Test Tube Babies (1948)

geregisseerd door W. Merle Connell
met Dorothy Duke, William Thomason en Timothy Farrell

Een getrouwd stel probeert al jaren tevergeefs een kind te krijgen, en nu raakt hun geduld op. Een doktersbezoek bevestigt hun vermoedens; de man is onvruchtbaar. De dokter vertelt ze dat er nog hoop is; de radicale nieuwe methode van kunstmatige inseminatie.

avatar van otherfool
Uiterst curieuze voorlichtingsfilm (?) op het gebied van kunstmatige inseminatie.

Een jonggetrouwd stel groeit uit elkaar: hij zit hele dagen op kantoor terwijl zij thuis ondeugende swingerparties geeft. Zo'n feestje neemt al snel een derde van de film in beslag, vol dubieuze momenten met schaars geklede dames die uiteindelijk zelfs aan het worstelen slaan! Als de heer des huizes boos thuiskomt beseft het stelletje waar het aan ontbreekt: een paar koters! Met behulp van de nieuwste technieken slagen ze erin een gezinnetje te stichten; eind goed al goed.

Bijzonder zwak spel, hopeloze productie, gekke overgangen en een stupide mix van exploitation en voorlichting: Test Tube Babies is bocht van het ergste soort. Ik zag overigens een (verkorte?) versie van 53 minuten en dat is meer en meer dan genoeg.