Cousins (1989)

Alternatieve titel: Touch of Infidelity

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Joel Schumacher
met Ted Danson, Isabella Rossellini en Sean Young

Larry Kozinski is dansleraar, een rusteloze charmeur die van zijn leven een groot feest maakt. Maar het geluk lacht hem niet toe en voor hij het weet, is zijn jonge vrouw aan het scharrelen met de opschepperige autohandelaar Tom. Om zich te wreken maken Tom en Larry's vrouw een afspraak, de eerste van velen. En plotseling zijn de rollen omgedraaid - de onschuldige wraakactie verandert in ware liefde.

Leuke romantische jaren 80 film. Heb 'm nog ergens op DVD....3,5 ***

avatar van kanjertje
Zaagfilm 1ste klas. Bleef maar duren. Een wonder dat ik ben blijven kijken.
Einde was echt een verlossing

Typische 80's film en daarom waarschijnlijk in het licht van nu niet echt meer zo op zijn plek als destijds. Ted Danson speelt Larry Kozinski, een vrije geest die van 12 ambachten 13 ongelukken is omdat hij vooral gelukkig wil zijn. Hij verdient nu de kost als dansleraar. Hij is getrouwd met Tish(Sean Young), een mooie vrouw met veel eisen. Hij heeft ook een zoon uit een eerder huwelijk. Wanneer zijn oom Phil gaat trouwen met de Italo-Amerikaanse Edie ontmoet Larry Edie's dochter Maria(Isabella Rosselini). Maria is een beetje een saai muurbloempje. Ze is getrouwd met Tom(William Peterson), een patserige autoverkoper en een notoire vreemdganger. Larry en Maria moeten wachten omdat Tom en Tish een 'proefritje' maken. Ze vermoeden dat hun beider partners vreemdgaan met elkaar en daardoor ontstaat er tussen Larry en Maria een bijzondere vriendschap. Cousins is een remake van de Franse film Cousin,Cousine. Joel Schumacher heeft met Cousins een echte jaren 80 film neergezet zoals hij eerder deed met St. Elmo's fire. Al blijft die film wat beter overeind in de huidige tijd. Dit komt misschien omdat de twee hoofdrolspelers wat flets zijn en niets spannends hebben. In de jaren 80 was er nog plek voor charmante levensgenieters als Larry en was voor veel vrouwen het hebben van een gezin de grootste vorm van geluk zoals bij Maria. Daarom was het contrast met de ambitieuze Tish ook zo mooi. William Peterson speelt de rol van de onsympathieke, opvliegerige, schuinsmarcheerder Tom echter met verve en ook de soundtrack van Angelo Badalamenti is prima.