Flirting (1991)

Australië
Romantiek / Drama

geregisseerd door John Duigan
met Noah Taylor, Thandie Newton en Nicole Kidman

Danny wordt naar een kostschool gestuurd. Terwijl hij veel wordt gepest en ruzie zoekt met de sadistische leraren, krijgt hij een verhouding met een meisje van een nabij gelegen school. Hun relatie blijft groeien, terwijl iedereen probeert die te breken.

Mooie film, waarin het strenge kostschoolregime sterk contrasteert met de ontluikende liefde van twee jonge mensen. Uitstekend acteerwerk van Thandie Newton en bijrollen voor Nicole Kidman en Naomi Watts.

Redelijke film waarin een kostschool voor jongens en een school voor meisjes tegenover elkaar liggen. De film speelt zich af in 1965 en heeft een vrij simpel verhaal, maar de liefde tussen de jongen en het meisje wordt mooi neergezet. Wat traag, maar nergens plat. Een jonge cast waarvan er later vier goed aan de bak zouden komen in Hollywood.