Drillbit Taylor (2008)

geregisseerd door Steven Brill
met Owen Wilson, Leslie Mann en Josh Peck

Nadat ze herhaaldelijk zijn lastig gevallen door een pestkop die het schoolplein terroriseert, besluiten twee slachtoffers om er professionele hulp bij te halen. Ze komen terecht bij de goedkoopste optie: een dubieuze bodyguard (Owen Wilson) die zelf amper te vertrouwen blijkt.

avatar van Minority_Check
vond het eind alleen al al waard om te zien
ik heb wel gelachen

Vandaag toch de stoute schoenen aangedaan en hem helemaal uitgekeken. Achteraf gezien viel het eigenlijk wel mee, natuurlijk is het flauw en ook wel kinderachtig maar er zitten ook wel leuke en grappig stukjes in. Owen Wilson deed het eigenlijk niet eens slecht maar Alex Frost (als rot jochie) vond ik nog het beste en Leslie Mann mocht er best wezen.

avatar van Courtes
wat een vervelende jochies waren dat die 3.
verder niet vaak gelachen , kwam omdat ik de film ook ontzettend gemaakt vond.

toch nog een +1 voor Chuck lidell erin

avatar van s0njaa
Niet echt de moeite van het kijken waard

Hmmm vond hem niet echt geweldig.. slecht acteerwerk vond ik het ook!

avatar van van duijn
Mwah, redelijke film. Wilson was zoals altijd weer best grappig en die 3 gasten waren echt ongelooflijk domme kneuzen. Heb best vaak gelachen maar voor een 2de keer...liever niet.

avatar van mnrk
Dit was gewoon een leuke film om gezien te hebben...

De humor was goed en het acteerwerk van Wilson was zoals je van de man kan verwachten. Ook de 3 probleemkinderen waren grappig en dom

avatar van Sjoerdow
Eigenlijk vond ik alleen de bijrol van Lisa Lampanelli grappig.

Verder is het zelden humoristisch.

2 sterren omdat het een makkelijke hap is.

avatar van thunderball
Deze van de week bekeken.

Aardig uitgangspunt en leuk naar het scherm vertaald.

Owen doet het leuk als zwerver, nul EN lijfwacht van de drie nerds.
Natuurlijk is het allemaal wat automatische pilootwerk, maar de film heeft toch wat sympathieks, een aantal leuke grappen en is hier en daar zelfs wat onvoorspelbaar (dat bv Wilson daadwerkelijk kan vechten en rake klappen zou kunnen uitdelen had ik tegen het einde niet meer verwacht).

Geen must-see, maar niet slecht.

Een zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Goldenskull
Op zich is er niet veel mis mee, behalve dat het 'drama' deel en einde een beetje melig is. En de humor is soms wat belegen, maar de film is het aanschouwen wel waard, voor een keertje nochtans.

Ik kon die freestyle rap wel waarderen, al is het hier natuurlijk ingestudeerd. Heb vroeger wel eens wat van die rap battles gevolgd, heel erg om kunnen lachen. Geniaal platform.

Hoe dan ook, leuk voor een keer, maar niet weer. 2.5*

avatar van dave
Flauwe komedie die in theorie enkel op de personages kan leunen. De meeste grapjes zijn achterhaald en verliezen hun schamele waarde door de clichématige en semi-serieuze omgang met pesten op school. Het moraaltje is iets te opvallend aanwezig.

Meestal wordt de magere essentie van Apatow producties opgevangen door puik acteerwerk en een losse omgang met dialogen. Hier was dat echter niet het geval en is zowat iedereen verkeerd gecast. Wilson valt wel mee, maar vooral de jongens bakken er weinig of niets van, om van die lerares of andere bijrollen nog maar te zwijgen. Hierdoor verliest de film zijn enige kans op slagen.

Misschien één keer gelachen, wat aldus uitdraait op een matige score.

