Jing Gu Jyun Ga (1991)

Hongkong
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jing Wong
met Stephen Chow, Andy Lau en Rosamund Kwan

Een acteur wordt ingehuurd om de relatie tussen vader en zoon te verpesten. Hij doet zich voor als familielid en trekt bij hen in. De vraag is echter wie er achter deze actie zit, want vader en zoon lijken geen vijanden te hebben.

Serieuze cast bij elkaar gesprokkeld.

Dit soort filmpjes zijn erg makkelijk te beoordelen. De wat oudere HK komedies zijn weggelegd voor een publiek dat weet dat ze het leuk gaan vinden.

De humor is soms ongelofelijk flauw maar de opstapeling leidt af en toe tot hilarische grappen. Het acteerwerk is zware overacting. Wat op zich best wel grappig is om wat nu doorgaan als stevige raspaarden zich daaraan te zien wagen. Zie je iemand als Lau eerst mooi acteren in een film van Kar Wai, daarna loopt hij gewoon idioot te doen in deze film.

Bekende regisseur ook trouwens, ongemerkt al heel wat van gezien. Maar dus geen film voor mensen die maar weinig aan dit soort humor hebben. Flauwe lolbroekerij van het ergste soort, maar met zoveel overgave gebracht dat het schattig wordt. Niet mooi, af en toe wel leuke gechoreografeerde zaken maar ook daar hoef je de film niet echt voor te kijken.

3 kleine *, vermakelijk. Maar weet waar je aan begint.

Verstand op nul en genieten van de humor/weirdness:D!

Erg vermakelijk, vooral het begin is hilarisch! Daarna begint de humor gekker en flauwer te worden (wat geen belediging is, hell no!). Ik had dan ook niets anders verwacht in een film met Jing Wong als regisseur, zijn stijl is te herkenbaar voor mij. Ik heb dan, naar mijn zin, ook té veel films van hem gezien... Natuurlijk maakt Stephen het allemaal wel goed (Ik heb altijd al een zwak gehad voor films met hem erin).

avatar van belchinees
Klein foutje in de plotomschrijving: Het is geen acteur maar een zogeheten "Tricky Expert".

Leuk om Andy Lau eens van zijn gekkere kant te zien. Die man speelt altijd zo'n serieuze rollen (hoewel hier ook eigenlijk een beetje ).

3*-3.5* lijkt een juiste score voor Tricky Brains, als je iets hebt aan de flauwe humor.