Buffalo Soldiers (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Oorlog / Komedie

geregisseerd door Gregor Jordan
met Joaquin Phoenix, Anna Paquin en Ed Harris

1989: de Berlijnse muur staat op het punt te vallen. Op de Theodore Roosevelt Army Base, verkoopt Ray Elwood veel op de zwarte markt. Als er een nieuwe sergeant op de basis verschijnt, met de bedoeling de basis weer 'schoon' te maken, denkt Elwood dat hij niet veel problemen met hem zal krijgen. Maar daar zou hij wel eens ongelijk in kunnen krijgen.

avatar van ILDIB
Een tikkie simpel qua geloofwaardigheid allemaal maar mooi sfeertje wordt gekweekt en her en der prima scenes..

avatar van Decec
Een redelijke misdaadfilm...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Joaquin Phoenix, Ed Harris en
Scott Glenn...
Redelijk achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Wel HD kwaliteit aanwezig...
Geen moeite waard...

avatar van sinterklaas
Erg leuke satire inderdaad die weer eens de hele koude oorlog gebeuren te kakken zet en op een cynische manier een boodschap wil vertellen. En dat quasi serieuze word gecombineerd met behoorlijke lompe humor wat je behoorlijk op je lachspieren werkt. Acteerwerk is ook erg goed, Ed Harris is geweldig als die knorrige commandant en Phoenix doet het ook erg sterk. Verder is de grauwe, kleurloze sfeer dat in die tijd ook een stereotyp vormde heerlijk aanwezig. Aan het einde nog een leuk actiescenetje.

Leuke film.

avatar van BeKOS
best wel grappig maar vond het geen komedie. Gewoon leuk om te kijken. beetje lachen, beetje actie, beetje verhaal. geen hoogvlieger maar blijft wel hangen. bij mij althans.

avatar van Fryce
Leuk en makkelijk kijkbaar filmpje.

Ik heb doorgaans niet zo veel met films over soldaten, maar deze leek met z’n gelaagde verhaal lange tijd op weg naar een bovengemiddelde waardering door mij, totdat de opgeschroefde en uitermate onwaarschijnlijke climax de boel kwam verpesten. Een typisch voorbeeld van jammer.