ad
  • 140.892 films
  • 6.748 series
  • 20.480 seizoenen
  • 462.314 acteurs
  • 284.359 gebruikers
  • 8.148.822 stemmen
Avatar
 
banner banner

Dai-Nihonjin (2007)

Komedie / Sciencefiction | 113 minuten
3,35 97 stemmen

Genre: Komedie / Sciencefiction

Speelduur: 113 minuten

Alternatieve titels: Big Man Japan / Dai-Nipponjin

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Hitoshi Matsumoto

Met onder meer: Hitoshi Matsumoto, Itsuji Itao en Ryunosuke Kamiki

IMDb beoordeling: 6,3 (3.558)

Oorspronkelijke taal: Japans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Over Dai-Nihonjin

Een TV-crew volgt het leven van Dai Sato, die woont in een vervallen huisje waar hij gehaat wordt door zijn omgeving. Tegenover de crew klaagt hij nooit vakantie te kunnen nemen of tijd vrij te kunnen maken voor zijn dochter, omdat hij altijd beschikbaar moet zijn voor het ministerie van defensie. Op zijn weg naar een elektriciteitscentrale zijn we getuige van zijn impopulariteit bij de rest van de bevolking. Terwijl de crew hem om veiligheidsredenen niet mag volgen betreedt Sato de centrale om er na enig kabaal als een reusachtige CGI Sato weer uit te komen.

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Masaru Daisatô / Dai-Nihonjin

Manager Kobori

Female Niou-no-jû

Warabe-no-jû

Super Justice

Hanerunojyuu

Shimeru-no-jû

Male Niou-no-jû

Daisatô's Ex-wife

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18892 berichten
  • 12482 stemmen

Querelle schreef:

Lijkt me beter dan Symbol.

Verhoeven schreef:

Nog beter, Querelle?

Niet dus


avatar van Querelle

Querelle

  • 6545 berichten
  • 4892 stemmen

Nee, het Matsumoto typetje (om het zo maar te zeggen) past daar beter. Vervelend clownesk type bovendien, die zich hier zichtbaar inhoud om niet weer gekke bekken te gaan trekken.

Maar het concept is erg leuk. Een mix van reality drama en over-the-top fantasy met erg weirde creaturen en eigenlijk best lelijke CGI effecten, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

De acteur, het tempo en de humor liggen me niet zo.


avatar van Black Math

Black Math

  • 4736 berichten
  • 1411 stemmen

Na Symbol en het fragment in de MovieMeterContest van Onderhond gezien te hebben stond deze bovenaan het lijstje.

Ik had gezien de reacties hier wel verwacht dat de film wat minder zou zijn, maar door de lange interviewstukken die niet altijd even boeiend waren was het toch een beetje tegenvallend. Desondanks genoeg memorabele dingen gezien, zoals de opa, de belachelijke monsters met als letterlijke uitschieter die met het oog en de diverse klunzigheden van het hoofdpersonage.

Een krappe 4*.


avatar van Martin Van K

Martin Van K

  • 9050 berichten
  • 4321 stemmen

Er zou een Amerikaanse remake komen


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85505 berichten
  • 10033 stemmen

Erg benieuwd hoe ze dat zouden aanpakken. Volgens mij is deze film gewoon té Japans om een remake van te maken. Als ze de film porten naar de Amerikaanse cultuur schiet er volgens mij ook niet veel meer van over.


avatar van Knisper

Knisper

  • 12967 berichten
  • 1226 stemmen

Dat ligt er heel erg aan wie dat dan onder handen zou nemen, maar bij voorbaat ben ik daar inderdaad sceptisch over.


avatar van Observator

Observator

  • 18277 berichten
  • 3283 stemmen

Matsumoto is gelukkig zelf betrokken bij het remakeproces. Zou mij benieuwen wat dat moet gaan worden.


avatar van glimlicht

glimlicht

  • 108 berichten
  • 240 stemmen

Wat een geweldige en absurde film zeg!

