I Sell the Dead (2008)

Komedie / Horror

geregisseerd door Glenn McQuaid
met Dominic Monaghan, Larry Fessenden en Ron Perlman

Nog maar enkele uren na hun laatste graf geplunderd te hebben, vertellen grafdelvers Arthur Blake (Dominic Monaghan) en Willie Grimes (Larry Fessenden) hun levensverhaal aan broeder Francis Duffy (Ron Perlman). Het wordt spoedig duidelijk dat ze geen gewone dieven waren en hun dode lichamen doorverkochten aan de plaatselijke schouwarts. En door hun verhalen leert de priester op zijn beurt weer dat niet alle lichamen hetzelfde zijn. Het verhaal weerspiegelt langzamerhand datgene wat er plaats vindt in het schemergebied tussen dood en leven.

Ik kijk echt al een hele tijd uit naar deze film en de trailer ziet er dan gelukkig ook best wel leuk uit. Weet iemand wanneer deze precies uitkomt en of hij ook in Nederland te zien zal zijn?

avatar van as
as
Te zien op het iffr oa op zon 25 om 13:30.

ben hier erg benieuwd naar.

Erg leuk werkje dat hier dan als horror mag staan maar het toch vooral een komedie is en het derhalve van zijn humor moet hebben. Arthur Blake en Willie Grimes zijn bijzonder grappig als twee grafdelvers die langzamerhand ook te stellen krijgen met minder doden doden. De situaties waarin zij verzeild raken zijn op zijn zachtst gezegd apart te noemen en de chemie tussen beide is uitstekend. De film ziet er ook best leuk uit al had ik het stilzetten van het beeld in tekenvorm na een tijdje wel gezien. Ook de rol van Perlman voegt weinig toe en lijkt vooral ingegeven om de film commercieel wat interessanter te maken.

Al met al een hele aardige komedie die voor de horrorliefhebbers onders ons misschien een beetje zal tegenvallen.

avatar van Tommeh
Ik kom niet verder dan "niet onaardig". De film ziet er opzich gelikt uit met mooie locaties en een donker sfeertje, het acteerwerk is verzorgd en het simpele verhaaltje is ook in orde, al was de twist aan het einde wel te verwachten.

De comic stukjes waren overbodig. Ze komen maar sporadisch voor en vaak op onsamenhangende momenten, waardoor ik de functie ervan niet goed begreep en zag het eruit alsof de regisseur het er simpelweg maar even in wilde proppen.

De humor was wisselvallig, af en toe erg flauw maar soms ook best geslaagd. De 2 grafdelvers komen in de vreemdste situaties terecht met een aantal geinige freaks die hun pad kruisen. Met als hoogtepunt de geweldige alien scene. Hierdoor is I Sell the Dead een prima tussendoortje.

avatar van Vascago
Lijkt me donders interessant.

avatar van eppy
goede strip adepdatie ook al miste het een paar verhaaltjes

avatar van Prudh
Kolderiek en bij vlagen ook best leuk, maar de vertelstructuur staat me erg tegen. Omdat er vanuit een raamvertelling wordt teruggeblikt op wat de twee hoofdpersonen meemaken, is er eigenlijk bijna geen plot, maar eerder losse sketches. Wel geinig, maar ik had liever een vloeiend verhaal gezien. Elke keer als het een beetje leuk wordt flitsen we terug naar het heden. Jammer. Verder is er met weinig geld iets behoorlijk origineels gemaakt, dus wel het kijken waard.

avatar van De GeuS
Ik vond de vormgeving en sfeer van de film erg mooi en ook de hoofdrollen waren goed verzorgd. Toch was het verhaal iets te simpel om 85 minuten te boeien; 3*

avatar van 606
Leuk verzonnen verhaal alleen loopt het te veel door elkaar heen.
Het acteren was prima.
Spanning zat er niet in omdat de komedie overheerst.

3 sterren

avatar van Filmkriebel
Never ever trust a corpse

Ik ben vrij positief, want van deze low budget film hebben ze toch wel iets behoorlijks gebakken. De film heeft een goede, lugubere sfeer, en het verhaal is er zo ééntje die je aan kinderen vertelt om wat te griezelen. Het is inderdaad veel meer een komedie met enkele vette knipogen naar de klassieke griezelfilm. Ook het einde vond ik erg leuk en wist me te verrassen. Wel zie je makkelijk hoe nep de decors zijn.

avatar van zorro
Leuke vermakelijke film Goeie Acteurs zeer de moeite waard

avatar van Keane1983
Een leuke film met veel flashbacks.
Hoewel er niet veel spanning in zit weet de film je wel geregeld te trakteren op leuke schrikeffecten.
Ik lees terug dat het een lowbudget film is, hoewel ik dat er zeer zeker niet aan af kon zien.
Acteerwerk is leuk gedaan en er zit zeer zeker leuke en duistere humor in verwerkt.
Ik heb goed gelachen en me kostelijk geamuseerd.
Van mij een 3.0*

erik1677
Vond het persoonlijk een beetje een saaie film.
Qua vormgeving en opnames was hij wel weer mooi, maar het verhaaltje kabbelde maar een beetje voort.

avatar van Vascago
Heerlijk sfeervol filmpje doorspekt met lekkere zwarte humor. Af en toe wat te traag, maar over het algemeen gewoon erg geslaagd. Fijne soundtrack ook. Acteerwerk was ook zeer behoorlijk.

avatar van namingway24
Mooie, leuke film.

