La Chute de l'Empire Américain (2018)

Alternatieve titels: The Fall of the American Empire | The Triumph of Money

Canada

geregisseerd door Denys Arcand
met Alexandre Landry, Maripier Morin en Rémy Girard

Op 36-jarige leeftijd is Pierre-Paul Daoust, ondanks een doctoraat in de filosofie, chauffeur van een leveringsbedrijf. Op een dag is hij getuige van een overval die misgaat, waardoor er bij de gangsters twee doden vallen. Pierre-Paul blijft alleen achter met twee enorme sporttassen met daarin meer dan 2 miljoen dollar. Zijn plotse rijkdom trekt de aandacht van meerdere mensen.

• Vanaf donderdag 30 mei in de bioscoop

Vanaf 30 mei in de bioscoop (Contact Film)