Op en top japans. Toen ik deze film vond heb ik alleen fragmenten van de gevechten gekeken. Die zijn hilarisch maar de interviewstukken zijn eigenlijk nog veel beter! Matsumoto zet een schitterend karakter neer compleet met alle vreemde trekjes die erbij horen. De grote man is eigenlijk heel klein en zwak, getormenteerd door een slechte jeugd. Gedwongen om japan zo nu en dan te redden van belachelijke monsters. Hij word gevolgd door een cameraploeg en zo komen we (vaak op pijnlijke wijze) alles te weten over zijn leven als anti-held. Soms was ik ontroerd:

Op zijn brommertje naar de power-plant langs alle kreten geschreven op borden (fe-no-me-nale scene!!!). Dronken naar huis waar hij vervolgens bruut door een SWAT team word klaargestroomd voor het volgende gevecht (met op de achtergrond een heel lullig liedje) en met zijn dochter naar de dierentuin (waar blijkt dat hij haar maar 1 keer per 6 maanden ziet.

Maar er valt vooral veel te lachen:

Hij heeft zijn haar random geknipt. Een kat eet van zijn bord en hij pikt het gewoon. Hij maakt een praatje met het stinkmonster xD. Het cadeautje voor zijn dochter en hoe ze geblurred getoond word met het cadeautje op haar hoofd (inclusief vervormde stem ). Zijn ramen worden ingegooid tijdens een interview en hij doet net of die niks hoort.

De scenes met CGI zijn heel cool maar vond ze niet allemaal even geslaagd. Je hoopt toch dat de grote man wat meer pit toont... Het allerbeste hebben ze echter voor het laatst bewaard: Super Justice. Dit is waarschijnlijk de beste eindscene ooit gemaakt. Stop 5 random mensen verkleed neer en laat ze ongeremd hun gang gaan met een belachelijke rode pop. Het levert prachtige japanse cinema op.

Heiwa!!

*4,5


avatar van Black Math

Black Math

  • 4736 berichten
  • 1411 stemmen

Nu Symbol gaan kijken, die is nog beter!


avatar van glimlicht

glimlicht

  • 108 berichten
  • 240 stemmen

Ga ik vanavond doen


avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

  • 842 berichten
  • 4553 stemmen

Leuke cameo van de Japanse Elvis: Riki Takeuchi!

Hoewel het einde hilarisch was, is het jammer dat hij blijkbaar geen passend slot kon bedenken voor deze absurde film. Zoals Black Math al zegt: Shinboru is beter!


avatar van Observator

Observator

  • 18277 berichten
  • 3283 stemmen

Waarom is de titel aangepast..


avatar van wibro

wibro

  • 11556 berichten
  • 4066 stemmen

Vloog bij het door mij onlangs bekeken 4 uur durende "Love Exposure" de tijd voorbij, bij deze film die ik vandaag bekeken heb leek de tijd wel een eeuwigheid te duren, maar ik heb het niettemin voor elkaar gekregen deze film helemaal af te kijken. Dat voor deze film mijnerzijds geen hoge waardering uit de hoed komt, dat moge duidelijk zijn.

Over de film;

De dialogen ervaarde ik als verschrikkelijk boring. de hoofdpersonen vond ik totaal oninteressant, van de scènes met de Japanse superman heb ik op een enkele uitzondering na geen enkele keer kunnen lachen. Ik vond het allemaal bijzonder flauw en bovendien oogden die scènes ook nog eens oerlelijk. Na de vele Japanse films die ik de laatste tijd bekeken heb is mij een ding duidelijk geworden. Films die gaan over op hol geslagen 'loverobots' (964 Pinocchio), opblaaspoppen (Airdoll) en vechtende superreuzen zoals in deze film zijn dus duidelijk niet aan mij besteed. Misschien moet ik de volgende keer toch maar eens goed de plotbeschrijving lezen en niet blindelings afgaan op de hoge waarderingen van Japan filmkenner Onderhond. Dat bespaart mij teleurstellingen zoals ik ervaren heb bij het bekijken van deze film die na Air Doll en 964 Pinocchio voor mij de derde Japanse film is die het moet doen met de door mij gehanteerde laagste waardering, een 1,0* dus.

