• 8.252.109 stemmen

At Play in the Fields of the Lord (1991)

Drama | 189 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Hector Babenco

Met onder meer: Tom Berenger, John Lithgow en Daryl Hannah

Releasedatum: 6 maart 1992

Plot At Play in the Fields of the Lord

"An adventure beyond the limits of civilization, faith and passion."

Martin en Hazel Quarrier zijn protestantse missionarissen die naar de jungle van Zuid-Amerika worden gestuurd om er de indianen te bekeren. Bij hun aankomst leren ze het koppel Leslie en Andy Huben kennen, die er aan het hoofd van de Amerikaanse evangelische gemeenschap staan. Hazel is erg bang voor de indianen, terwijl Martin mateloos door hen gefascineerd raakt. Al snel worden ze vergezeld door de Amerikaanse piloot, Lewis Moon, en zijn assistent Wolf. De Braziliaanse overheid heeft hen gestuurd om het regenwoud te vernietigen en de indianen van hun land te verdrijven. Maar Lewis voelt zich aangetrokken tot de jonge Andy.

image

avatar van Buscemi

Buscemi

Mooie, langzame film over twee missionaris stellen die 'wilde' indianen willen bekeren en in conflict komen met deze indianen en zichzelf.

Het idiote van bekeren en vooral het 'mijn god is beter dan de jouwe' (katholiek vs. protestants) wordt goed in beeld gebracht, maar ook de worsteling van een verwesterde indiaan (Berenger) die denkt door te gaan leven bij een groep 'wilde' indianen zijn eigen roots terug te kunnen vinden.

Deze film is qua acteren, tempo, thema, beelden en muziek een genot voor de liefhebber. Hou je van actie, achtervolgingen en snelle beelden, laat deze film dan maar gerust links liggen.

avatar van QuidQuoPro

QuidQuoPro

Inderdaad schitterende gefotografeerde film die de tijd neemt.

Het is me een raadsel waarom dit soort films, gezien de bagger die dagelijks over ons wordt uitgestort, niet vaker te zien zijn.

avatar van QuidQuoPro

QuidQuoPro

Opmerking: Berenger speelt geen 'verwesterde indiaan' maar

een door de indianen opgenomen westerling.

avatar van film-gek

film-gek

Wat een ontzettend mooie film is dit en ik ben het inderdaad eens met je QuidQuoPro dat ze dit soort films veel vaker moeten uitzenden in plaats van die typische hollywood bagger. Daarom heb ik het ook gewoon op een dvdschijfje opgenomen, zodat ik niet afhankelijk ben van de tv gids.Maar dat ik het zo vaak als ik het wil kan bekijken. De indianen rituelen worden met zo veel mooie beelden getoond echt ongeloofelijk.Ik geef deze film een 5*

avatar van scooby01

scooby01

film-gek schreef:

ik had graag deze film gehad. wie kan me deze bezorgen

ik vind t een prachtige film met mooie opnames van t regen woud .

avatar van scooby01

scooby01

wie kan me deze film leveren?

avatar van frolunda

frolunda

Film die min of meer in de vergetelheid is geraakt,jammer ik heb hem eens ooit op video gezien en dat viel me onlangs de lange speelduur helemaal niet tegen.