2,00 (2,25)

avatar van Friday the 13 th
Ik vond hem ook niet slecht eigenlijk. Het begin (toen ze Drillbit Taylor nog niet kenden) was het grappigste, maar ook de rest van de film laat zich vlotjes afkijken.

Die drie tieners zijn de beste personages, vooral da dikkertje is geweldig. Owen Wilson vind ik geen leuke acteur, maar hier stoorde hij mij niet.

Best wel een leuk verhaal, alleen jammer dat de trailer en de reclamestukjes op tv al zoveel prijs geven. Zouden ze moeten verbieden zoiets. Het satisfaction-stukje heb je al 100 x op voorhand gezien .

avatar van Rianneke_Dan
Wel een aardige film, maar helaas zoals bij veel van dit soort films zakt de film tegen het einde heel erg in en word het teveel drama. Owen doet het goed, leuke man ook om te zien, heeft toch wel wat diversiteit waardoor hij zo'n rol van gekke, onbetrouwbare maar tegelijkertijd ook lieve zwerver, goed over kan brengen.

De drie tieners vond ik in het begin aardig, maar ook weer niet echt bijzonder. Het is allemaal zo standaard, je hebt het zo vaak eerder gezien en op een gegeven moment is dat gewoon niet leuk en grappig meer. De High School locatie vind ik dan wel weer leuk, heb ik altijd wel wat mee, dus dat was wel een plus. En de humor was ook wel aardig, maar toch kwam het soms niet goed over. En naar het einde toe werd de film te dramatisch en te langdradig. De speelduur hielp daar zeker niet aan mee.

Jammer, want als het aan Owen lag was dit een grappige film geworden maar viel uiteindelijk toch een beetje tegen. Toch zal ik zijn films blijven kijken, want hij heeft gewoon enorm veel charme

Ik moest er wel om lachen. 2 kinderen die populair willen zijn op school. Natuurlijk gaat het helemaal mis, en zijn juist zij degene die te grazen worden genomen. Ik vond dat jochie wel grappig die als eerste te pakken werd genomen, en later werd 'geholpen' door die lange.
Owen was goed in deze film, zo'n rolletje past wel bij hem.
Er komen leuke momenten in voor, maar dat zijn eigenlijk ook de momenten die je zovaak terug ziet in High School komedies. Toch heb ik genoten van deze film.

Een leuke feelgood, high school filmpje.

avatar van Spetie
Leukere film dan verwacht.

Films als deze moeten het natuurlijk vooral van de humor hebben en dat zit op zich wel goed hier. Owen Wilson is prima geschikt om een oplichter te spelen, die met een stalen gezicht de ene onzin na de andere onzin aan iedereen verkondigt. Hij is een vrij beperkt acteur, maar voor dit soort rollen is hij prima geschikt en komt hij dan ook vaak grappig uit de hoek.

Ook de kinderen zijn best grappig. Vooral het dikke mannetje heeft af en toe van die lekker bijdehante opmerkingen. Jammer dat er aan het einde van de film nogal gekozen werd voor de gemakkelijke weg en de film ook lang niet meer zo scherp is qua humor, als in het eerste gedeelte.

Maar ik moet zeggen dat ik mij anderhalf uur heb vermaakt met deze film. Het is allemaal vrij simpel, maar het werkt en daar gaat het toch om in dit soort films.

Leuk, maar vooral in het begin te oppervlakkig. Naarmate de film vordert krijgen de personages wat meer diepgang en ontstaat er wat meer drama. Verder maken sommige herkenbare absurde situaties deze film vermakelijk.

avatar van brigittedam
Heb deze film net gekeken met tranen in m'n ogen van het lachen. Het is echt een geweldig leuke film. Owen Wilson is natuurlijk top om naar te kijken en topacteur. Maar ook de kinderen konden echt goed acteren. Het is een komedie dus tsjah je moet niet al te veel verwachten van het verhaal. Maar echt een van de betere familiefilms/komedies die ik heb gezien!!! Dikke aanrader!!!

