True Colors (1991)

Alternatieve titel: True Colours

geregisseerd door Herbert Ross
met John Cusack, Richard Widmark en James Spader

Ze zijn beide betrokken bij de campagne van de senatorsverkiezingen in 1990. Een van hen denkt terug aan 1983, toen ze op verkeerde voet begonnen aan hun rechtenstudie en de beste kamergenoten werden. De dochter van de senator kwam tussen hun relatie en hun opvattingen over rechtspraak in justitie en congres.

spannende politieke film, waarin twee vrienden van vroeger elkaar weer tegenkomen onder minder prettige omstandigheden. spanned van opbouw en goede karakters.
als de echte politiek in de USa net zo werkt... nouhja...

****

avatar van Fran
Het was voor het tijdsbeeld wel weer leuk om naar deze film te kijken. De gadgets, de auto's, de kleding ... een feest van herkenning.

De vieze politieke spelletjes werden heel goed in beeld gebracht. Je kon heel goed volgen hoe al die vieze complotjes in elkaar gezet werden. John Cusak zet de rol van achterbakse glibber ook heel erg overtuigend neer.

En toch, ondanks al deze pluspunten vond ik het best een saaie film. De dialogen vond ik bijvoorbeeld nogal zwak. Ook was de spanning (op het laatste gedeelte na) ver te zoeken. Er was ook niet echt een spannende opbouw naar de ontknoping toe. Er miste gewoon het een en ander.

Deze film krijgt van mij wel een voldoende want het heeft ook wel wat pluspunten maar erg onder de indruk ben ik toch niet.

Redelijke film met een goede cast, waarin vooral de beide hoofdrolspeler schitteren.
Het verhaal is ook goed, maar er zijn al talloze films rond dit thema, corruptie in de politiek, gemaakt de ene al wat beter dan de andere, deze is dus een goede middenmoot.
Leuk om eens te bekijken.

De basis van deze productie, met een simpel voorspelbaar verhaal, over een gedreven jongeman was de moraal, al werden de corrupte politici wel heel clichématig weggezet. Jammer trouwens dat het scenario zo zwak geschreven was, waardoor er vooral dynamiek miste. Zowel John Cusack als James Spider zetten een sterke rol neer en de gekozen locaties zagen er mooi uit.

Aardige film over twee studievrienden waarvan de één een carrière maakt bij justitie en de ander de politiek instapt. Het duurt even voordat de film goed op gang komt. Ook heeft het allemaal niet al te veel om het lijf, maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Vooral vanwege de twee prima hoofdrolspelers.