Avalon (1990)

geregisseerd door Barry Levinson
met Armin Mueller-Stahl, Aidan Quinn en Kevin Pollak

Een Russische familie komt aan het begin van de twintigste eeuw naar de Verenigde Staten. Ze proberen hier voor henzelf en hun kinderen een beter leven op te bouwen.

avatar van Han Solo
Mooie, rustige en intieme film. Echt een aanrader als je in een stemmige bui bent! Als je van actie houdt, kan het een teleurstelling worden.

FisherKing
Moet ik hoognodig eens herzien.

Han Solo schreef:

Inderdaad, wat een mooie, indringende film. Het begint allemaal zo mooi.....
Heb hem net bekeken en de film heeft mij echt geraakt. Neem gerust de tijd om deze film te bekijken op een regenachtige zondagmiddag! Meer dan de moeite waard!!

4 sterren, vanwege zijn intimiteit en indringendheid, klasse!

avatar van BoordAppel
Barry Levinson lijkt een abonnement te hebben bij mij. Op 3,5 sterren wel te verstaan, ook bij deze film kom ik er weer op uit.

De film wil een beeld schetsen van een immigrantenfamilie in de VS en slaagt daar in. Vooral de familiescenes zijn leuk, komt ook door het goede acteerwerk. Had niet echt in de gaten dat de film zo lang duurde en dat is een goed teken, het kijkt lekker weg.

Michael kwam me trouwens erg bekend voor maar ik kon maar niet verzinnen wie het was. Als God bestond zou ik m danken voor het internet want nu weet ik het gelukkig: het is Elijah Wood in een van zijn eerste filmrollen!