avatar van night rider
ik heb niet dubbel gelegen van het lachen maar me wel prima vermaakt met deze film.../owen wilson vind ik een grappig acteur

avatar van tukkerstein
Grappige film, veel lekkere flauwe humor en veel lompe personages met bijbehorende situaties. Ik kan altijd erg lachen om zo'n zwaar overdreven Amerikaanse high school-pester. Natuurlijk slaat de film op het eind een beetje om naar feel good maar dat was te verwachten. 3*

avatar van ILDIB
Overdreven blije meuk, nergens echt leuk. Kids zijn nog stereotyper dan tiep. En de bad guys, zijn braver dan braaf. Matig.

avatar van TimZor
Ik vondt het wel lachen ondanks dat ik altijd een hekel heb aan Owen. Maar Josh (drake & Josh) als soort van stoere gast dat ging er bij mij niet in haha. Voor de rest gewoon een erg leuke film met erg leuke losers

avatar van pollyke
vind ik uiteindelijk toch niet zo goed als ik verwachtte,
telkens denken " ja, 't is de moment nu" maar er kwam
nergens een moment waar de bodyguard Owen Wilson tevoorschijn kwam.
En helemaal op het einde laat hij zich toch nog 3 keer op de neus slaan
tegen hij eindelijk 'actie' onderneemt.

Wel erg voorspelbaar dat hij wordt betrapt en bekend geraakt dat hij in feite
maar een nietsnut is...

avatar van Stijn89
Troy Gentile (Ryan) zijn personage was super =p

avatar van Metalfist
I'm not a hobbit!

Ik ben nooit zo'n fan geweest van Owen Wilson, althans dat was toch zo tot ik hem aan de zijde van Jackie Chan zag in de Shanghai Noon/Knight films en in Around the World in 80 Days. Soms een ietwat irritant acteur maar wel één die regelmatig een leuke scène op zijn naam had staan. Deze Drillbit Taylor heb ik dan ook een aantal jaren gemeden als de pest maar gisteren wat in een melige bui en voor de televisie blijven hangen toen deze werd uitgezonden. Geen fantastische film maar dat ligt wonder boven wonder niet aan Wilson zelf.

Want die is het beste personage uit heel de film. Hij heeft de gave om alles op een erg droge en emotieloze manier op te zeggen en het is iets dat erg goed bij zijn personage past. Jammer genoeg is het verhaal op zich redelijk waardeloos. Op zich niets tegen dit soort highschool films, verre van zelfs, maar het is meer geslaagd wanneer er gefocust wordt op iets oudere kinderen. Dit zijn nog echt snotapen en met uitzondering van het uitgangspunt dat er gepest wordt, valt er voor de rest niet veel te doen. Had hen liever wat ouder gezien maar dan hadden ze natuurlijk helemaal een aftreksel geweest van de twee hoofdrollen in Superbad. Voor de rest is Drillbit Taylor van de eerste tot de laatste minuut compleet voorspelbaar maar dat hoeft de pret in ieder geval niet te deren. De climax waar Drillbit dan eindelijk de confrontatie aangaat met pestkoppen (en zijn pink verliest) is gelukkig nog vrij degelijk waardoor de film nog wel een halfje weet te sprokkelen.

Qua nerds hebben ze hier wel echt de hoofdvogel afgeschoten. Het trio Hartley, Gentile en Roberts zouden de kern van de film moeten zijn maar zijn in werkelijkheid af en toe vrij irritant. De meeste scènes zijn dan ook echt hitt & miss maar juist hierdoor bleef ik eigenlijk kijken omdat er na x aantal tijd wel weer eens iets leuker zat aan te komen. Hoogtepunt blijft het moment waarop ze op elkander beginnen te slagen om hun weerstand te trainen. Wilson doet dit wel goed. Het is en blijft een beperkt acteur maar voor dit soort rollen is hij gewoonweg ideaal. Het zijn dan ook vooral de bijrollen die dit geheel naar een hoger niveau tillen. Josh Peck heeft er aantal jaar uitgezien zoals de dikkerd (zeker in de Drake & Josh periode) maar heeft zich langzamerhand toch kunnen opwerken naar een compleet ander imago. Ook Alex Frost is leuk als Filkins en Leslie Mann is meestal wel mooi meegenomen. Tof ook om Adam Baldwin even in een kleine bijrol te zien, altijd fijn om hem ergens in te zien verschijnen.

