Flirting (1991)

Australië
Romantiek / Drama

geregisseerd door John Duigan
met Noah Taylor, Thandie Newton en Nicole Kidman

Danny wordt naar een kostschool gestuurd. Terwijl hij veel wordt gepest en ruzie zoekt met de sadistische leraren, krijgt hij een verhouding met een meisje van een nabij gelegen school. Hun relatie blijft groeien, terwijl iedereen probeert die te breken.

Danny is wel een jongen, dus het moet hij zijn in de tekst bij het plaatje.
Mooie film over verliefd zijn, racisme en wat de combinatie van die twee op een kostschool teweeg kan brengen. Kidman valt weer enorm op als koele en vooral langbenige studente.

avatar van Pierre1
Leuk film, vooral als Kidman fan

JL
Danny is inderdaad een jongen en deze film is een sequel op "The year my voice broke".

Leuk vertelde film die op zich vrij voorspelbaar is maar zeker de moeite is om naar te kijken.

Leuke quote uit de film "Often, I never really heard what she said. I'd be staring at her legs. They were very comforting. 'Cause sometimes there'd be little bruises or marks around her ankles from the elastic in her socks. That's how come I knew she was real."-- Danny
Als dat geen pure romantiek is

avatar van donnie darko
naomi watts heeft hier trouwens ook een minirol in,he. Vondt het voor de rest een matige film, maar thandie newton en nicole kidman weten er nog wel iets van te maken.

avatar van Roodkapje
Mooi filmpje over verliefdheid en kostscholen. Gewoon eens zien om te genieten.

avatar van kinjutsu
Mn geschiedenis docent speelt in deze film. Kiri Paramore.

avatar van Rocky#Horror
Wel leuke film. met een voor mij vrijwel "onherkenbare" Naomi Watts.

Mooie film, waarin het strenge kostschoolregime sterk contrasteert met de ontluikende liefde van twee jonge mensen. Uitstekend acteerwerk van Thandie Newton en bijrollen voor Nicole Kidman en Naomi Watts.

Redelijke film waarin een kostschool voor jongens en een school voor meisjes tegenover elkaar liggen. De film speelt zich af in 1965 en heeft een vrij simpel verhaal, maar de liefde tussen de jongen en het meisje wordt mooi neergezet. Wat traag, maar nergens plat. Een jonge cast waarvan er later vier goed aan de bak zouden komen in Hollywood.