L'Âge des Ténèbres (2007)

Alternatieve titel: The Age of Ignorance

Canada

geregisseerd door Denys Arcand
met Marc Labrèche, Thierry Ardisson en Christian Bégin

Jean-Marc Leblanc (Labrèche), een wanhopige ambtenaar, ontvlucht de realiteit door zich in zijn eigen droomwereld te wanen. In zijn dromen, is hij een ridder in een glimmend harnas, een ster op het toneel en TV, en dan weer een succesvolle schrijver die vrouwen aan zijn voeten heeft liggen, en in zijn bed. In realiteit is Jean-Marc een echte nul, ambtenaar, onbeduidende echtgenoot, een vader die gefaald heeft in de opvoeding en een kettingroker. Zal Jean-Marc in staat zijn om weerstand te bieden aan de verleidingen van zijn droomwereld, of zal hij besluiten om zijn eigen leven op orde te brengen, en een leven voor zichzelf uit te stippelen?

avatar van narva77
De nieuwste film van Denys Arcand.
Synopsis doet me een beetje denken aan The Secret Life of Walter Mitty.

avatar van LaVozDormida
deze film doet mij helemaal niks...

avatar van Xander
Ik heb me bijna doodgelachen bij deze film, echt heel mooi!