Meh, leuk om eens een keer gezien te hebben maar meer ook niet. Film had misschien iets korter gemogen maar over het algemeen valt het nog wel goed te doen. Wilson is goed op zijn plaats net als een aantal geslaagde bijrollen maar Hartley, Gentile en Roberts wisselen geslaagde jokes iets te vaak af met pijnlijke stiltes.

avatar van JoeCabot
Verhaal vertoont veel parallellen met kerst-"klassieker" Bad Santa: een aan lager wel geraakte kruimeldief helpt nerds voor zichzelf opkomen.

Alleen is Drillbit Taylor een flauw afkooksel. Het kijkt weliswaar lekker weg als je een avondje geen zin hebt om na te denken. Maar dat is dan ook de enige verdienste. De film is bij momenten echt pijnlijk ongrappig en cliché.

Van de cast stak Nate Hartley (de slungel) er als enige ietwat bovenuit. De rest was OK (Owen en die behaarde collega-landloper) tot zeer matig (het dikkerdje en zijn kleine kornuit). Lampanelli kan ik verder wel waarderen, maar zij kwam maar twee keer in beeld ofzo.

Niet al te best dus. 2*

avatar van Kondoro0614
Drillbit Taylor

Nieuw op Netflix dus ook nieuw op mijn netvlies ( ). Nouja, ik verwachtte er al niet veel van en het is ook niet veel geworden. De film is eigenlijk best wel slecht. Als je het op een serieuze manier gaat bekijken. Een paar 'nerd' vrienden worden gepest op school een toch wel herhaald onderwerp. De jongens zijn opzoek naar een 'bodyguard' en daar komt Owen Wilson om de hoek. Maar, ik vind de titel van de film en de poster erg jammer. Het gaat voor 50% over Drillbit Taylor en 50% over de kinderen...

Nate Hartley speelde zijn rol leuk. En ik ken hem zeker nog van Zeke & Luther. Hij blijft maar zo eng mager .. :O .. Troy Gentile deed het ook leuk. Casey Boersma... Ligt het nou aan mij of is het nou echt een Nederlandse achternaam??? Net zoals Dylan Boersma !

Het verhaal was oke, maar ook niet super goed. Het concept was oke om te volgen. Ik denk dat dit een prima film is om eens tussendoor mee te pikken. Dus tattoobob, je kunt hem kijken maar het is niet de film die het heeft ! Leuk om een te zien, maar daar blijft het verder wel bij.

avatar van tattoobob
Kep hem al eens gezien ...niet voor herhaling vatbaar

avatar van Sergio Leone
Voldoende.

Redelijk oké voor wat het is: simpel, 'snel' tussendoortje. De film gaat maar om één ding en dat is Drillbit; de nerds zijn veelal opvulsel. De echt grappige momenten zijn spaarzaam, zo af en toe zit er wel 'ns wat leuks tussen, maar veel zaken zijn alsnog tijdverslinders.

Owen Wilson kan ik altijd wel hebben. Geen topacteur, maar wel iemand die een dom hoofd heeft/ kan opzetten en monotoon de zaken kan afhandelen. Het is een soort over-the-top waar ik wel van hou.

Hap-slik-weg.

avatar van Pazmaster
Matige jeugdkomedie. Wilson doet het niet eens zo slecht maar het verhaal is gewoon te clichématig en de humor is beneden peil. 1 à 2 keer grinniken maar meer ook niet. Geen voldoende.