1,0*


avatar van Olaf K.

Olaf K.

  • 1132 berichten
  • 513 stemmen

wibro's beschrijving doet me weer bulderen van het lachen. Het maakt precies duidelijk waarom die film zo goed is.


avatar van wendyvortex

wendyvortex

  • 4375 berichten
  • 6844 stemmen

Wel grappig hoor deze nogal van de norm afwijkende superhero-film, maar in vergelijking met "Symbol" nog niet de helft van de briljantie, comedy en filmische inventiviteit.

De monsterfights zijn natuurlijk wel heerlijk absurd alsmede de monsters zelf, gevechten in de originele Godzilla-stijl en nog een mooie ode aan de Power Rangers.


avatar van Black Math

Black Math

  • 4736 berichten
  • 1411 stemmen

Herzien. De films van Matsumoto zijn toch vooral op hun best als hij zelf de hoofdrol speelt. Ofschoon ik de interviews nog steeds aan de langdradige kant vind, kon ik er In tegenstelling tot de vorige kijkbeurt wat meer lachen om lachen. Het wordt werkelijk bloedserieus gebracht, en dan krijg je ter afwisseling weer een gevecht met een kaiju, die er werkelijk bizar belachelijk uitzien. Met name het oogbalmonster is werkelijk geniaal. Dit soort scènes zijn werkelijk prachtig en hilarisch, en het contrast met de serieusheid, maar ook de onhandigheid van de interviews maakt dat die scènes eigenlijk ook best te genieten zijn.

Hoogtepunten zijn de kaiju-scènes, met name het oogbalmonster, en de dialoog over het ophouden van het verkeer, de transformatiescène en de scène met de demente opa die losbreekt. Zeker met dit soort scènes verdient de film 4*.


avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

  • 374 berichten
  • 330 stemmen

haha topfilm, docu-stijl japanse films gaan er altijd goed in


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13584 berichten
  • 0 stemmen

Deze film vind ik 30 minuten lang echt leuk; en daarna is het eigenlijk op. Herhaling van zetten met de Kaiju scènes, en idem dito met de interviews waarin Dai Sato serieus en kurkdroog zijn rare beroep en leven toelicht. De film schotelt je daarna, op een sporadische leuke grap na, niets nieuws of interessants meer voor.


avatar van DVD-T

DVD-T

  • 15250 berichten
  • 2607 stemmen

Geweldig werkje van de maker van Symbol.

De gevechten in de kartonnen steden zijn en de combinaties met CGI en effecten zijn werkelijk geweldig om te aanschouwen. Er wordt weer genoeg aan gort geholpen op die typische Japanse Godzilla manier. Het zijn vooral de interviews die de show stelen. Heerlijk droogkomisch gebracht allemaal.


avatar van danuz

danuz

  • 12935 berichten
  • 0 stemmen

Geniaal! Kan zich meten met C’est Arrivé, alhoewel ze inhoudelijk natuurlijk totaal verschillen. De ogenschijnlijke nonchalance waarmee Matsumoto hier een totaal absurde film creëert is verbijsterend (goed dus). De samenkomst van de typisch Japans gezapige interviews en over de top gevechten werkt perfect. Met het einde als oprecht bizarre climax


avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 3325 berichten
  • 2592 stemmen

Deze Matsumoto beviel me toch minder dan de Samurai film. Ik raakte geïntrigeerd door het personage van

Dai Sato dat werd gevolgd door een filmploeg. Prima eerste half uur van de film waarbij het zoeken is naar het waarom dat Dai Sato niet geliefd is.

Later evolueert de film naar een soort Power Rangers met reuzenmonsters en -gevechten. Deze Godzilla style is niet wat ik in gedachten had bij deze film en het boeide me ook minder en minder. Dit in tegenstelling tot de meeste meningen hier blijkbaar.

Humor die eerder naar het absurde neigt. Het contrast met het serieuze luik in het begin van de film is groot. Te groot voor mij zo blijkt.