede officiele versie uit!

avatar van thunderball
Wel weeeer zo'n kanjer van een Spencer/Hill film, dit was de laatste waar ik destijds voor naar de bioscoop ben geweest.

Na een paar minderen was dit toch weer echt een knaller!
Ook weer leuke muziek (waar deze films pattent op hebben) en een paar hilarische gevechten, zoals gewoonlijk een lange in het midden (in het restaurant) en een iets minder lange op het eind.

Ik wil DIE tafel!! hahahahaha!

Heerlijk om op regenachtige middagen naar Bud & Terence te kijken

xangadix schreef:
Bovenstaande verhaal geldt dus ook voor Crime Busters...
Belachelijk eigenlijk. Ik had er een paar op ebay gekocht en dacht dat iemand illegale dvdtjes zat te verpatsen. Maar dit zijn gewoon slecht videobanden overgezet op dvd.
Is het zo'n kleine moeite ergens een mastertape op te trommelen, even schoonmaken en op dvd zetten.

Ik heb overgezette VHS kwaliteit DVD's met gladde menuutjes die er echt super uitzien!

Dit is inderdaad belachelijk.

neo (crew)
Het gegeven is al zo vaak gebruikt, maar indien je de juiste acteurs hebt kan het wat zijn. Vrij grappige wisselwerking weer tussen Hill en Spencer. Nadeel is wel dat het knokken minder aan bod komt. 2.5 sterren

avatar van Legan
Inderdaad wat minder geknok en minder scherpere dialogen, maar niet zo flauw als andere films van hun. In ieder geval blijven ze op het einde niet zo berooid achter als meestal .

5,7 uit 10 (3,0*)

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Slapstick, klucht en aktie zijn de vaste ingrediënten van de Barboni-films met het bekende duo. Gemiddeld.

avatar van Mr. Olaf
Het weer is prut, deze ga ik vanav maar eens lekker kijken. Heerlijk fout en mede dankzij het jeugdsentiment 3*

avatar van Spetie
Heb deze film nu al een aantal keer gezien, maar blijf het nog steeds een redelijk vermakelijk filmpje vinden. Gebeurt een hoop onzin in natuurlijk en de gevechtscenes zien er enorm knullig uit, maar toch is het vermakelijk. Ook wel een klein beetje jeugdsentiment denk ik.

Anime Fan
Een van de betere films van het knokduo.
Veel grappen en droogheid van Hill (alleen die grijns al!)
Toppunt van deze films zijn nog wel de knokpartijen,
hilarisch

avatar van Phantasm
Verschrikkelijk, wat een slechte film, ben wel betere films van ze gewend.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Barboni & Adriaan.

Het duo Spencer en Hill heeft onder leiding van Barboni wel vaker geknokt, maar ook deze film moet het vooral hebben van het jeugdsentiment – tijdens de jaren ’80 draaiden deze films gewoon in de Nederlandse bioscopen – en de chemie tussen het duo. De meeste grappen zijn inmiddels niet meer te doen en de knullige knokpartijen zijn veelal ook van het niveau Bassie & Adriaan. Het duo heeft wel betere films gemaakt.

Doorsnee.

avatar van Machoclown
Het leuke dat in elke (vier vuisten) film altijd dezelfde gasten in elkaar worden geslagen

Wederom gewoon een leuke Actie / Komedie van het leuke duo Italiaanse Terence Hill en Bud Spencer en natuurlijk ook jeugd/tiener-sentiment.

Het verhaal stelt natuurlijk weinig voor en is ook behoorlijk aan de flauwe en saaie kant, maar ondanks dat valt de uitvoering wel mee en valt er genoeg te genieten van de typische humor en actie (vuistactie in combinatie met overdreven hard vuistgeluid) van Terence Hill en Bud Spencer. Dit was één van de laatste films van hun samen en deze film zijn ze ook al een beetje op leeftijd. Het was ook min of meer het einde van hun tijdperk (hun hoogtijdagen waren natuurlijk in de jaren 70, waar ze vrijwel ieder jaar samen een film maakten) en men was ook wel een beetje uitgekeken op hun. Nu zie ik ze overigens nog graag, als ze nog eens worden uitgezonden op een Duitse (daar klinken ze ook het beste op) televisiezender (meestal ARD of ZDF) op een zaterdagnacht.

Al met al gewoon weer een verdienstelijk film van het leuke duo Terence Hill en Bud Spencer en vanwege het jeugdsentiment krijgt hij van mij een voldoende.

P.S. die April Clough was overigens vroeger wel een leuke verschijning en ze speelde een paar keer mee in hun films als dom sexy blondje.

avatar van max cady
R.I.P Bud Spencer