De film had een mooie look, met veel in mist gehulde scènes en scènes die tegen een blue-screen geschoten leken te zijn, met prachtig geïllustreerde achtergronden.

De film bevat een paar leuke personages, die dankzij de relatief korte speelduur niet allemaal goed ontwikkeld zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Vooral de Murphy clan wordt leuk geïntroduceerd tegen comic-achtige achtegronden.

De 2 hoofdrollen zijn ook erg leuk. de dikke accenten en droge humor waren erg vermakelijk, en hun inetractie met elkaar was lekker vlot en spontaan.

Qua special effects valt het allezins mee. Ondanks het budget zijn de monsters goed gedaan: niet al te spectaculair, maar de acteurs die de monsters spelen deden het erg goed onder hun subtiele makeup. de onthoofde Willy Grimes zag er wel een beetje matig uit, maar voor de rest was dit een film met goede, veelal praktische special effects.

Ja, ondanks de korte speelduur en het fragmentarische karakter van de film was deze film puur genietbaar.

Voor fans van I Sell the Dead: er is ook een comic van de film gemaakt in dezelfde stijl.

avatar van boozebelly
Een flinterdun verhaaltje dat op een kinderlijke manier wordt gebracht. Serieus, dit kun je gerust aan je kinderen laten zien. De horror word dusdanig vergezeld door een joepie-de-poepie deuntje en een vette knipoog dat zelfs een kind zal snappen dat dit niet eng is.
Ook vond ik de humor vaak erg flauw en omdat het maar op een kinderlijke manier doorsuddert word het ook nooit spannend en gaat het op den duur behoorlijk vervelen.

De acteurs doen het wel goed maar dat is ook niet zo moeilijk bij zo'n film(pje). De door de crew beoogde sfeer is ook geslaagd en ik heb mijzelf een enkele keer zowaar betrapt op een glimlach. Voor deze dingen geef ik nog wel een paar punten.
2,0*, inpakken en wegwezen!

Redelijk.

De humor werkte af en toe wel, al waren het vooral de situaties waar de grafdelvers in verzeild geraken die echt leuk zijn. De alien is sowieso de leukste uit de hele film.

Visueel erg dubbel. Enerzijds wel mooi en gelikt, maar het lijkt alsof er de hele tijd voor een blauw doek geacteerd werd. Af en toe erg storend. Was dan voor een totale comic look gegaan. Sowieso lijken die comic stukjes hier vooral een verplicht nummertje, wat best jammer is.

Muziek is het grootste minpunt. Hoewel duidelijk bedoeld vind ik het jolige gedoe echt niet goed werken. Het maakt de film wel érg fluffy en vlot, terwijl het op de humor alleen écht niet kan overleven.

Beetje een nét-niet gevalletje. Het is best origineel (als in "eens wat anders"), maar verder te braaf (zwarte humor, echt?) en wat te flauwtjes.

Had op zich zeker meer in gezeten, maar het is voor een keertje ook wel best te doen.

avatar van RickZ
Komedie over 2 lijkenpikkers in de 19e eeuw, wel onderhoudend maar niet zo heel leuk als een komedie hoort te zijn.

avatar van sander.h
Sfeervol en onderhoudend, en ook nog eens een redelijk origineel uitgangspunt.

Het acteerwerk is daarnaast ook nog best goed te noemen, en sommige situaties zijn behoorlijk grappig. Geen schatermomenten, maar die scene met die vampierdame vond ik bijvoorbeeld toch erg aardig.

Het geheel ziet er verder leuk uit, de comic-elementen die af en toe opduiken stoorden mij niet en geven toch het idee dat er veel zorg aan de film besteed is.

avatar van Thorak
Ondanks mij gebrek aan gevoel voor humor heb ik me met deze film toch erg vermaakt.
Dit door het goede acteerwerk van Dominic Monaghan, maar voornamelijk door de geniale Ron Perlman! Het blijft me verbazen waarom hij niet meer en grotere rollen speelt, hij is echt een geniaal acteur!

erik1677
Van de week weer eens herzien, en ik moet mn mening drastisch bijstellen.
De vorige keer vanaf mn pc bekeken, en dat is toch niet de juiste manier, dus van de week weer een kans gegeven.
En ik moet zeggen, wel een fijn filmpje.
Vooral Willie Grimmes is een prachtig personage.
Verschrikkelijk moeten lachen om hem.

avatar van Boeikens
Redelijk tussendoortje.

Persoonlijk had in een vastere verhaallijn beter gevonden. Ik hou niet zo van die voortdurende flashbacks.
FX waren zwak en die zombies zagen er echt niet uit maar ok, het is dan ook vooral een komedie en dus niet verder storend.
Verder had ik het gevoel dat het verhaal maar niet op gang wou komen en als er dan wat dreef op zat viel het telkens weer stil.
Ik had gehoopt wat meer gore te zien maar neen dus.
Monaghan en Perlman doen het voor mij best goed en de komedie is onderhoudend maar geen giller.

avatar van tattoobob
Middelmatig filmpje...de humor en de gore
vond ik wat tegenvallen en de CGI en dergelijke vond ik ook wat minder.
Acteerwerk van de beide heren was wel goed.
Verder niet een film die ik nog eens op zal zetten.

Chaotische film