Backbeat (1994)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Drama / Muziek

geregisseerd door Iain Softley
met Stephen Dorff, Sheryl Lee en Ian Hart

The Beatles zijn voor het eerst op tournee en spelen in rokerige nachtclubs. Daar ontmoet Stu, de vijfde Beatle, de sexy fotografe Astrid. Stu moet kiezen tussen zijn beste vriend John Lennon, zijn vriendin of de band.

avatar van jackie
Leuk voor Beatles fans.

avatar van Alainmestreech
Ja is wel aardig

avatar van nightbreed
Deze autobiografie over de 5e Beatle viel me zo erg mee dat ik hem zelf erg goed vond.
Er staat drama/muziek maar het is gewoon een drama waarin je ze af en toe ziet optreden in kleine zaaltjes, dus verwacht geen halve musical waar ik dus bang voor was.
Het acteerwerk is erg goed evenals het script en de regie.
Ook mooi voor mensen die niets met de beatles hebben omdat het gewoon een goed verhaal is.
Verrassend goed dus.

Cijfer: 4

avatar van Daaf
Echt een hele leuke film, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik de beatles helemaal geweldig vind...

avatar van fappie
Nog geen fan van The Beatles. Al duurt dat waarschijnlijk niet lang meer. Net als Nowhere Boy was deze goed te verteren. De film oogt zelfs realistischer. Prima sfeertje en goede acteerprestaties 4,0

avatar van NERD
Redelijke film. Misschien omdat ik een behoorlijke Beatles fan ben maar voor mijn gevoel lag de focus wat te veel op Stuart en Astrid. Logisch misschien, maar ik had graag wat meer van de anderen gezien. Het acteerwerk voelt ook wat moeilijk, afgezien van misschien Stephen Dorff die het prima doet. Ian Hart gaat van erg overtuigend naar een beetje irritant, en juist degene die George en Paul speelden leken mij het meest overtuigend in hun rol. Misschien dan juist omdat ze niet zo prominent naar voren komen in de film.

2.5 sterren

avatar van mjk87
Opzich een aardig inkijkje met een prima aankleding, maar als film niet echt gelukt. Je zou de film ergens los moeten kunnen zien van de ontstaansgeschiedenis van The Beatles, maar meer als film over iemand die op een keerpunt in zijn leven staat. Alleen is de film daarvoor te oppervlakkig en niet goed genoeg op dramatisch vlak, ook door het wat matte acteerwerk van Stu en Lennon. Maar ook als portret van deze Stu is de prent niet echt gelukt, zeker als je begrijpt dat hij (en het meisje Astrid) wel van enige invloed zijn geweest op de look van The Beatles. Maar ook dat komt nergens naar boven. 2,0*.